Stránka 1 z 2
problem so zaradenim dvojky
Napsal: ned lis 05, 2006 17:24
od peaty
V poslednom case mam na nexii problem zaradit 2. rychlostny stupen. Presnejsie ked radim z jednotky dvojku tak pri preradeni mam taky pocit ako by tam do seba narazali zuby v prevodovke. Robi to iba v pripade, ked preradujem z jednotky, pri preradovani z ostatnych rychlosti zaradit dvojku problem neni... Neviete kde by mohol byt problem?
Doteraz islo vsetko bez problemov...
Napsal: pon lis 06, 2006 09:43
od Dede
peaty robi mi to iste, zvacsa ked je auto studene ...v prevodovke je hustý bezudržbový olej ... kým sa nenahreje
Napsal: pon lis 06, 2006 10:27
od Kessler
Na dvojce je nejnámáhanější synchron (kdysi jsem i věděl proč, ale už jsem to zapomněl
)...a když je převodový olej studený, tak se to více projevuje než když je ohřátý...na Rackovi mi to dělalo taky...vyřešil jsem to tím, že jsem tu dvojku prostě řadil pomaleji a jakoby nadvakrát, aby měly ozubený kola dost času srovnat rychlost...
Napsal: pon lis 06, 2006 10:35
od Ivan
Tak to mě spíš zlobí zpátečka...
Napsal: pon lis 06, 2006 12:03
od SK
vymenit olej v prevodovke..........ono to nieje bezudrzbovy olej ale vravi sa celozivotny............ale vyrobca pocita zivotnost na 5 rokov alebo 250 prip 300 tkm.......cize kazda jedna nexia uz ma viac ako 5 rokov..........ja som vymenil olej, prevodovka je ovela tichsia, lepsie sa radia rychlosti aj vlete ak je zohriata az aza............a v zime ani nevravim okolko sa to zlepsilo..........pouzil som plne synteticky prevodovy olej Petro Canada
Napsal: pon lis 06, 2006 13:35
od Dede
Ako píše Peter vymeniť olej ... ja som menil pri výmene simeringu a o poznanie sa to zlepšilo aj ked teraz sa mi sem tam stane ze dvojka ide cez zuby...ale bude to zvacsa tým že je chladno a autom chodim kratke vzdialenosti od semaforu po semafor.
Napsal: pon lis 06, 2006 13:50
od peaty
No diky teda za info, poskusame nieco s tym olejom...
A tiez ako pises ty dede, tak aj u mna ked sa auto zahreje tak to uz ide lepsie s tou dvojkou. Len mi nejde do hlavy, ze preco tak odrazu sa to stalo, doteraz vsetko krasne islo a odrazu taka zmena...
Napsal: pon lis 06, 2006 14:59
od SK
ono to moze byt aj tym, ze ten synchornizacny kruzok je uz opotrebovany adoslo to opotrebovanie do kritickej hodnoty kedy to uz zacina robit sarapatu.....
Napsal: úte lis 07, 2006 19:47
od ppp
AKy olej ste pouzili do nexie? Predpokladam ze rovnaky by som mohol naliat aj do espera. Zatial zhanam mogul syntrans 75w90 gl4.
Napsal: úte lis 07, 2006 22:40
od SK
ppp píše:AKy olej ste pouzili do nexie? Predpokladam ze rovnaky by som mohol naliat aj do espera. Zatial zhanam mogul syntrans 75w90 gl4.
Ja som to uz pisal.... PETRO CANADA XL Syntetic Blend 75W-90
http://www.petro-canada.ca/eng/prodserv ... s/6886.htm
Napsal: stř lis 08, 2006 21:02
od ppp
A v poriadku? Prevodovka je s viskozitou spokojna aspon co sa tyka radenia?
Napsal: čtv lis 09, 2006 21:02
od Vikiman
...u mna naopak - za jazdy z dvojky na 1ku to ide taaazko...a este vraj kontrola oleja v prevodovke je komplikovanaaaa....mam verit tej celozivotnej naplni?
Napsal: čtv lis 09, 2006 21:39
od Kessler
Vikiman: To je normální...jednička jde zařadit, až když se auto pohybuje veeelmi pomalu...krokem...
...a o tom, jestli je náplň celoživotní je tu napsané o několik příspěvků výš...
olej
Napsal: pát lis 10, 2006 11:34
od Serpico
....olej do převodovky Nexie ...bylo zde řešeno ( někde najdeš i foto ) SHELL TA Dextron II
( klasifikace GM ) minerální, červený pro automatické převodovky a stejný je i pro servo. Doporučeno - palikxem s petrmem servismani daewoo - chevrolet a to velmi dobří...celoživotní náplň jaksi pro nás neplatí viz stáří 9 - 12 let...
mějte se fajn
zpátečka
Napsal: pát lis 10, 2006 11:54
od Serpico
...to Ivan tyhle typy chtějí pro zpátečku úplně vyšlapnout spojku a pomalu zařadit - povytáhnout a pak ( ale co ti to vykládám, máš to pěkně nadupaný a tvoje převodovka je na mezních hodnotách, byla jaksi postavena na trochu menší přenosy kroutících momentů )...já si taky někdy škrtnu zpátečka - rychle ( ale to se ani pes nevys...)....nemám k převodovce výhrady, řadí bez problémů lehce a v přesných polohách za studena je normální trochu tužší řazení II stupně. Pro ostatní pokud čtu recenze v různých motoristických časopisech o řazení rychlostních stupňů, tak se bavím, ty redaktoři asi nikdy nejeli s Š - 1203 ( hledala se trojka ) s Avií ( řazení na volantu ) atd. dnes se požaduje krátké, přesné lehké atd. Ale pak do toho přijde olšová ruka a je to v řiti. Ale to je všechno věc názoru...
mějte se fajn ať nám to řadí....