Stránka 1 z 3

Prechod z Mineral. oleja na polosyntetiku pri 130tis.

Napsal: úte říj 17, 2006 08:43
od celloo
Cafte, chcel by som sa vas opytat, ze aky mate nazor na prechod z min. oleja na polosyntetiku pri 130tis km. V jednom servise (Ewocar v BA) mi tvrdia, ze je to v pohode.
vdaka

Napsal: úte říj 17, 2006 10:43
od Richard
To už se zde někde řešilo, je to problematické,z důvodu usazenin v motoru. Polosyntetika je agresivně rozpouští a tím se znehodnocuje a místo aby motor chránila ho vlastně ničí. Někdo zde uváděl, že přechod na jakýkoiv olej bez rizika je tak do 50 až 60tis. km. Tam riziko nehrozí. U tak starého motoru je to už problém. Také viskozita u polosyntetiky je vyšší, teda olej je tekutější, snáze se dostává na místa kde má mazat a to je další problém. Motor v těchto km už není ideálně těsný, v mechanizmech jsou vůle, olejové čerpadlo je taky opotřebované a to vše v součtu může způsobit, že se olej např. při volnoběhu nedostane všude (třeba proteče jen klikovým mechanizmem a na vačku už se nedostane) a to může způsobit zničení motoru. Říká se, že nalít plnou syntetiku do škodovky 105 způsobí splehlivou likvidaci motoru i když se jedná o velmi kvalitní olej.

Napsal: úte říj 17, 2006 11:44
od celloo
no, mam este jednu cerstvu novinku zo servisu...zevraj mi slabo mazalo vacku a stavitka...a mam opotrebovanu a zakarbonovanu vacku + stavitka ...vymena vacky ,stavitok, oleja,filtra ...=vseliakych tesneni.....cena: material 14000 Skk praca 3300 Skk aj s danou.....ufff... nieje to nejako vela?...resp. je to jedina cesta?...oplati sa to?...
vdaka

Napsal: úte říj 17, 2006 12:09
od Bergman
změna není vhodná, nebezpečení ucpání olej. kanálků , a u motoru který má najeto 130000 km není důvod přecházet na jiný typ oleje (dražšího)

Napsal: úte říj 17, 2006 12:12
od Richard
To tě lituju, ale nic není tak horký, jak v servisech navaří :lol: :lol: Myslím, že se ktomuhle tématu vyjádří i Palikx nebo Petrm a pokusí se na dálku poradit, držím palce -i -i

Napsal: úte říj 17, 2006 16:07
od celloo
no, keby sa vyjadrili, bol by som im povdacny....ked za stuydena startujem, tak cca 2-3 SEC. SVIETI MAZANIE A KLEPU VENTILY....PREDTYM TO ROBILO IBA V ZIME....NO A CELKOVO SU VENTILY TROCHA HLASNEJSIE.........NIEKEDY....HMMMM....

Napsal: úte říj 17, 2006 19:29
od ppp
Ak po nastartovani chvilu svieti mazanie, treba zacat kupovat kvalitnejsie olejove filtre, ktore maju spatny ventil a hlavne castejsie menit olej. Ked pripomina mazut je uz neskoro. Sva motora sa da posuti po mrknuti cez nalievacie viecko oleja, este lepsie po zlozeni veka ventilov. Ak vino len sivy alebo kovovo leskly povrch, tak tam moze ist akykolvek kvalitny olej. Ak je tam nieco hnede neboadj cierne, tak ostat u povodneho oleja ale citelne skratit dobu vymeny.

Napsal: úte říj 17, 2006 22:34
od palikx
tak zmena na polosyn je teoreticky mozna ale spis je to tak jak napsal richard.to ze mas opotrebovanou vacku se v celku casto stava.je to tim ze se nemeni olej v pravidelnych intervalech a navic se tam leje mineral-15w40.
Ta cena v sk je v celku v norme a vacka v cz je asi 4000 kazde vahadlo asi 300 plus nejake brouseni hlavy, tesneni.

