Stránka 1 z 1

Kladka

Napsal: stř říj 18, 2006 12:43
od GHOST
Cafte ľudkovia. Mám otázku.... Dá sa vymeniť napínacia kladka alebo jej ložisko :? bez vytiahnutia agregátu? Neviem vytiahnuť remenicun vodnej pumpy cez karoseriu (chýba mi tak 3-4 mm), lebo sa inak nedostanem k rozvodom. Dík

Napsal: stř říj 18, 2006 12:51
od Habron
Rozvody lze samozřejmě vyměnit bez vytahování motoru. Nevím, co myslíš "řemenicí vodní pumpy", ale jestli máš na mysli řemenici na klice, tak není nutné nic moc demontovat, maximálně tak plastový kryt motoru. Pak se tam dostaneš z boku po odmontování kola.

Napsal: stř říj 18, 2006 12:58
od GHOST
A čo ten hliníkový kryt čo ide cez rozvody? Bráni mi v jeho demontáži práve to koleso na remeň čo ženie pumpu a alternátor. No a keď uvolkním tie tri šrúbiky na tom kolese nevitiahnem ho lebo je na doraz k vnútornej strane blatníka

Napsal: stř říj 18, 2006 13:02
od GHOST
Aby som ozrejmil problém : motor mi šuchoce zrovna v miestach rozvodu a jeden známy technik mi hovori že je to ložisko (taký suchý zvuk) napínacej kladky ,len nevedel či je jedna alebo dve.

Napsal: stř říj 18, 2006 15:02
od Habron
16V Nexii jsem dělal rozvody asi tak před dvěma léty a zaboha si nemohu vzpomenout, jak to tam bylo, ale myslím, že postup bude asi takovýto:
1. Zhodit kolo
2. demontovat plastový kryt
3. demontovat a shodit řemenici
4. sundat kryt rozvodů
5. vyměnit, co je potřeba
6. zpětným postupem montáž.

JRD asi bude vědět víc a líp ...

Napsal: stř říj 18, 2006 23:01
od palikx
ahoj tak ta remenice je na servo a ne vodni pumpu.kdyz povolis 3 sroubky musis pacidlem za drzak silentbloku odpacit motor asi o 2-3 cm stranou a vytahnout tu remenici.pak uz jen kryt a uvolnit servo pumpu od motoru(2 dlouhe srouby)

Napsal: čtv říj 26, 2006 11:59
od GHOST
No ale teraz mi to klepe o stosest.. alebo skor cvakoce. A stale a nezavisle od otacok a cvakoce nepravidelne. Ludia radte nieco, neviem či je to rozvod, nap. kladky alebo čo. Dík

Napsal: čtv říj 26, 2006 11:59
od GHOST
..a ešte niečo, nezávisle od spojky..

Napsal: čtv říj 26, 2006 13:32
od JRD McLAREN
..no tak jak pise Palikx..
..treba si ten moto trosku odtlacit od blatniku..

a remenica pojde dat dole..
..
kladky su tam dve..tak ich preventivne vymen..
a remen je v aom stave ..??

a si si isty ze su to rozvody..??

Napsal: čtv říj 26, 2006 14:31
od Habron
Tak na to se snad dá poradit jen ... poslouchat, poslouchat a poslouchat ...

Sundat řemen od alternátoru, abys vyloučil toto.

Napsal: čtv říj 26, 2006 15:23
od GHOST
No ten som odpojil ale robi to aj potom. Ešte som špekuloval nad tým servom ale neviem... Chlapík v servise mi povedal,že vraj rozvody, (a ma to taky zvuk) no že už mam vymenit aj vodnu pumpu ze tami to tiež do... keď sa zadrie. Tak neviem. Je potrebne menit aj pumpu? Fakt? No dnes to klepe tak ,že sa bojim aj jazdiť.S použitím značkových dielov ma to vyjde vraj niečo okolo 5000sk aj z prácou. Akurát si to momentálne asi nebudem môcť dovoliť. A teď bábo raď... :?

Napsal: pon říj 30, 2006 10:55
od GHOST
Tak mam remen,kladky, v stredu sa ich chystam menit, len sa chcem spytať či tam sú nejaké veci,na ktoré si treba dať pozor pri výmene a ako našpanovať remen.

Napsal: pon říj 30, 2006 11:44
od Tomáš
Nevím , jak to má ta patnáctistovka, ale 1.6 má napnutí daný sílou pružiny napínací kladky , takže se nic nedopíná manuálně , ale samo. U šestnáctiventilu musíš nastavit rysky na vačkách proti sobě. Tady máš odkaz na rozvody , co jsem psal na Matize , ale hodně je stejné , až na ty dvě vačky ....
https://www.chevroletclub.cz/////viewtopic ... ght=#20327