Stránka 1 z 1

vymena vody v chladici

Napsal: čtv říj 19, 2006 13:07
od janodvt
sevaste deawaci........
scel by som sa spytat kolko litrov ma obsah chladiaci system na 1,5L?
vcera som spustil vodu dole ale naspät som uz dostal iba tri litre. poradte mi prosim vas lebo som si nie isty ci som dobre spustil vodu, odkial sa spusta najlepsie?

Napsal: čtv říj 19, 2006 14:18
od blaho
Plný systém má 6.5 l a práve som rozmýšlal aj Ja nad tým, ako to vymeniť, takže skúsenejší by ste mohli poradiť ako na to, kde to vypustiť. Dík.

Napsal: čtv říj 19, 2006 15:10
od kasma
Ja som nedavno pri vymene rozvodov menil aj vodnu pumpu, takže ked ju mechanik zložil, pekne to odtiaľ vypustil.
Možno by sa to dalo aj nejako odsať a potom už len doliať novu namiesanu kvapalinu.

Napsal: čtv říj 19, 2006 15:39
od RoSta
Keď mi v MGM - TO menili chladiče, tak pred tým vypustili vodu tak, že vytiahli hadicu z najnižšieho miesta a na moje začudovanie mi maňas odpovedal, že Espero nemá vypúšťaciu skrutku chladiacej kvapaliny...

Napsal: čtv říj 19, 2006 16:20
od blaho
a vieš ktorú tú hadicu vybrali? To ako niektorú hadicu, čo išla do chladiča? JRD, nemáš nejaký typ pre nás? Dík

Napsal: čtv říj 19, 2006 18:55
od -peha-
Je to ta spodná na chladiči,sundáš sponu a hadicu stiahni no ale to nieje najnižšie miesto.My to robíme tak že máme motorček z ostrekovačou na nom dlhú hadičku ktorú cez vodnú rúrku ktorá ide do motora don strčíme.Potom zapnem a vysaje to takmer všetku vodu zo sistému. :idea: :idea: :idea: ;)

FREEZ

Napsal: pát říj 20, 2006 11:39
od Serpico
neznám espero předpokládám podobný chladič jako na nexii- vpravo dole na chladiči ve směru pohledu řidiče - výpustný kohout je nejníž
( nutná opatrná manipulace přetrhnul jsem "šroub" plast, zachránil mě palikx ).
Proplach dobrý pro starší auta ( topení ) - otevřel jsem ventil a nasával vodu ze čtyř přistavených kýblů, přes starý benzínové čerpadlo do zásobní nádržky chladící kapaliny - pokud máš kohoutek s vodou odpadá čerpadlo. Musíš mít otevřený topení - zapnutý ( proplach výměníku topení, bývá dost zasr.... ), zbytek nechat vytéct.

Použil jsem TEXACO 250tisíc km nebo 5 let ( přidávané inhibitory koroze, další příměsy - i kapalina stárne viz doporučené výměny ).

Měj se fajn

freez

Napsal: pát říj 20, 2006 11:41
od Serpico
a ještě jsem zapoměl, vše provádíš s motorem v chodu.

měj se

Napsal: pát říj 20, 2006 13:36
od Jenda
Serpico,
Jseš si jistý s tím topením? U starých Š105/120 se přívod vody do topení zavíral. U "dnešních aut je topení stále "pod vodou", jen se překlápí klapka na přívodu vzduchu.
Nubira 2.0 má na nejnižším místě chladiče také vypouštěcí šroub, ale u Espera jsem ho nenašel, proto ty rady se sundáním hadice (například nedávno jsem řešil VW polo 1.0 vypouštěcí ventil také nemá a topení nemá uzavírání přívodu vody).

Napsal: pát říj 20, 2006 13:52
od blaho
No zatiaľ najreálnejší spôsob pre mňa sa mi zdá to s tým odpojením hadice dolu od chladiča a vypsutím, koľko pôjde a dám novú. Ešte by ma zaujímalo to s tým chodom motora. To keď sa mení tá voda v chladiči, tak motor má bežať. Aj za predpokladu, že by som nerobil ten preplach, čo si hovoril? Ja pri sebe budem mať aj mechanika, čo robí u nás, ale len tak aby som bol múdrejší.

Napsal: pát říj 20, 2006 14:18
od Kessler
Při výměně chladící kapaliny nesmí motor běžet...musí být aspoň trochu vychladlý...ten motor v chodu je kvůli tomu, aby běželo vodní čerpadlo a ten proplach se dostal všude...ale pokud se kapalina vypustí, tak nestartovat...

Napsal: pát říj 20, 2006 15:02
od blaho
No myslel som si, že by to asi nebylo ono, keby bežal. Ešte rozmýšlam, že vypustím, koľko pôjde, nahodím novú a keďže tam ešte trochu tej starej zostane, ako hovoríte, že sa nedostane všetka von, tak ako ju nahodím, chvílu natočím auto, aby sa to tam rozmiešalo ten zbytok starej a nová a potom to vypustím ešte raz a nahodím zasa novú. , takže ten kúštik, čo tam zostane už bude na 90% z novej snáď.

výměna vody

Napsal: sob říj 21, 2006 16:46
od Serpico
TO... Jenda, nemohl by si si nastavit teplotu vody ve výměníku - ovladač s modrou a červenou. Ovladání jenom nastavením klapek vzduchu to snad nee. Nakonec máme palikxe - petrma Gold consultant z Caru.
K běžícímu motoru - je nutno při proplachu - a to zvláště výměníku
( jeho demontáž je pro bohy nebo gynekology ) tepla ( tam se naschromáždí neuvěřitelnej bordel a pak to netopí ),
je nutno zachovat stejný přítok s odtokem - vypouštěcí šroub.
Já to dělal s kýblů ale pokud lze namixovat mírně teplou vodu s kohoutku je to lepší.

A prosím neéé, že za mnou přijdeš - přijel jsem s autem a udělal jsem proplach a pustil jsem tam studenou vodu a blok ( litinový ) se poroučel.

Jenom by mi překvapilo, že esperko nemá výpustný šroub. Neověřeným servismanům nic nevěřím, mě to tvrdili u nexie taky a to byly od Srby, parketa pro palikxe a petrma.

mějte se fajn

Napsal: pon říj 23, 2006 00:19
od RoSta
:?
... moje Espero nemalo vypúšťaciu skrutku, ale možno sú aj inakšie chladiče na Esperách...
:?
... moje Espero malo radiator kúrenia stále v okruhu a regulácia bola len klapkami - len tak mimochodom, aj mne bolo spočiatku čudné, že to pri otočení na "teplé" okamžite kúri...
;)

Napsal: úte lis 07, 2006 18:33
od rastikk11
je to zvlastne ale espero ma riadny problem s vymenou zmesi.ziadny vypustak to je naprd ja som to skusal ale dat dole hadicu co ide od chladica do motora ale dat dole z tej kovovej hadice tu gumene tak to je umenie radsej som to nechal tak a nakoniec som zistil ze tam mam novu.fujha parada.