..TO to..
..tam je taka "volnobezka".. (nazvyme to disk ci hrnec, ci bubon)
ze... ' Torque converter ' tomu po anglicky nadavajuu..
...
teda je to zariadenie co ti prenasa tocivy moment z kluky, na hriadel v prevodovke..
...
je to ovladane tlakom oleja v prevodovke..
(teda to si myslim, nikdaa som sa do rozoberania automatu nepuustal)..
..teda z toho mi vypliva, ze ak je uz "zly ojel" v automatickej prevodovke...
tak nemusi vytvarat dostatocny tlak pre tu "volnobezku"..
..a pri "vacsom zabere" proste "volnobezka povoli"...a auto sa nehne..
..
to ze potom padnu otacky, uz osetrii elektronika..
..teda ECU a TCU..(ktore su prepojene..)
..
(pretoze konstruktery elektroniky mysleli aj na "hluchych a blbych soferov",
a na to ze aby sa im v pripade "takej poruchu ako mash ty", nepodarilo "pretocit motor")
..cize vyskozita oleja pri mensom zabere staci na "premenu sily vo volnobezke"..a na prenos otacok na hriadel..
..ale pri vacsom ci prudsom zabere to uz nestaci... (a olej zacne "pretekat" nejakym pretlakovym ventilom ...asi...)
..taktiez je mozno maalo oleja v prevodovke..
...ale..
..
TOTOK SECKO SU LEN MOJE HYPOTEEZY..
..takze.. ... ... ..