Stránka 1 z 2

Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: pát lis 24, 2006 17:27
od rastikk11
marne som hladal chybu a to zastriekany agregat od oleja najprv ma napadla olejova vany no najprv som zacal z vrchu.tesnenie pod vykom ventilou tam som nepozoroval nejake priesaky vsetko som podotahoval a vytrel do sucha tak reku zase olej bude to olejova vana ale len tak nahodou som dal palec pod rozdelovac a hla olej.tesnenie ma stalo 46 sk a vymenu by zvladla aj neskusena zena.teraz je to suchucke.p.s.menil niekto tesnenie pod olejovou vanou?ja som to sice robil na svojej starej felicii ale v espere som nasiel problem a to ze sa neda dostat k jednej srube a to pod vyfukovym potrubim.treba dat to potrubie dole?ked ano bude to asi dost velky problem lebo tie sruby vyzeraju ako riadne specene. :roll:

Napsal: ned kvě 25, 2008 18:53
od ppp
nechcem zakladat novu temu, ale mam par otazok na ktore mi polsky manual neodpovedal. Ani mi to popolski mco nejde ani tie obrazky nie su moc zretelne.

Takze rozdelovac podla fotiek JRDcka ide lahko vytiahnut, je len tesneny O-kruzkom a je hnany cez spojku. Fajn. Ale musi tam byt nejaky simering, kde? Na vymenu treba robitnieco s hlavou? S vackou? Alebo ho ide vytiahnut a narazit novy?

A este podla fotiek to nevyzera zlozito ale naozaj nie je ziaden problem pri vymene cievky v rozdelovaci? Staci rozobrat spojku na hriadelke (podobne ako na skodovke?) a rotor s hraidelom ide v pohode vytiahnut? Nejako sa ta povodna rozpada a z toho textilneho pasu co ju ma chranit po obvode je kasa, ktora tam vsetko osrala a olepila. Asi k tomu prispela aj pritomnost oleja co prenika pravdepodobne cez gufero.

Napsal: pon kvě 26, 2008 08:41
od blackjohn
Rozdělovač drží na motoru jen na 2 šrouby, ale poznač si jeho polohu, aby se Ti nezměnil předstih.
Je to sice z Nexie, ale je to snad stejný:
http://www.nexia-club.ru/ekspluataciya/ ... blera.html

Napsal: pon kvě 26, 2008 20:49
od ppp
dik za odkaz, len som uz zabudol rusky a tak si tam neviem najst ci je na tych strankach aj nieco o simeringu.
Menil niekto odtialto aj simering pri rozdelovaci?

JRDecko dufam prepaci ked pouzijem jeho fotky.
http://195.168.25.155/dohc/motor/images/DSCN1822.jpg
Vlavo hore (ale aj an opacnych stranach su snad simeringy na vackach. Lenze kade sa vkladaju? A kade vyberaju. Alebo to bez vybratia vacky nejde?

Aj ked pri pohlade na:
http://195.168.25.155/dohc/motor/images/DSCN2424.jpg
som si uz nie uisty ci je vobec nejaky simering vpravo dole.

Takze fakt nie je, no to cumim:
http://195.168.25.155/dohc/motor/images/DSCN2498.jpg
http://195.168.25.155/dohc/motor/images/DSCN5173.jpg

Napsal: sob kvě 31, 2008 22:42
od ppp
Cievka vymenena, ta povodna sa snad rozpustala alebo neviem z coho tam bol ten lepkavy svincik, vyzerala este horsie nez na JRDckovych fotkach.
Povodne tesnenie sa rozlomilo takze je jasne preco tade tiekol olej. Jedno som si nebol isty, v polsom navode bolo ze tesnenie a dosadacia plocha sa ma natriet silikonowym smarom takze som to natrel silikonovou vazelinou. Dufam ze smar je vazelina ale vzhladom na moznost nastavovania predstihu mi silikonovy tmel nepripada vhodny.
Podobalo sa to na to co bolo na ruskych strankach akurat vytlct a natlct cap nebolo jednoduche a po nasadeni rozdelovaca do auta v nom nieco (pruzinka a pliesky pod spojkou) neprijemne cvakalo. Vybral dom som ho skusil vystredit spojku na hriadelke a neviem ci TO pomohlo ale po opatovnom zasunuti uz necvakalo nic.

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: úte dub 19, 2011 20:22
od ppp
Ozivujem staru temu, pretoze som zistil, ze mi cez rozdelovac unika fura oleja. Neviem kolko presne ale dost na to aby bol od neho pracovny valcek spojky, prevodovka, kus motor a hadicka podtlaku alebo odvetravania (nejaka zlta tenka, tvrda, priesvitna) co popod rozdelovac vedie. Kedze nema simering, tak nemam ako uniku zabranit. Aby nedoslo k omylu, tak olej neunika cez tesnenie, hlinik a priruba je sucha, ale ako je odvetravacia mriezka na rozdelovaci tak pod nou je mastnota a kvapka a pod touto kvapkou kopa oleja vsade kde sa udrzal. Netusite niekto co s tym?

