Stránka 1 z 2

"odhnil" kryt katalyzátora - čo s tým ?

Napsal: čtv dub 01, 2004 14:00
od brano
Minulý týždeň mi spod auta odpadol kus lesklého plechu v tvare vaničky, ktorý bol na okrajoch prežratý od hrdze - jednoducho "odhnil". Bolo mi jasné že pochádza niekde z výfukového systému.
V servise mi povedali že je to kryt katalyzátora a že mi vedia akurát vymeniť celý katalyzátor. Cena nového katalyzátora ma dosť šokovala - "orignál" vraj 35.000, "neoriginál" 10.000. Keď som sa spýtal, či sa dá jazdiť aj bez tohto odpadnutého krytu, povedali že áno, dovtedy kým sa celý katalyzátor "nerozpadne".
Chcem sa poradiť, či má už niekto s niečim podobným skúsenosť a ako to riešil. Ako dlho môže trvať kým sa môj katalyzátor definitívne rozsype ? Keď to má byť do pol roka, tak asi stojí za to rovno nechať vymeniť.
Je nejaký rozdiel medzi katalyzátorom "originálom" a "neoriginálom" - myslím kvalita a užitkové vlastnosti ?
Nerozumiem ako môžu tak drahú súčiastku vyrobiť z materiálu, ktorý jednoducho "odhnije" !? Je mi jasné, že na aute pravidelne odhnije napríklad výfuk (aj to už máme za sebou) - ale ten nestojí 35.000 !!
Moja Nexia má 8 rokov (96.000 km). Je takáto porucha znamením, že sa je treba zamyslieť nad kúpou nového auta ? Kúpiť radšej niečo iné než zasa nejakú "korejskú sviňu" ?

Zdraví
Braňo

Napsal: čtv dub 01, 2004 15:25
od PavelZ
Bohuzel i katalyzator casem uhnije a je opravdu dost drahej. Kamarad s Opelem dokonce rikal, ze jeho bude stat neco prez 60 tis. Kc. Znam i cloveka, kterej uz ma nekolik let ve Fordu Sierra neoriginal kat. za kterej dal asi 7000 Kc a nema s tim ani nejmensi problem. Misto kat. je mozny dat treba jen kus trubky (pise se o tom tady na vice mistech, ale tam to lidi spis delaji pro zvyseni vykonu), ale na technickou a mereni splodin ho clovek asi potrebuje. U nas ten kamos s Fordem prez technickou a splodiny prosel i s neoriginalnim kat.

Napsal: čtv dub 01, 2004 15:29
od Granko
daj si spravit trubku a raz za 2 roky (alebo kolko mate technicku) si pozicaj kat od niekoho, kto ma trubku a kat v pivnici, alebo sa proste dohodnete, ze si to na den prehodite... je to dohromady 8 srobov + tesnenia.

Napsal: čtv dub 01, 2004 18:09
od Peca
Ten kryt katu mi uhnil a upadl taky asi pred rokem a pul...to je celkem bezny problem...samozrejme po uhniti tohoto krytu zacina hnit samotny kat. Zkousel jsem ho nastrikat nejakou teploodolnou barvou ale stejne za chvili slezla...

Uz jezdim bez katu pres pul roku...mam tam danou trubku...auto lip jede a nezere o nic vic! no a az pojedu na technickou tak ho dam na jeden den zpatky a potom ho zase hned vyndam... :twisted: :twisted: :twisted:

Napsal: čtv dub 01, 2004 19:55
od petrm
Ten kryt katu je tam jen proto aby uhnil vůbec se tím nezatěžuj ten nijak nebrání vodě v přístupu na kat a tudíž ani nijak neovlivňuje jeho životnost katalizátor většinou (když nedojde k poruše na zapalování nebo palivové soustavě a člověk jede dál a totálně mu shoří) přežije auto navíc ty auta mají tak dobrou přípravu směsi že i bez katu projdou emisema klidně nějakej kat vypusť z hlavy a už vůbec se kvůli tomu nezatěžuj s výměnou auta ;)

Napsal: čtv dub 01, 2004 22:46
od Tomas T.
V pripade ze by mu tam ten plech velmi chyal da sa spatne privarit ale treba opatrne aby sa neposkodil KAT. Uz sme tak davali novy obal katu z BMW

Napsal: pát dub 02, 2004 00:59
od Ivan
Brano, buď rád a dej tam trubku. Budeš rychlej jako drak :lol:

Napsal: pát dub 02, 2004 06:34
od eMKa Slovensko
a bude slahat aj plamene ako drak :?: :D :D :D

ak nie ta to nieje ono :lol:

uhnil

Napsal: ned dub 04, 2004 18:56
od reznik
Mě se to stalo taky nejdřív uhnil plech apak jsem dostal strach že se něco stane skatem .Strachy byly zbytečný kat byl už v pr... dávno před tím.Když jsem rozdělal výfuk tak v katu nebylo vůbec nic zato v 1 díle to rachtalo ,byla uražená přepážka a vypadlo kus keramiky.I zaběhl jsem pro náhradní díl na VRAKOVIŠTĚ :roll: zamontoval a už se frčí.Taky jsem samozřejmě zkusil jaký to má zvuk bez výfuku jenom se svodem :D bomba akorát sousedi čuměli co se děje.Ten plech tam je jen kvůli kamínkům ;)

Napsal: čtv dub 08, 2004 17:33
od Pajda
Kryt katalyzátoru je tam jak z důvodu ochrany katu před kamínky a podobně, ale taky kvůli ochraně před teplem z něj. Napříkladpři stání na suché trávě a podobně. Když jede motor třeba na tři válce, tak se zbylé palivo spaluje až v katalyzátoru a ten se zahřívá. Kdysi jsem viděl do červena rozžhavený katalyzátor. :oops: :oops: Takže odpadlý kryt není technicky výrazný problém. :D :D

Napsal: pon črc 12, 2004 15:20
od brano
Len pre zaujímavost, v sobotu som aj bez toho kytu v pohode presiel cez STK. Asi tam bol skutocne len na to aby odhnil.

Napsal: sob črc 17, 2004 19:45
od petrm
Přesně tak 8)

Napsal: pát říj 01, 2004 22:00
od verusamira
Ja sem si nechal kat. měnit v servisu a stalo mě to 5000 i s praci 8) :)

Napsal: pát říj 01, 2004 23:45
od Pepe
verusamira píše:Ja sem si nechal kat. měnit v servisu a stalo mě to 5000 i s praci 8) :)
:o ale zřejmě nesplňuje S2 - tj. dali ti tam neřízenej. Řízenej na Nexii přijde bratru 14 500,- Kč, ptal jsem se v Krči, neřízenej jen na 2 700,- Kč.

BTW: na emisích to stejně nepoznaj, takže je to vlastně jedno :lol: