Stránka 1 z 12

!!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: ned dub 04, 2004 18:03
od pekrtek
Poslední dobou se mi na Lanosu stává, že jak za jízdy, tak i při volnoběhu mi stoupnou otáčky motoru na 2 - 2500/min. Pokud je to za jízdy "je to docela příjemné", protože se auto chová jak na ruční plyn. Kontrolka motoru nesvítí, při stažení závad z počítače není zjištěna žádná závada. Při zastavení otáčky po ktarší době postupně klesnou. Jestli se s tím někdo setkal, tak prosím o radu. Nejedná se o klasické zvýšení otáček tak, jak je to u Daewoo zvykem (1.100 při jízdě na volnoběh). Předem díky za každou konstruktivní radu. Ještě bych chtěl doplnit, že spotřebu mám mezi 6,3 - 7,2 l./100km a motor běží pravidelně.

Napsal: pon dub 05, 2004 20:21
od petrm
No mohl by to být zatuhlý krokový motorek protože ten řídí běh naprázdno ale i při přidanym plynu a jestli to nedělá zrovna při napojení na diagnostiku tak se to těžko hledá a o takové spotřebě si mohu nechat jen zdát ale já jezdím jen krátké trasy po městě ;)

Napsal: úte dub 06, 2004 15:44
od www.daewoodedek.cz
Pokud byla delší dobu odpojena beterie mohlo dojít k vyresetování nastavení volnoběžných otáček a krokového motorku. :?:

Napsal: úte dub 06, 2004 20:17
od pekrtek
Baterie odpojena nebyla, krokový motorek mi byl v Náchodě rozebrán při loňské prohlídce a byl prý O.K. Na testeru jak jsem již psal žádná závada nebyla. Nemohla by to být voda, resp. špína v nádrži??

Napsal: úte dub 06, 2004 20:50
od petrm
Voda nebo něco podobného nezpůsobí zvýšení otáček spíš kolísání ale to že byl loni dobrej (kolik máš od té doby najeto ) neznamená že se provozem nemohl zničit

Napsal: stř dub 07, 2004 21:29
od pekrtek
Od té doby jsem najel cca 12 tis., ale auto kromě toho jede úplně normálně (stále lépe a lépe). Příští měsíc chci jet do Náchoda na druhou garančku, tak je ještě jednou poprosím, aby se na to mrkli. Stavil jsem se ještě u jednoho prodejce Opela zde v Praze, ale tam mi "poradili", abych jim to auto tam týden nechal a že s tím budou jezdit a snad na to přijdou!!! Ještě bych chtěl k té závadě dodat, že na myšlenku vody mě přivedlo to, že při klidné jízdě se závada neprojevuje pouze, když auto vytáčím a rychleji projíždím zatáčky. Proti mluví ten fakt, že se mi to stane občas i po nastartování.

Napsal: úte bře 29, 2005 17:30
od pekrtek
Tak mi po všech problémech loni v garanci vyměnili krokový motorek a myslel jsem si, že vše bude o.k. Poslední dny se mi však několikrát stalo, že při přejetí příčného prahu (jak auto lehce nadskočí) vylezou otáčky skoro k 1500 - 2000. Po zastavení zase spadnou. I při delší jízdě je to znát: opravdu je po ujetí několika km zastavit a nechat otáčky "srovnat" a pak to jede knepoznání. Je potřeba každý rok krokový motorek čistit nebo zase vydržel jenom jeden rok? Je pro mě nepochopitelné, že po "oklepání se" auta se zvýší otáčky bez jakéhokoliv šlápnutí na plynový pedál. Jinak auto jede bezva spotřeba kolem 7,0 l./100 km.

Napsal: úte bře 29, 2005 18:34
od pekrtek
Napadla mi ještě jedna věc: Nemůže zanášení krokového motorku z větší části způsobovat to, že olej v motoru je naplněn ke značce max a tím se vytváří více olejového aerosolu, který je potom nasáván do spalovacího prostoru?

