Stránka 1 z 3
Odber nejazdenej Nexie - vybita bateria po 2 tyzdnoch
Napsal: pon lis 13, 2006 09:46
od Jupi
Zdravim,
uz par rokov mam taky problem, ze ked neham Nexiu dlsie nejazdenu - asi 2 tyzdne (uplna klasika je navrat z 2-tyzdnovej dovolenky), vybije sa mi baterka uplne domrtva a samozrejme neide nastastartovat. V servise mi povedali, ze je to normalne, lebo mam central + domontovany alarm a ten cetral ma v kludovom stave velky odber. Co vy na to? Sa mi to nezda.
Idem este vymenit svorky na baterke, nechapem, kto vymyslel tie plechove vylisky. Ked sa to par krat povoli/dotiahne, z toho jeden krat trosku silnesie, tak sa pokryvia a nemaju dobry kontakt. Idem tam dat mosazne (su zo zlteho kovu) - tie by nemali mat problem a maju aj vacsiu stycnu plochu s kontaktom baterky.
Co vy na to?
Napsal: pon lis 13, 2006 10:14
od GHOST
Baterka je aka stará? Centrál má odber pár milíkov a ak ti dobre dobíja, a máš full baterku tak to určite nekľakne už za dva týždne.
baterka
Napsal: pon lis 13, 2006 10:41
od Serpico
...jupi od servismanů jsem už slyšel fůru nesmyslů ( dalo by to na knihu, kdysi dávno jsem v jedné mototechně četl zvěčnělé požadavky zákazníků - docela zábavné, měli to vzadu u sebe na nástěnce ), není servisman jako servisman - věřím už jenom ověřeným palikx a petrm, ostatní nechť mi prominou.
Ke spotřebě DO velmi malá, nikdy jsem uvedené problémy neměl, mám DO s alarmem + immobilizerém ( je v podstatě druhý + původní orig. ) + přenos narušení na mobil - výrobce Jablotron.
Jednou už se tady řešila anomální - větší spotřeba u nezapnutého rádia najdi si v sekci Daewoo - Matiz.
měj se a nevěř všemu
odber
Napsal: pon lis 13, 2006 11:10
od simone
No ak maš doma ampermeter zapoj ho do cesty plus polu seriovo nie paralelne a nezapínaj na aute nič a zmeraj aký je odber nemal by biť viac ako niekolko mA ak bude nad 1Amper niečo ti bud skratuje alebo niečo je zle zapojene a ma odber. Po 2 týždnoch sa nemôže vybiť baterka.
Napsal: pon lis 13, 2006 11:17
od Jupi
OK. Skusim zmerat ten prud. Lenivost je svina. Je mi jasne, ze som to mal zmerat pred tym, ako som sa tu spytal.
Zatial dik
Napsal: ned pro 03, 2006 20:21
od Jupi
Takze som konecne zmeral odber. Je to 122mA!!! Mne sa to zda strasne vela. Na zaklade toho som vyratal, ze ak by mal akumulator kapacitu 50Ah (nie som si isty, aku presne ma kapacitu), tak plne nabity sa vybije na 1/2 kapacitu za 8 a pol dna. To je hrozne. V zime po 2-3 dnoch nenastartujem. Viete sa mi k tomu niekto vyjadrit?
Chcem este vymenit svorky na akumulatore, lebo po tych rokoch su uz zdeformovane. Neviete kde sa daju zohnat za nejaku normalnu cenu? V Daewoo servise mi povedali 200Sk/kus (aj to som si nie isty ci je to s DPH aleo nie...). Ale to samozrejme nevyriesi problem s odberom, ale vylepsi zimne starty.
Este som zaudol, ze dalsou domontovanou elektronikou je LPG od BRC - Just.
Takze je to LPG, alarm, central (original vybava) a autoradio Pioneer (je nefunkcne pri vypnutom zapalovani, ale je v nom napajana pamat nastaveni).
