Stránka 1 z 1

Vliv větších kol na jízdní vlastnosti

Napsal: ned říj 22, 2006 19:29
od Ivan
Na TF se objevil zajímavý příspěvek od machra na auta, pana Taboo (aneb zamyšlení pro Svobika :-) ):

Kód: Vybrat vše

Vuz: Honda Civic DX

Vaha tovarnich 13" kol + pneumatik 29 lbs.
Pneumatiky 185/70-13, obvod 6'3/8".
Maximalni vykon do kol 113.6HP.

Vaha aftermarket 17" kol + pneumatik 38.5 lbs.
Pneumatiky 205/40-17, obvod 6'2-1/8".
Maximalni vykon do kol 109.8HP.
Snizeni maximalniho vykonu do kol: 3.8HP (okolo 3%). Ztraty viditelne v celem spektru RPM a rychlosti (nejvyssi ztrata - 6HP - pri 70 mph). Vykon ztracen z casti diky vyssi vaze aftermarket 17" kol a pneumatik a z casti diky trochu vetsimu obvodu aftermarket pneumatik.

Po investici nekolika dalsich stovek dollaru a instalaci svodu, vyfukoveho systemu a CAI by melo dojit k dosazeni puvodniho tovarniho vykonu.

Napsal: ned říj 22, 2006 19:42
od JRD McLAREN
..no mozem potvrdit...
z vlastnej skusenosti..

Napsal: ned říj 22, 2006 20:45
od S.v.o.b.i.k
Tak já to nemam na výkon,ale pro parádu :lol: :lol:
ale ve sprintech to bylo good,sice sem nepředjel nic moc...Ale astru,tu novou 1.6 16V a 2l omegu,tak to bylo good :lol:

A jinak já nikdy neřikal,že se mi nesníží výkon,mě to bylo jasný...Už jen kvůli šířce pneu...Ale i s tutima sem to vytáh na 195km/h

Napsal: ned říj 22, 2006 23:02
od Ivan
Já vím, to je jen na zamyšlení.

Napsal: pon říj 23, 2006 06:24
od T-PK
Já stále povídám.. "Kola na autě jsou jako zadek na ženské" ;)

Napsal: pon říj 23, 2006 16:56
od -peha-
Ja mám na Leganze 16 a nízky profil takže to dost hučí no ale ako viacerí píšu je to kvôli image :lol: Na zimu mám originál elektróny 15 a vôbec sa neteším až je tam budu muset dát :D :D :D