Stránka 1 z 2

nepravidelný volnoběh po výměně motoru.

Napsal: pát říj 27, 2006 16:49
od Pasta
Zdravím odborníky, po výměně motoru u mé Nubiry 1,6, 16V r.v. 97 jede motor OK ale jenom pod plynem. Ve volnoběžných otáčkách při stojícím autě je chod motoru nepravidelný. Jakoby se houpe :? . Vyměnil jsem všechno co se vyměnit dá. Mám vše dvakrát - sání, vstřiky, zapalování, krokovací motorek, tu věc co je za motorem a vede do něj podtlak hadička a konektor, zaslepil jsem EGR, zkontroloval jestli někde nepřisává falešný vzduch a chová se to pořád stejně. Ten motor šel na volnoběh bezvadně. Než jsem ho koupil tak jsem ho slyšel na nabouraným autě. Má najeto cca 75 tis. km. Je možné, že je nutné po výměně motoru dát nějaký příkaz ŘJ. Jestliže ano poraďte kam se mám obrátit. Jsem z Litvínova(severní čechy). Případně mi prosím dejte jiné tipy. Moc díky všem

Napsal: pát říj 27, 2006 19:07
od JRD McLAREN
..mash moznost napojit povodnu ecu jednotku ..??

..prp nejake to cido na otacky motora ..
je OK..??

..hmm tazko povedat.. :?

Napsal: pát říj 27, 2006 20:24
od palikx
no to je tezke kdyz si vsecko vymenil.hopajci volnobeh muze byt prave ta vec za motorem.ale jestli si ji menil tak nevim.chtelo by to kouknout na hodnoty podtlaku a jak rekl jrd mozna cidlo otacek.ale jeste bych zacal resetem krokoveho motorku.
:cry:

Napsal: sob říj 28, 2006 07:10
od Pasta
Co je to ta ECU jednotka ? Kde se nachází to čidlo otáček ? jak se dělá reset krokového motorku ? :? Díky za odpovědi.

Napsal: sob říj 28, 2006 11:09
od JRD McLAREN
ECU - Engine Control Unit

riadiaca jednotka motoru, "ta elektronika" co ten motor ovlaada..
..som myslel ze by si skusil napojit tu povodtu, z auta z ktoreho mash motor..
...no a kde sa nachadza na nubire ti hned fcul nepoviem..

cidlo na otacky by malo byt niekde pri remenici na klinovy remen..(tusim)

Napsal: sob říj 28, 2006 12:28
od ppp
Ak bolo uz naozaj vsetko menene, tak by som sa este skusil pozriet na ukostrenie motoru a silovy kabel od alternatora ako preprepredposledny :) pokus. Ale najlepsie je napichnut to na pocitac, pretoze to hupanie otaciek bude mat na 99.99% na svedomi riadiaca jednotka.

Napsal: sob říj 28, 2006 12:51
od Pasta
Tu ECU již nemám. Ten motor jsem koupil a ta ECU zůstala v tom nabouraném autě. Na to ukostření se podívám - je možné že se na to zapomnělo. Mě je divné, že když tam byl ten motor před tím, tak jel bezvadně jenom žral strašně olej, tak jsem ho jenom vyměnil. Proto mě zajímá, jestli je nutné po výměně motoru dát ŘJ nějaký příkaz aby si načetla údaje z toho nového motoru, nebo jestli není třeba nějaký další krok s tou ŘJ - reset, apod. Jestli ano, tak jak se to dělá, případně kam se mám obrátit. Moc dík.

Napsal: ned říj 29, 2006 00:57
od ppp
Tym ze to ma na svedomi RJ som myslel napichnut ot na pocitac aby prezradila preco meni otacky. Nemyslel som tym ze je zla alebo zle nastavena, len ze sa na zaklade informacii zo vstupov takto reaguje.

Napsal: ned říj 29, 2006 18:13
od JRD McLAREN
..no motor je "len kus zeleza"..
..a ECU nema ako zistit ze je tam iny..

..ono je tym padom niekde chyba na nejakom tom cidle..
konektore.. a pod..

