Stránka 1 z 3

---

Napsal: úte pro 05, 2006 14:38
od matiz0.8

Re: První velká závada

Napsal: úte pro 05, 2006 15:15
od PAMA
Mám strach, aby mě v tom servisu nevěšeli bulíky na nos. Znáte to. Vymění vám vložku a napíšou generální oprava motoru a vy jen cálujete tisíce......[/quote]

Prave preto nemam rad servis.
A menil si rozvodovy remen? Ci ti nepreskocil.Cerpadlo no neviem.Podla mna by sa ti rozsvietila kontrolka na olej.Pokial ju nemas vypalenu.Pokial si sikovny spravis si aj doma :lol:
Takto tazko to by som musel vidiet. :roll:

Napsal: úte pro 05, 2006 17:01
od V.Brousek
Zde ti nikdo bez předběžné kontroly motoru neporadí. Pokud nedůvěřuješ servisu, nevím teda proč jsi to tam dával. Mohl jsi to rozebrat doma, zjistit závadu a potom řešit případnou opravu ze servisem. Z jakého důvodu se vydřela vačka ? Chtělo by to změřit tlak oleje, ten napoví hodně o těsnosti mazaných míst, dále v jakém stavu je olejová náplň, jestli olej mezi prsty nedře ( fridex v oleji ) atd.

Napsal: stř pro 06, 2006 09:34
od Robert
No jestli jsi to chlape zadřel/ přidřel, tak upřímnou soustrast :shock:

Apropo, kdyby praskly rozvody, tak se to potká a to by snad v servisu zjistili během 20 minut..

motor

Napsal: stř pro 06, 2006 11:52
od Serpico
...to Brousek má plnou pravdu....pokud se začnou ozývat " rány z motoru " je to zlé....otázka kvality oleje viz různé " zázračné " příměsy ( ucpání kanálků pro mazání )....tlak oleje a jeho včasná výměna - buď proběh 10 -12 tis. km nebo doba 1 rok ( olej stárne a oxiduje ), to je fůra příčin - nakonec cena 8tis se mi nezdá velká v popisované diagnostice příčiny...v případě že by se to potkalo - přeskočení rozvodového řemenu - to by bylo asi mnohem dražší....případné poškození pístů atd....nezbývá ti než věřit, nebo udělat sám...

Napsal: stř pro 06, 2006 15:45
od Tomáš
Těžko soudit na dálku , zase píše , že to ještě pak nastartoval , takže řemen rozhodně nepraskl , že by přeskočil o pár zubů , šlo by to nastartovat hodně blbě , zmnění se doba sání , výfuku, nebylo by co zapálit , jinak předstih , takže to asi taky ne , já to typuju na malý tlak oleje a hold se časem ubrousila vačka , ale ty rány , to bude i načatej spodek ( šály- tzv. lágry), někdy je to slyšet nahoře a je to spodek ......no nezávidím , se spodkem je to tak za 15 tis. . :cry:

Re: První velká závada

Napsal: stř pro 06, 2006 15:59
od matiz0.8
No olej to asi nebyl. Asi něco v té hlavě motoru. Ale auto do té chvíle nevykazovalo žádné známky poškození. Měl jsem výbornou akceleraci a průměrnou spotřebu od 5 do 6 l/100 km. Když jsem měl na žigulu opotřebovaný motor (netěsnící pístní kroužky, všude velké vůle, vačky místo vejčitého tvaru sjeté na kulato atd. bylo to znát na zvýšené spotřebě benzínu, ale i motorového oleje, slabší odpich atd. Taky jsem měl na žigulu nalítáno mnohem víc km. Teď s Matizem to nechápu. Oleje tam dávám polosyntetiku, pravidelně každý rok měním. Rozvodový řemen jsem dosud neměnil. Vlastně jsem něměnil nic. Jen káble ke svíčkám - odešly, svíčky, filtry, náplně, brzd. destičky, akumulátor. Jo a nechal jsem povařit výfuk. To auto prostě jezdilo jako cumel a najednou .....

Tam se muselo za jízdy něco uvolnit. Nebo prasknout. Mám velkou knížku o Matizovi - nejsem chytrý jak vypadla vahadlo - vím jen, že to zvedá ventily. Jo a kdyby přece bylo něco s tím vahadlem, tak by musely blbnout i ventily, ne? Motor by musel kuckat, nebo mít snížený výkon. Na žigulu jsem zažil snad všechny závady, co existují - tohle není ničemu podobné. Mě totiž to auto i s tím kraválem jelo pořád stejně výkonně. Ale kravál byl tak silný, že by stejně nešlo jezdit. Minimálně proto, že bych plašil lidi na přechodech.