Napsal: stř říj 18, 2006 08:34
od celloo
diky za rady, uz som ho dviezol dnes rano znova do servisu...idu mi to dat do kopy...hovorili, ze na vacke a celkovo pod krytom ventilov bolo dost vela karbonu....no, uvidime, co s tym urobia....za tie peniaze....

Napsal: stř říj 18, 2006 15:00
od kasma
Aj ja som chcel dat do espera syntetiku alebo polosyntetiku. No v ziadnom pripade to nerob! Ak tam das iny ako mineralny olej /ak si ho tam mal/, ten ti rozpusti karbonove usadeniny, ktore ti v podstate zapchaju cely motor.
Da sa tam dat aj polosyntetika alebo syntetika, popripade mineralny olej ktory obsahuje zložky na čistenie karbonovych usadenin motora, ale vtedy je to finančne nákladné a komplikované. Vymena oleja by musela byt robena viac krat v kratkych intervaloch po par km, aby sa vypustili usadeniny, ktore uvolnil novy olej. Toto by sa muselo zopakovat viac krat, aby sa motor zabvil co najvacsieho mnozstva usadeni. Potom sa riziko minimalizuje.
Len neviem, kto ma toľko korun, aby si dovolil vymenu oleja napriklad 3x do mesiaca.

Napsal: stř říj 18, 2006 16:57
od V.Brousek
palikx píše:tak zmena na polosyn je teoreticky mozna ale spis je to tak jak napsal richard.to ze mas opotrebovanou vacku se v celku casto stava.je to tim ze se nemeni olej v pravidelnych intervalech a navic se tam leje mineral-15w40.
Ta cena v sk je v celku v norme a vacka v cz je asi 4000 kazde vahadlo asi 300 plus nejake brouseni hlavy, tesneni.
teda Palikx nyní teda čumím na drát, co že to schvaluješ. Teoreticky je možné vše, ale tuhle změnu z minerálního na polosysntetiku bych si nedovolil v žádném případě doporučit. To že tam někdo naléval minerál je neodpovědné, ale pokud tam již je, tak ho používat dál. Výměnu za jiný bych doporučil jedině GO motoru a potom samozřejmě polosyntetiku. A nejlépe je se držet co předepisuje výrobce, že :lol:

Napsal: stř říj 18, 2006 17:14
od Kessler
Minulý týden jsem vypustil Mogul 15W-50 co tam dal spořivý předchozí majitel a nalil jsem Valvoline Durablend 10W-40...ovšem motor má najeto pouhých 16.800 km, tak by to mohl snést dobře...zatím pozoruji změny k lepšímu, motor se zklidnil, mírně ztišil a jakoby se trochu zjemnil zvuk...už to nezní tak moc jako šicí stroj :D

Napsal: stř říj 18, 2006 17:18
od Habron
No já čumím, Kesslerova Felda s 20 tisícema, Ivanovo Nexia ani ne s 50 tisícema ...

to by snad těm lidem stačil taxík, ne? :lol:

Napsal: stř říj 18, 2006 17:26
od V.Brousek
Kessler
to je v pohodě, nemáš skoro nic na motoru najeto, ale ten příspěvěk nahoře píše o 130000 km.

Napsal: stř říj 18, 2006 19:29
od ppp
Ono je to skor o tom ze este to par tisic vydrzi nez o 15W40 ktora ak ma z poslednych specifikacii tak rozpusta karbon takisto ako 10w40. Predosly majitel na espere menil po 15tkm a to ze tam lial elf 10w40 co je velmi slusny olej v takom pripade nemalo vyznam. V oleji je karbonu dost na to aby som ho aspon 100tkm vyplachoval a potom ten motor aj tak umrie.
Ale do feldy dat mogul 15W50 je prasacina pretoze jediny 15W50 od mogulu co viem nesplna min. poziadavky pre feldu.