Stránka 1 z 3
kúrenie
Napsal: ned lis 12, 2006 10:13
od ftaxi ds
Všimol som že mi nejak slabo kúri. Keď dám ventilátor na max. otáčky tak po 5 minútach mi fúka studený vzduch. Menil som termostat ale to nepomohlo len asi trochu. Trubka čo vedie do radiátora je normálne horúca ale čo ide z radiátora je len vlažná. Pravdepodobne je upchatý radiátor.
Aké máte skúsenosti s prečisťovaním chladiaceho systému ?
Napsal: ned lis 12, 2006 10:20
od SK
ja som sice taky problem nemal...ale preplachoval som chladiaci system nejakym sajrajtom co som kupil u znameho v autodieloch za 160 SK, to som vypustil chl. zmes nalial destilku a ten sajrajt, potom som pochodil asi 30 km , vypustil, dal znova destilku pochodil, vypustil..asi 2x a potom som este odpojil hadice na nadobke a napojil hadicu od vodovodu a poriadne nechal preplachnut cistov vodou, nakoniec vyfukal stlacenym vzduchom, chladic, topny radiator a motor zvlast tak ze som odpajal postupne okruhy ............. vyslo z toho poriadne vela bordelu....taka hneda kasa........ale od vtedy motor sa lepsie chladi sami zda ze aj rucka teploty nestupa tak vysoko.....a kurenie je ovela ucinnejsie
Napsal: ned lis 12, 2006 11:11
od Ivan
Kolego, máš v chladiči dost chladící kapaliny?
Napsal: ned lis 12, 2006 11:26
od ftaxi ds
Hladina kvapaliny je O.K.
Už mám kúpené STP na prečistenie systému. Zajtra ho tam nalejem a dám vedieť.
Napsal: pon lis 20, 2006 21:10
od floppy
Nechcem ťa strašiť, ale mal som tekéto problémy a bolo to tesnenie pod hlavou. Netratí sa Ti chladiaca zmes, alebo netlakuje ti do nádržky?
Napsal: úte lis 21, 2006 00:41
od Bajo
Mna napadaju dve veci: Bud mas zaseknutu klapku ktora prepina vyduch aby isiel cez radiator, alebo to moze byt este uvikbebe lanko v ovladani kurenia. Kuri ti to vobec????
topení
Napsal: úte lis 21, 2006 12:03
od Serpico
....přimlouvám se za zasran. výměník tepla ( ve vozidle vevnitř, pokud jsem to někdy někomu rozdělával vytekl z toho humus, obtížnější demontáž podle typu ) - proplach u své nexie jsem provedl takto otevřený výpustný kohout napravo dole na chladiči - a do zásobní nádržky vody jsem přisával vodu z pěti kýblů - pokud máš na zahradě kohout a můžeš si namixovat teplou vodu je to ideální po tom sajrajtu co tam naliješ na čištění - nikdy nevypustíš vše tedy celý objem 6,2 až 6,5 litrů...přitom všem nesmíš zapomenout pustit topení...
měj se fajn
Napsal: ned lis 26, 2006 23:37
od ftaxi ds
Konečne som sa ktomu dostal. Použitím čističa sa mi to napravilo a teraz mi to už kúri ako musí. Pri vypúštaní sa mi ulomil závit na vypúšťacej zátke na chladiči. Ale dalo sa to zlepiť. Už mám objednanú novú zátku.
chladič
Napsal: úte lis 28, 2006 10:56
od Serpico
.....to ftaxi ds nejsi sám, kdo ulomil vypouštěcí šroub chladiče ( je na plastovým závitu a bohužel většinou - vystárlé PE takže se snadno ulomí ) - jsem zvědavý jak dlouho ti bude držet slepený ( je tam tlak )....ale ve výměníku tepla tam se najde nečistot co bordelu....
měj se
Napsal: pát pro 29, 2006 09:50
od Granko
huh, no postihlo to iste
, v servise chceli za vymenu od cca 6 do 9 tisic
(podla servisu
), takze by som to tiez asi len preplachol a to vraj uz nerobia, lebo sa im to "neosvedcilo". ako dlho to vydrzalo vam ? a co ste to tam liali ? to STP som na nete nenasiel (akurat nejake aditiva do paliva, ale to mi v tomto asi nepomoze... )
Napsal: pát pro 29, 2006 11:23
od Granko
este otazka (na zaklade diskusie vyssie) - to tiahlo teple/studene prepina len prudenie vzduchu cez radiator kurenia/klimy (su vedla seba alebo za sebou?) alebo aj uzatvara vodu do radiatora kurenia ? teda, radiator kurenia kuri vzdy alebo len vtedy, ked to mam prepnute na "teple" ?
topení
Napsal: pát pro 29, 2006 16:07
od Serpico
...to granko otevři topení ( pokud si někdy rozdělal středový panel tak tam uvidíš táhla pro vodu do výměníku ) zařiď si malý přítok do vyrovnávací nádoby - kohoutek s teplou - opatrně otevři výpustný kohout na pravé straně chladiče dole - nastartuj a nech běžet teplou vodou do dostatečně propláchneš po 20 - 30 minutách....vypust a nech odkapat....začni nalévat nemrznoucí kapalinu - počítej s tím, že ti zůstane 1 - 1,5 proplachovací vody v okruhu ( z toho důvodu nenalévám žádný čistící prostředky - zůstávají v okruhu )....
měj se fajn
Napsal: pát pro 29, 2006 17:40
od Granko
myslis, ze to staci takto ? predpokladam, ze ten okruh kurenia je zapojeny paralelne k "normalnemu" okruhu, takze keby sa aj cely radiator kurenia zapchal, tak sa nic nestane, lebo to bude chodit inou vetvou. z toho mi vyplyva, ze ta prelachovacia voda nebude mat velku motivaciu tlacit sa do zapchateho radiatora, ked moze ist okolo a okrem toho mi to svinstvo bude chodit dalej po motore. neda sa niekde odpojit len ten radiator ? chcel som to niekde odpojit, predlzit tie rurky co vedu do radiatora, aby sa s tym dalo pracovat a vyplachovat len ten radiator normalne hadicou pod tlakom a naliat do toho nejake svinstvo na cistenie odtokov (a potom sa modlit, aby to neprasklo). akurat som niekde nenasiel tie hadice, co idu dnu (nasiel som akurat hadice z nadrzky na kvapalinu do serva
). takto by to neslo ? kde su tie hadice ?
Napsal: sob pro 30, 2006 10:26
od palikx
tak s timhle mame bohate skusenosti.jedine poradne proplachnuti je odpojit trubky od radiatoru a tudy tlakem vody z hadice nejlepe teplou vodou proplachnout.ne vzdy to pomuze.taky davame do vody cistici pripravek ktery nekdy pomuze a nechame auto jezdit asi 14 dni az mesic.pak vypalcnem asi tak 5 krat tzn(vypustime vodu asi 10 minut prolevame teplou vodou z hadice cely system ,pak naplnime cistou vodou a najedeme asi 5 km,vypustime proplacneme 10 minut proudem vody a opet naplnime cistou vodou......asi 5 krat.nakonec odpojim trubky z radiatoru a proplachnu radiator v protismeru tlakem teple vody.tak hodne stesti
Napsal: sob pro 30, 2006 12:13
od Granko
no jo, ale kde su tie trubky k radiatoru ?
nasiel som tam tyce riadenia pod, ale ziadne trubky, ktore by sa dali pekne rozpojit som nevidel