.no byva zakon schvalnosti..
ze 10 rokov nieco ide jak hodinky..
..a potom "na to sahnesh" ...a zacne sa "tam" drbat secko co sa len daaa...

Napsal: ned říj 29, 2006 19:07
od Pasta
To si taky mylím, že je asi chyba v nějakém čidle. To mi na diagnostice řeknou, které to čidlo je špatné že jo? Nebo je možné, že je třeba dát nějaký příkaz té ŘJ aby si načetla údaje z toho jiného motoru, nebo ji nějak vyresetovat ? Už se tady někde o tom psalo. Jenže mi pořád nikdo neodpověděl jestli se to u těchto aut dělá, případně jak, nebo kde mi to udělají? Na netu pořád nemůžu nic najít. Jsem ze Severních Čech.

Napsal: ned říj 29, 2006 19:26
od JRD McLAREN
..no ..
z motoru neni co nacitat..
...
a ja ti zo servismi neporadiim.. :roll:

Napsal: pát lis 10, 2006 00:15
od Pavel Beneš
závada nebude v paměti ŘJ, to je jedno, jestli vyměníš motor, ale problém bych hledal někde, kdes odpojoval věci z původního motoru a dával je na ten nový.... takže třeba vzduchové vedení (to dělá také hodně...) možná kostra... ale to spíš ne, ten motor sám o sobě se kostří přes hodně míst... ale Air Hoses....jak tomu tady vůbec nikdo neříká...bych Checknul jako první....

Napsal: pát lis 10, 2006 07:26
od Pasta
OK díky, ale na mě musíš mluvit česky. Byl jsem v autorizovaném servisu(aspoň si tak ten maník říkal). Ten si poslechl motor, řekl, že je to divné, abych zkontroloval všechny vzduchové hadičky a sání - to jsem dělal asi stokrát. Potom řekl, že když nesvítí kontrolka "servis", tak s tím nic neudělá, protože diagnostika mu nenahlásí žádnou chybu. Tak jsem právě chtěl vědět, jestli se pomocí toho počítače dá něco naštelovat, nebo resetnout apod. Nechci vyhazovt prachy za to že to píchnou na počítač a řeknou mi, že je vše OK.

Napsal: pát lis 10, 2006 22:45
od ppp
Pasta píše:OK díky, ale na mě musíš mluvit česky. Byl jsem v autorizovaném servisu(aspoň si tak ten maník říkal). Ten si poslechl motor, řekl, že je to divné, abych zkontroloval všechny vzduchové hadičky a sání - to jsem dělal asi stokrát. Potom řekl, že když nesvítí kontrolka "servis", tak s tím nic neudělá, protože diagnostika mu nenahlásí žádnou chybu. Tak jsem právě chtěl vědět, jestli se pomocí toho počítače dá něco naštelovat, nebo resetnout apod. Nechci vyhazovt prachy za to že to píchnou na počítač a řeknou mi, že je vše OK.
Presne toto som chcel napisat. Teda ze ak natrafis na inteligentneho mechanika tak ten z toho co na diagnostike uvidi mozno zisti kde je problem. Lenze na takeho si nenatrafil. Natrafil si na bezneho mechanika ktory caka ze mu diagnostika povie vymen to a to cidlo a bude hotovo. Chyba sa totiz nie vzdy prejavi tak ze si ju jednotka ulozi ako chybu, niekedy je ju potrebne hladat medzi signalmi z cidiel, ktore jednotka nespravne vyhodnoti.

Napsal: ned lis 12, 2006 11:33
od palikx
ach jo.bud je to nekde v klapce a krok motorku nebo v kabelazi.mozna jeste egr ventil.ale reset motorku doporucuji na diagnostice.jestli mas moznost original diag od daewa.tim zacit a pak se podivat na hodnoty.jestli ti nekdo rek ze kdyz ti nesviti chyba tak s tim nic neudela tak je to kokot.aspon se podivat na hodnoty a resnout to mohl.my to delame za par korun na kafe mechanikovi.
tak hodne stesti