Stránka 1 z 7

Stav autobaterie

Napsal: úte říj 17, 2006 13:13
od xpet
Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.

Napsal: úte říj 17, 2006 13:41
od Kessler
Prodávají se voltmetry, které se dodatečně namontují do auta a podle toho jaké napětí baterka dává se pozná jak je na tom...něco jako tohle nebo tohle...nevýhoda je že člověk musí vymyslet kam umístit ten budík, aby to nevypadalo jako pěst na oko...

...ale možná někdo přijde s elegantnějším řešením... :D

Napsal: úte říj 17, 2006 14:16
od blaho
Xpet - Ty si takxikárka, keď si ideš dávať nezvislé kúrenie?

A ak nechceš ísť do tej palubovky, tak si kúpiš obyčajný voltmeter a odmeráš si napätie priamo na baterke. Nová baterka by mala mať niečo okolo 14.4 V a čím bude vymlátenejšia, tak tým menšie toto napätie bude.

Napsal: úte říj 17, 2006 14:47
od PavelZ
Nemusi byt taxikarka :). Taky sem o nem uvazoval, kdyz sem kupoval Lacetti, ale pak na to nejak nevysly penize. Ale kazdopadne to kazdodenni ranni skrabani oken a lezeni do vymrzleho auta v zime (a do horouciho v lete) me moc nebavi. A nakonec v zime je to i lepsi pro motor.

Napsal: úte říj 17, 2006 14:48
od Habron
Garáž to jistí ;)

Re: Stav autobaterie

Napsal: úte říj 17, 2006 14:55
od Tompetr
xpet píše:Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
já mám na baterce "zelené oko" a nedobrovolně jsem se přesvědčil, že funguje, když jsem nechal dva dny rozsvíceno :lol: tak zčernalo, při dobíjení jsem sledoval jak postupně zelená

je to samozřejmě orientační, ale méně komplikované :P

Napsal: úte říj 17, 2006 17:44
od PavelZ
Habron píše:Garáž to jistí ;)
To jasne, ta ma mnohem vic prednosti :), ale taky je jeste o dost drazsi nez nezavisle topeni ;).

Napsal: úte říj 17, 2006 19:20
od ppp
Garaz si zo sebou nevezmete napr. na lyzovacku :D

Napsal: úte říj 17, 2006 20:45
od JRD McLAREN
no a uuuplne lajicky sa to daa odskuusat tak..
..
ze sa zapnu svetlaaa..a skuusi na nastartovat..

ja maam v nexii 10 rocnu bateerku, "zelenee oko" uz daavno zhaslo..
..a staale startujem..

Napsal: stř říj 18, 2006 08:43
od xpet
Díky všem za rady. Taxikářka nejsem. Jen mě nebaví pořád škrábat okýnka a lézt do vymrzlého auta. Garáž pro mě není řešení, protože bych jí stejně nemohla mít u baráku. A vyzkoušet to tak, že zkusím nastartovat, už by mohlo být pozdě.
Jde o to, že se nejdřív budu muset naučit to topení ovládat a dle informací by měla jízda trvat minimálně tak dlouho jako doba topení. Jenže minimálně 3 dny v týdnu to asi nedodržím, tak chci vědět, jak moc velký vliv to bude mít na baterku.
Jo, a ještě bych se chtěla zeptat co to je "zelené oko".

Napsal: stř říj 18, 2006 09:12
od Richard
To zelený oko je ukazatel stavu baterie - taková průhledná bublina do baterie a tam když se podíváš a je zelená je baterka OK (je to vlastně zabudovaný hstoměr). Ale nemají to všechny baterky. Mě kdysi říkal táta, že jedno startování se dobíjí tak 20 km. Pokud se tedy jezdí jen např. 5 km časem se ustálí nabití baterky na třeba 50% no a v zimě když mráz ubere ještě další půlku z téhle kapacity stačí baterka už max. 2x zatočit a nic :cry:
Ale nezávislé topení předehřívá i motor, ne? Tak zas se uspoří energie při startu. Bude to asi jak říkáš - použití topení = 30km jízdy, ale stejně bych doporučil sem tam baterku nechat trochu ohřát a dobít

Napsal: stř říj 18, 2006 09:26
od xpet
Nezávislé topení předehřívá i motor, takže ty starty by měly být šetrnější. Ještě by mělo mít vliv na spotřebu benzínu, ale ta bude minimální. Já jezdím v pondělí do práce hodinu, úterý až čtvrtek 5 minut a v pátek zas jezdím z práce hodinu, tak doufám, že těma delšíma trasama baterku dobiju a budu moci topení používat bez problémů v zimě každé ráno.

Napsal: stř říj 18, 2006 10:48
od PavelZ
S tou spotrebou by to diky domu, ze si kupujes ruzne vykonna topeni podle objemu motoru, melo byt tak, ze to co topeni spali na ohrati motoru se usetri na spotrebe po rozjezdu, diky tomu, ze je motor uz teply.

Napsal: stř říj 18, 2006 12:03
od stefan
To nezávislé topenie je elektrické???
Alebo to má nejaký samostatný ohrev na benzín a na baterku
ide len ventilátor?
Ak ide len ventilátor (cca 50W = 4 A) tak za nejakú polhodinku
to nemôže vybiť baterku - samozrejma ak je dobrá.

Napsal: stř říj 18, 2006 12:37
od xpet
Je to teplovodní topení. S ventilátorem to asi nebude mít nic společného, protože ten funguje když je auto nastartované a tohle bude topit samo, aniž by auto nastartované bylo.