Stránka 1 z 8

Maximálna rychlosť na kalose?

Napsal: úte říj 10, 2006 21:19
od PETER CERHIT
Ahojte. K akej maximálke Vás pustil Váš kalos. Či už máte 1,2 8v 52kw alebo 1,4 8v 61kw alebo 1,4 16v 69kw. Ja mám 1,4 8v 61kw a išiel som na dialnici 200 km/h pri cca 5900 ot. a ďalej už neviem lebo rýchlomer je ciachovaný do 200 km/h . Mám síce malé úpravy motora ( športový výfuk, priame sanie, iridiové sviečky) ale aj tak som spokojný s výkonom motora a aj maximálkou. Aké máte vy skúsenosti?

Napsal: úte říj 10, 2006 21:37
od Ondras
Kolik Kalos váží?
Jaký máš rozměr gum?
jaký je převodový poměr na pětku?
Jaký je stálý převod?

Napsal: čtv říj 12, 2006 22:25
od PETER CERHIT
TAK GUMY 195/50 R 16 VPREDU A 215/40 R 16 VZADU. HOTNOSŤ NEVIEM PRESNE LEBO MAM AJ KLIMU A TAK SA TO PRESNE NEDA POVEDAŤ. TAK OKOLO 1050KG. A TIE PREVODOVE STUPNE A POMER TO FAKT NEVIEM.

Napsal: pát říj 13, 2006 00:01
od Ondras
PETER CERHIT píše:TIE PREVODOVE STUPNE A POMER TO FAKT NEVIEM.
mělo by to být v knížce k autu

Napsal: pát říj 13, 2006 07:45
od mipo

Napsal: pát říj 13, 2006 09:28
od Ondras
Podle převodů, otáček a pneu vpředu to při 5900 ot. vychází na reálnou rychlost 228 km/h, což je u 69kW 1050kg vážícího auta naprosto nereálné (1200kg 81kW Honda dělá na rovině reál max 200km/h @ 6400ot. a točák má taky o dost větší). Někde je chyba. Možná v udaných převodových poměrech. Auto by a čtyřku při 6500 ot. (max. výkon) jelo reálně 197 a to se mi nezdá, že by takhle nastavili převodovku u auta, které má mít maximálku 170. Věřím, že reálně by to auto mohlo jet z mírného kopce kolem 185-190 (a tacho by si lízlo k 200).

Napsal: pát říj 13, 2006 09:41
od mino
Ondro ale ten motor nieje 1.4 16V ale 8V a ma sa mi zda 61 kW tak problem moze byť niekde tam. Tie prevodove pomery su tam uvádzane pre 8V.

Napsal: pát říj 13, 2006 11:22
od Ondras
mino píše:Ondro ale ten motor nieje 1.4 16V ale 8V a ma sa mi zda 61 kW tak problem moze byť niekde tam. Tie prevodove pomery su tam uvádzane pre 8V.
Upsal jsem se, mělo být "u 61kW motoru". Peter má 8V.

Napsal: pát říj 13, 2006 12:33
od Tompetr
Já teda gratuluji k těm 200 km/h, ale taky ti blahopřeji, že jsi to přežil :lol: Já jsem "valil" s tou mojí 1.2 165 km/h a raději jsem dal nohu z plynu, protože se mi to auto zdálo nestabilní... :roll:

a to myslím mám pro strach uděláno, :evil: ve služební Oktávce to při 200 zdaleka tak neklátí :twisted: , no jo, ale to je jiná kára, že?

Napsal: pát říj 13, 2006 14:21
od seky
Najpravdepodobnejší problém bude v rozmere pneu 195/50 R16 a tým môže dochádzať k mylnemu údaju tachometra.

Napsal: pát říj 13, 2006 17:17
od Ondras
seky píše:Najpravdepodobnejší problém bude v rozmere pneu 195/50 R16 a tým môže dochádzať k mylnemu údaju tachometra.
Absolutně ne. Já jsem spočítal reálnou rychlost vzhledem k užitým gumám.

Napsal: ned říj 15, 2006 14:06
od PETER CERHIT
TAK NEVIEM ALE JA TO MÁM DOSŤ DOBRÉ ODSKÚŠANÉ. JEDINÉ ČO BY MOHLO BYŤ NA CHYBE JE CIACHOVANIE RÝCHLOMERA. NO UVIDÍM JAK TO DÁM NA SÉRIOVKY PNEUMATIKY + DISKY 185/60 R 14. ALE NA SERIOVKÁCH PNEUMATIKÁCH TO ZRÝCHLUJE OMNOHO LEPŠIE, ALE AUTO JE NESTABILNÉ. MÁM SÍCE AJ ŠPORTOVÉ PRUŽINY A TIE AUTU K STABILITE FAKT DOSŤ POMOHLI.

Napsal: pon říj 16, 2006 11:20
od Topol
Pěkný den :D
Jak psal Tompetr těch 200 si myslím,že je na Kalose nesmysl.Já jel nejvíc těch 175-180 a jen na rovné dálnici auto bylo opravdu už na hranici stability. Možná když by byly nějaké úpravy /kola,tlumiče ap tak možná/
Ať nám jezdí a nezlobí :P
PS: Stačí i do těch 130 :P

Napsal: pon říj 16, 2006 11:26
od mino
Ja som na mojej 1.4 16 V isiel max 160-kou. Dalo by aj viacej ale neskušal som. Ale pravda je ze 140-ka je tam raz dva.

rychlost

Napsal: pon říj 16, 2006 11:35
od Serpico
beru ohled na nepřesnost tachometrů - v případě korejců tolerance není velká - určitě méně než 10%. Ale podstatná věc, kterou je nutno si uvědomit - maximálka pro TP se měří na čtvrtý převodový poměr - tedy přímý záběr - pětka je do rychla - a může nastat zajímavé převýšení stanovené maximální rychlosti - dané okamžitými poměry ( vítr v zádech, mírně s kopce, přetočení motoru do omezení ECU, atd. ).
Jel jsem s nesii 8V něco mezi 19O - 200 ( maximálka stanovená 170 dle TP ). Honil jsem se s Oktavií ( spíš jsem mu lezl na nervy ). Podotýkám před zavedením BOD systému ( ale už to nedělám ).

mějte se fajn