Napsal: ned pro 03, 2006 22:35
od SK
Odber 120 mA podla mna nieje vela.............napr. digi fotak na tuzkove baterky ma vo vypnutom stave od 20 - 200 mikroA (0,02-0,2 mA), cize na auto kde mas napajanu RJ, RJ LPG, imobilizer, radio, central to nieje take hrozne
Napsal: pon pro 04, 2006 06:57
od stefan
120 mA je dosť! Skús nachať zapojený merák na baterke,
a postupne vyťahovať poistky a zistiť čo ti to tak žerie.
Odpája sa ti RJ od plynu keď máš vypnuté zapaľovanie?
Napsal: pon pro 04, 2006 07:02
od Jupi
PeterMI_SK: Mozno sa ti to nezda vela, ale rano bolo okolo nuly a ja som nenastartoval. Po vikende, cize auto stalo 2 a 1/2 dna sa pokusal trosku tocit ale neuspesne. V zime sa znizi kapacita akumulatora este vplyvom nizkej teploty.
A tych 120mA je podla mna vela, lebo za normalnej teploty (tipujem 10 stupnov a viac) klesne kapacita na polovicnu za 8 dni, co znamena, ze ked sa vratis z 2-tydznovej dovolenky, urcite ta caka nepojazdne auto. No a v zime staci urcite aj tyzdnova.
Napsal: pon pro 04, 2006 07:08
od Jupi
stefan: to s tymi poiskami je dobry napad. Ked teda zasa nabijem akumulator, tak to premeram. S tym LPG som uz mal nejake problemy (stratili pri prehliadke jednu pruzinku zo splynovaca, tak to stale zralo 12 a viac l/100km), takze ak to zle zapojili, vobec by som sa necudoval...
Este ma napadlo, ze som meral odber, ked nebol zapnuty alarm. No a interierovy ultrazvukovy senzor ma asi tiez nejaky odber + RJ alarmu v aktivnom stave tiez. Takze odber moze byt este vacsi...
Napsal: pon pro 04, 2006 07:41
od stefan
A ešte....
Kedže sa ti už viac krát vybila domŕtva batéria a olovené
batérie úplné vybitie nemajú rady, počítaj že batéria
bude minimálne s polovice v r..i.
Pekný deň.
Napsal: pon pro 04, 2006 07:45
od Jupi
stefan píše:A ešte....
Kedže sa ti už viac krát vybila domŕtva batéria a olovené
batérie úplné vybitie nemajú rady, počítaj že batéria
bude minimálne s polovice v r..i.
Pekný deň.
To je mi jasne. Ked vyriesim problem s odberom a vymenim kontakty na akumulatore, chcem kupit novu akumulator. Ale nema vyznam kupit novy akumulator, ktory sa aj tak za 1/2 roka zrusi...
baterie
Napsal: pon pro 04, 2006 10:36
od Serpico
.....no můžeš hledat problém taky ve "spínací skřínce" vypíná zapalování, ECU, rádio ( lehce skontrolovatené, pokud je správně zapojené ) atd. , ....tak je možno hledat největší odběr...mimochodem není drahá asi 250 Kč.....
mějme se fajn
Re: baterie
Napsal: pon pro 04, 2006 10:48
od Jupi
Serpico píše:mimochodem není drahá asi 250 Kč.....
mějme se fajn
Co nie je drahe? Svorka? Volal som servisakovi do Piestan, ma tam svorku za 50Sk. Takze Ked budem mat cestu, tak kupim.
baterka
Napsal: pon pro 04, 2006 11:05
od Serpico
....to jupi já nevím co myslíš svorkou - já mám na mysli "spínací skřínku" ta je na ose zámku řízení a pootočením klíče propojí kabely zapalování - startéru atd. musíš sundat spodní kryt volantu....prosím nedělám z tebe vola, ale jenom upřesňuji zda mluvíme o stejné věci...
mějme se fajn