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: pát črc 22, 2011 16:34
od maco-lv
neviete sem dat foto toho gufera na rozdelovač?

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob črc 23, 2011 00:42
od ppp
kedze neexistuje tak nevieme ;)

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob črc 23, 2011 11:14
od maco-lv
teraz nechapem co neexistuje to foto alebo gufero

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob črc 23, 2011 18:29
od Serpico
...na rozdělovači je trochu větší kulaté gumové těsnění s kulatým profilem ( za 10 Kč ), co na tom chcete vidět, ...no vystárne a když se s ním ještě pootočí tak většinou chčije olej

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob črc 23, 2011 18:59
od maco-lv
nie to som chcel vediet ale to ako je možne ze je olej aj pod deklom rozdelovaca.

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob črc 23, 2011 20:40
od ppp
Niekde som to tu uz pisal, proste korejci zobrali starsi 8V motor, ktory mal rozdelovac s guferom. Kedze ten motor mal gufero na rozdelovaci, musel mat rozdelovac odvetravanie na vyrovnavanie tlakov, na to tam bola asi podobna mriezka ako na 16V motore, asi kvoli tomu, ak by bol prilis utesneny aby si asi podtlakom nenatiahol cez gufero olej alebo preco to odvetravanie robili. Potom tento 8V motor zmodernizovali, napriklad mu pridali dalsie ventily, vackovku, a pod. a potom sa rozhodli usetrit, takze mu odobrali automaticky napinak alternatoroveho remena a ked uz boli taki rozbehnuti v setreni, tak zistili ze to gufero je v zasade zbytocne, lebo novy motor mal odstrekovaci kruzok, takze sa do rozdelovaca olej nemohol dostat. Lenze ako motor starne, a kruzky sa obrusuju, tak vytvara stale viac olejovej hmly. A kedze mili korejci v ramci katovania kostov (tato dfensova fraza sa mi velmi paci) zabudli odstranit na rozdelovaci odvetravaciu mriezku, ta je v pripade odstraneneho gufera zbytocna, pretoze tlak v rozdelovaci sa vyrovna cez odvetravanie motora, proste hoci aj cez vzduchovy filter, takze tato odvetravacia mriezka je pre viac "dychajuci" motor omnoho lakavejsia, je blizsie, na vyrovnanie pretlaku, tak tlaci olejovu hmlu do rozdelovaca, ktory funguje ciastocne ako odlucovac oleja. Odluceny olej rozleptava cievku v rozdelovaci, konektory a co ja viem co este a potom vyteka podpo veko a cez odvetravaciu mriezku von. Proste parada. Ja mam na spojkovom pracovnom valci kopu oleja z motora vyteceneho prave tymto procesom, kedze mam kruzky uz davno v haji. Keby tej blbej odvetravacej mriezky nebolo, alebo keby zachovlai gufero, tak sa olej pekne spali v motore, zasvini lambdu a kat ale nezasvini prevodovku.

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob črc 23, 2011 20:48
od maco-lv
Pekne a dlho popisane ale zaujimalo by ma ako zamedzit tomu oleju v rozdelovaci:-)

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob črc 23, 2011 21:09
od ppp
Vymenit kruzky? :)
Alebo ja este skusim upchat tu odvetravaciu mriezku na rozdelovaci, nech tade nefuka z motora olejova hmla. Je to pre nu lahsia cesta nez cez sanie do motora.

Re: Menil som tesnenie pod rozdelovacom.

Napsal: sob úno 01, 2014 17:01
od ppp
ospravedlnujem sa za uvedenie do omylu, rozdelovac na espere 1.5 16v dohc ma skutocne gufero. Bohuzial v katalogu nahradnych dielov nie je vobec zobrazene, takze v carmaxe ho asi nekupim, aj ked v pondelok im skusim zavolat.
Gufero sa nachadza medzi dvoma polovicami tela rozdelovaca. Cize ked rozdelovac kompletne oholite od vsetkeho, teda aj od modulu zapalovania aj od stvorpoloveho nastavca snimaca magnetickych impulzov, dostanete sa k dvom torxovym srutkam, ktore drzia pokope obe casti hlinikoveho tela rozdelovaca. Po ich odskrutkovanii a rozpoleni tela rozdelovaca vykukne male gufierko tvrde ako stolverk. Bohuzial nedokazem precitat vsetko co je na nom napisane.
DCHT C J (to J je mozno ukoncenie zatvorky, ale nevidim jej zaciatok)
10.9 20.9 6.35 (to by mohli byt rozmery, vnutorny priemer, vonkajsi a hrubka, ale tymi desatinami som si nie isty)
POS 25 (mozno je to 26 neviem)
sipka dolava, teda ze je protismerne, ze sa ma v nom hriadel tocit protismeru hodinovych ruciciek, a nejaky znak, asi znak vyrobcu

Netusite kde by som take gufero zohnal nove, teda okrem komplet noveho rozdelovaca ?