Stránka 1 z 5
Matíz - vlnovec výfuku
Napsal: ned říj 15, 2006 18:54
od V.Brousek
tak jsem při včerejší kontrole na spodku vozu zjistil, že mi asi pomaloučku odchází vlnovec. Má někdo zkušenost, jak je silná vrstva opletení a co je pod tímto opletením. V jednom místě mám opletení popraskané v rozsahu 2 cm/2, ale výfukové plyny tudy neuchází.
Dík všem, kteří odpoví.
Napsal: ned říj 15, 2006 22:18
od palikx
no tohle je vcelku normalni.ale bohuzel zacatek konce.jestli je ten vnejsi obal prorezly bude jiz i ta dalsi dulezita vrstva nacata.ale obvykle to chvili drzi.jine pleteni uz neni.oprava neni narocna vyriznout a privarit novy vlnovec cena podle druhu je kolem 1000
Napsal: pon říj 16, 2006 10:50
od Badger
Taky bych ho potřeboval...víte kde nejlépe koupit a jaký má průměr? Jo a jaký průměr mají trubky výfuky? Chtěl bych ještě laděné svody a katalyzátor
Napsal: pon říj 16, 2006 15:44
od V.Brousek
Rozměr a průměr máš zde
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1012 , kde koupit, asi jedině tam kde se zabývají opravou výfuků, stojí něco kolem 1000 Kč, ale zkusím vlnovec nejprve nahradit, tak že po vyříznutí vsadím trubku. Pokud by to dělalo neplechu, koupím vlnovec. Nebo má někdo nějakou zkušenost že vlnovec vyřadil a propojil to pevnou trubkou ?
Napsal: pon říj 16, 2006 19:50
od Ondras
V.Brousek píše:Nebo má někdo nějakou zkušenost že vlnovec vyřadil a propojil to pevnou trubkou ?
Honda to tak má kupodivu v sérii. Ještě jsem to před tím neviděl, aby sériové auto s motorem vpředu naštorc mělo výfuk bez vlnovce. Ale jde to. Nicméně u Matize, kde se motor klepe jak ratlík bych se toho bál - někde to bude mlátit a gumové závěsy taky nebudou nadšené. Já platil i s výměnou asi 700Kč.
Napsal: pon říj 16, 2006 20:53
od V.Brousek
Ondro možná máš pravdu, chtěl jsem jenom vědět jestli má někdo výfuk bez vlnovce. Je faktem že ty gumové závěsy asi dostanou více zabrat. Uvidím jestli se někdo ozve. Nerad bych dělal něco zbytečně, pokud to má někdo odzkoušené.
Jinak se vrátím třeba k Octavii z.r.1963, tehdy ještě žádné vlnovce neznali, výfuk byl dlouhý jak Lovosice, občas zadrčel, ale jinak byl v pohodě.
Pokud se nikdo neozve, udělám to na pevnou a potom podám zprávu, ale až se začne výfuk ozývat a nebo před příští dovolenou, nerad bych se pod autem válel někde v zahraničí ( Chorvatsko to jistí).
Napsal: pon říj 16, 2006 21:12
od Ondras
V.Brousek píše:Jinak se vrátím třeba k Octavii z.r.1963, tehdy ještě žádné vlnovce neznali, výfuk byl dlouhý jak Lovosice, občas zadrčel, ale jinak byl v pohodě.
Aha, no hlavně, že jsem psal štorcem. Vibrace od točivého momentu motoru podél jdou v ose výfuku, takže kapku rozdíl. Dej si tam trubku a katík ti bude lítat 5cm nahoru dolů. Nechápu, že chceš ušetřit nesmyslně 7 stovek a dvakrát trápit troubky výfuku svařováním. Jen na okraj - ta downpipe je celkem křehká a při vaření praská, tak pozor.
Napsal: pon říj 16, 2006 21:21
od V.Brousek
Ty Ondro, když tak na tom nyní znova přemýšlím máš pravdu. Za ty pokusy to nestojí a těch pár kaček ( asi 1000 ) mě fakt nevytrhne. Je vidět že toto fórum je k něčemu dobré. Jinými slovy přesvědčil jsi mě. Až nastane čas, nechám to dělat v opravně výfuků.
Napsal: pon říj 16, 2006 22:18
od palikx
vaclave prosim te nedavej tam trubku.je to pak strasny a odejde celej vyfuk utrhne se u svodu.a navic to bude mit trochu jiny zvuk a vibrace.urcite bych to nedelal.dokonce i lanos ktery ma v nekterych pripadech 2 vlnovce a jeden z nich se nahradi trubkou tak je to pak docela poznat.
Napsal: pon říj 16, 2006 22:28
od V.Brousek
palikx
již nebudu, Ondráš mě přesvědčil, že je to blbost. Tobě také samozřejmě dík za radu. To byl jen tak ode mne neuvážený nápad. Když jsem si představil na radu Ondráše co by to tam asi pod autem dělalo, hned mě to přešlo.
A ty to jenom potvrzuješ.
Napsal: úte říj 17, 2006 21:52
od mrk
mne tiez prehrdzavel, raz som nastartoval a zrazu zvuk bol iny, presiel som sa par metrov a bolo to stale horsie a horsie, na polovici obvodu bol roztrhnuty, no oprava stala troska viac ako som cakal myslim 3 litre aj nieco som za to dal aj s robotou ale uz akoby to nebolo ono. predtym sa mi auto zdalo tichsie.
Napsal: ned lis 19, 2006 23:09
od shaman
Zrovna pred tydnem mi uhnily drzaky vyfuku a vlnovec byl taky kaput, takze jsem nechal opravit co bylo treba. Zrovna u toho sly kotouce a desticky (auto jezdi hodne po meste) a vymena oleje a vzduchoveho filtru.
Cena vlnovce byla tusim kolem 900
kotouc 815/ks
atd.. vsak ceny znate lip jak ja. Co me prekvapilo tak nauctovane 2 hodiny prace - delalo se nove uchyceni vyfuku vymena vlnovce, vymena kotoucu a desticek, brzdove kapaliny, oleje a filtru. Myslim ze za 2h to neni schopen kdokoliv zvladnout
Je to autoservis Michal Novak na Bratislavske, jezdim tam uz dlouho a max spokojenost. Matizek je v kondici..
Napsal: pát pro 08, 2006 19:57
od rastikk11
aky rozmer ma ten vlnovec lebo v predajni my povedali ze sa meria vnutorny priemer a nie vonkajsi 4,2 cm*17 kolko je to vnutri?
Napsal: pát pro 08, 2006 20:25
od V.Brousek
Dle mého názoru stačí změřit trubku výfuku + délku vlnovce a máš rozměr. To je třeba u mého Matíze 42 mm x 170 mm.
Napsal: pát pro 15, 2006 00:46
od Badger
No, nechám asi komplet výměnu a opravu výfuku na jaro, snad to ještě vydrží
Chci tam dát laděný svody, sport. katalyzátor a nový vlnovec
tak jsem na to potom zvědav a vše nechám namontovat odborníky!