Napsal: stř bře 30, 2005 18:00
od petrm
S krokovým motorkem bývají problémy hlavně na 2.0 Nubiře nebo Leganze občas i na 1.6 Nubiře a tím pádem i Lanosu ale je to velmi zřídka . Nedokázali sme najít způsob jak tuto závadu trvale odstranit . Mě třeba dělá moje 1.5 když je velká zima tak při dojezdu na křižovatku mám otáčky kolem 1500 a stačí vypnout motor a znova nastartovat a pak je vše ok mám to už druhou zimu ale není to když je velký mráz takže zima na to nemá ten hlavní vliv udělá to tak 10 krát za zimu :( chce to udělat reset motorku a pak to dá zase chvíli pokoj motorek bych neměnil jestli to tedanení ještě v záruce v případě že jo tak trvej na odstranění závady ;)

Napsal: čtv bře 31, 2005 18:03
od pekrtek
Pří těch dojezdech to považuju za normální, ale je to cítit i při jízdě. Zajímavé je, že po delší jízdě se vše ztratí a je vše normální. Motorek byl měněn už loni. Mám pocit, že se to celé zanáší olejovými výpary(olej je až ke značce max). Při garančce nechám motorek vyčistit a uvidíme.

Napsal: úte kvě 17, 2005 17:45
od pekrtek
Tak jsem tam, kde jsem byl. Po několika zlepšeních a mojich dojmech, že je vše ok, jsem opět najel cca 350 km a je to zpět. Největší sranda je, že nejčastěji dochází ke zvýšení otáček při zatáčení vpravo. Vylétnou ke 2 tis. a po chvíli zase zpět. Když "rozhýbu" auto ve stylu zahřívání pneu před startem F1 (rozkolébání), tak ty otáčky také vylétnou. Zkoušel jsem to i u stojícího auta, kdy jsem ho rozkolébal a otáčky opět vylétly. Mám i pocit, že nejčastěji to dělá, když je ručička benzinoměru mezi 1/4 a 3/4. Nevím prostě, co s tím. Napadá mě, že by v nádrži mohlo být nějkaé svinstvo, ale to by snad otáčky šly dolů, i když jsem někde byl vyveden z omylu, protože řj si je údajně vyrovná. Asi nezbyde nic jiného, než s tím jezdit a nechat to být, dokud se to nevyjezdí. Ta špína bylo to první, co mě napadlo, ale nechce se mi tomu věřit, protože krokový motorek už m i jednou (loni) "odešel". :cry:

Napsal: stř kvě 18, 2005 21:14
od pekrtek
Zkouším už vše možné i nemožné. Můžete mi někdo změřit, jak na Lanosu 1,5 má být napnuto plynové lanko? Jde mi o to, jak daleko má vyčuhovat bovden plynového lanka z té gumy, ve které je u ventilového víka uložena (směrem ke škrtící klapce). Nevěřím tomu, že by to bylo tím, ale když se bovden vytlačí do strany, tak se klapka pootevře. Chytám se už všeho možného i nemožného. Předem díky.

Napsal: čtv kvě 26, 2005 18:16
od petrm
Lanko ti to dělat nemůže je uchyceno na motoru a pak na kastli takže se motor může hýbat třeba o 20 cm a s klapkou to nehne jinak tam musí být lehká vůle na prohup mezi klapkou a tím místem kde je uchycený

Napsal: pát kvě 27, 2005 19:57
od pekrtek
Na motoru 1,5 8V je uprostřed sacího potrubí ( mezi 2. a 3. válcem) takový černý válec, do kterého vede konektor. Ten byl celý zadělaný nějakou mastnou špínou a tak jsem to vyčistil. Jako vždy, když s tím něco udělám, tak se mi to zdá lepší. Z katalogu jsem přesně nepochopil jestli je to teplotní čidlo a nebo EGR ventil (k čemu je?). Může to mít vliv na to moje zvyšování otáček?

Napsal: sob kvě 28, 2005 13:40
od pekrtek
Tak jsem si nastudoval, co to je EGR ventil a jak pracuje. Pokud je to ono, co jsem myslel, tak jsem z něj vyndal konektor, obě strany vyčistil od zbytků (pravděpodobně) silikonové vazelíny a zasunul zpět. Mám takový pocit, že auto jede lépe v nižších otáčkách. Každopádně volnoběžné otáčky mám lehce po 1000 ( ina volnoběh běží pravidelněji) a pozor: už 24 hodin jsem nezaregistroval žádné zvýšení otáček za jízdy (najel jsem cca 80 km). Tak jsem zvědav ......