Re: První velká závada

Napsal: stř pro 06, 2006 15:59
od matiz0.8
No olej to asi nebyl. Asi něco v té hlavě motoru. Ale auto do té chvíle nevykazovalo žádné známky poškození. Měl jsem výbornou akceleraci a průměrnou spotřebu od 5 do 6 l/100 km. Když jsem měl na žigulu opotřebovaný motor (netěsnící pístní kroužky, všude velké vůle, vačky místo vejčitého tvaru sjeté na kulato atd. bylo to znát na zvýšené spotřebě benzínu, ale i motorového oleje, slabší odpich atd. Taky jsem měl na žigulu nalítáno mnohem víc km. Teď s Matizem to nechápu. Oleje tam dávám polosyntetiku, pravidelně každý rok měním. Rozvodový řemen jsem dosud neměnil. Vlastně jsem něměnil nic. Jen káble ke svíčkám - odešly, svíčky, filtry, náplně, brzd. destičky, akumulátor. Jo a nechal jsem povařit výfuk. To auto prostě jezdilo jako cumel a najednou .....

Tam se muselo za jízdy něco uvolnit. Nebo prasknout. Mám velkou knížku o Matizovi - nejsem chytrý jak vypadla vahadlo - vím jen, že to zvedá ventily. Jo a kdyby přece bylo něco s tím vahadlem, tak by musely blbnout i ventily, ne? Motor by musel kuckat, nebo mít snížený výkon. Na žigulu jsem zažil snad všechny závady, co existují - tohle není ničemu podobné. Mě totiž to auto i s tím kraválem jelo pořád stejně výkonně. Ale kravál byl tak silný, že by stejně nešlo jezdit. Minimálně proto, že bych plašil lidi na přechodech.

Re: První velká závada

Napsal: stř pro 06, 2006 16:12
od matiz0.8
Omlouvám se za zdvojení. Nějak se to seklo. Jo a jinak jsem tu dříve přispíval mnohokrát pod nickem jurek . Nechce mě to pustit do systému, nebere mi to heslo, po vyplnění emailové adresy mi to hlásím že jsem byl vyřazen, či co. Tak jsem musel vyplnit nové přihlášení, ale toto forum sleduji od jeho začátků. Ještě i dříve na jiném serveru. Matize mám 7 let. Jsem první majitel a jestli nebude pokračovat v tom, co mi teď udělal, tak možná i poslední.... :-)

Napsal: stř pro 06, 2006 16:48
od Tomáš
Ty jsi v 85 tisících ještě neměnil rozvody ???? :shock:

Napsal: stř pro 06, 2006 17:06
od matiz0.8
Neměnil, vždyť jsem to psal. A proč jako? Radši do motoru nešahat. Stejně se potentovalo něco úpně jiného.

Napsal: stř pro 06, 2006 17:35
od Tomáš
No , já jen , že se má měnit v 75 t , nebo po 5 letech , tak proto , aby jsi se nedivil , čím to bylo ........... :?

Napsal: stř pro 06, 2006 18:10
od V.Brousek
To Tomáš:

takhle bych to nebral. Rozvodový řemen vydrží třeba i 120000 km, ale nesmí být narušen vytékajícími kapalinami ( olej, chladící směs) . Výrobce udává doporučenou dobu výměny, která by se měla samozřejmě dodržovat, ale určitě to nemusí být přesně na den a km. A navíc rozvodový řemen a vydřená hřídel spolu nesouvisí. Je opravdu záhadou, pokud jak píše že měnil olej pravidelně a polosyntetika je předepsaná. Když mu neprosakoval fridex do oleje motoru, je to divné, že se vačka vydřela ( pokud mluví servis pravdu, na druhou stranu proč mu nevěřit ). Čekám na přesnější vyjádření, co se vůbec a stalo a proč, od majitele po opravě auta. Také mě to zajímá.

Napsal: čtv pro 07, 2006 07:18
od Tomáš
Já si teď neuvědomuju, jestli má Matiz vačku jen skrápěnou , nebo jsou v ní olejové kanálky ... :? Pokud kanálky , tak se mohl jeden ucpat , ale šlo by to postupně , ne tak najednou , rozhodně by to jelo . Moje předtucha je , že to bude ještě něco víc , než vačka ...

motor

Napsal: čtv pro 07, 2006 09:15
od Serpico
...to matiz...to je o ničem, chtělo to sundat víko ventilů - pohledová kontrola - vyndat svíce a protočit "ručně" klíčem motor - tohle udělali v servisu - pokud by byla přidřená jedna vačka - poškozená, sundal bych olejovou vanu ( možná by tě čekalo překvapení - jednou po nakoupené "voňavce" přísadě do oleje jsem měl ve vaně 2cm humus - prostě se to nemělo rádo - srazilo se to ), k rozvodovýmu řemenu " lajdák" a hlavně klikař na něm může najet třeba 150tisíc - prostě se mu to nepotkalo, neprasknul - navíc u 8v to "může" být bez následků ...
potom co si nám sdělil a neudělal, můžeš už jenom důvěřovat servisu....třeba jsi zrovna narazil na lidi jako náš palikx-petrm....teď už nemá cenu se s tím trápit karty jsou rozdány....a cena je přijatelná, zbývá s doobjednat výměnu řemenu + napínací kladky a pokud je tam schované vodní čerpadlo, termostat ( jako u nexie 8v, 16v má termostat přístupný bez demontáže rozvodů ) - kontrola výměna....
mějte se fajn