Výměna žárovek osvětlení středového panelu ovládání vzduchot
Napsal: pon bře 29, 2004 15:03
Moje drahá polovička mi vyměňovala žárovky a šíleně nadávala. Tak aby ostatní byli ušetřeni, tak posílá návod jak na to. Stejně všichni budete nadávat:
1. Nad levým kolenem spolujezdce, v části mezi mezi odkládací přihrádkou a středovým panelem, se demontuje plastový kryt držený dvěma niply, pérovou pružinou nahoře a dalším kovovým zajištěním u podlahy.
2. Protočením pravého ovládacího prvku "zima, teplo" uvidíme činnost bowdenu, který byl skryt pod demontovaným panelem. Bowden je zakončen okem nasazeným a zajištěným na čepu páky, která dále ovládá ventil topení. Je třeba z čepu sešroubovat plastikovou zajišťovací podložku (ne stáhnout, rozlomila by se), oko bowdenu stáhnout z čepu a bowden uvolnit z držáku - ten je kousek od oka, které jsme uvolnili, je bílé barvy a zajištěn jedním šroubem. Před demontáží si zapamatovat jak byl držák postaven.
3. Usedneme na sedalo řidiče, prsty či šroubovákem vypáčit rámeček na středovém panelu. Vyšroubovat 4 šrouby držící autorádio (dva nahoře, dva dole), rádio povytáhnout, odpojit anténu - rádio zůstane viset na kabelu, který je však dostatečně dlouhý na to, abychom ho odklonili vlevo a opřeli o tunel. Pokud známe kód rádia, je lepší jej odpojit - konektor na zadní straně vlevo, orientace při pohledu zepředu.
4. Silnějším šroubovákem zapáčit na pravé straně panelu ovládání topení a vyloupnout ho, půjde vysunout jen cca o 15 mm. Zezadu na levé straně, orientace při pohledu zepředu, odpojit vytáhnutím konektor kabelu. Tím se panel opět trochu uvolní a lze jej opět povytáhnout tak, že je vidět uchycení podtlakového ovládání klapek proudu vzduchu - je to gumový "špunt" zajištěný dvěma packami. Střídavě odhýbáním pacek a kýváním do stran systémem naši-vaši vykývat špunt - pak již lze panel dostatečně vysunout tak, že jej lze svěsit dolů a vidíme na jeho zadní stranu. Panel zůstává ještě viset na odpojeném, ale ne zcela vytaženém bowdenu a na jednom tenkém neodpojeném kabelu.
Pozor. Odpojení zadního konektoru je záležitost pro malé ruce, prostoru je málo, výhodu mají mechanici s jedním nebo dvěma klouby navíc (úprava končetin vzor Saxana). Dále je třeba bedlivě chránit před poškozením (proříznutím o hranu plechu skeletu, přetržení) hadičky podtlakové regulace.
5. Při pohledu na zadní stěnu panelu vzduchotechniky jsou vidět dvěma otvory patice dvou minižárovek (jen baňka se dvěma drátky). Pinzetou třeba patice uchopit, otočit proti směru hodinových ručiček (uvolnění ze zámku v tišťáku) a patici i se žárovkou vyjmout. Totéž s druhou žárovkou, každá osvětluje jednu polovinu panelu.
6. Vyjmout žárovku z patice a nahradit novou. U mne byl na žárovku natažen ještě prezervativek ze zelené silikonové gumy, který měnil barvu světla a trochu snížil intenzitu osvětlení panelu. DOPORUČUJI před montáží patice se žárovkou do tišťáku zkontrolovat, zda má žárovka v patici dotek (baterka se žárovkou, ohmmetr, cokoliv) - mně se to podařilo vždy tak na posedmé
7. A teď co nikdo nečeká - montáž se provede opačným postupem.
Tak si užijte.
1. Nad levým kolenem spolujezdce, v části mezi mezi odkládací přihrádkou a středovým panelem, se demontuje plastový kryt držený dvěma niply, pérovou pružinou nahoře a dalším kovovým zajištěním u podlahy.
2. Protočením pravého ovládacího prvku "zima, teplo" uvidíme činnost bowdenu, který byl skryt pod demontovaným panelem. Bowden je zakončen okem nasazeným a zajištěným na čepu páky, která dále ovládá ventil topení. Je třeba z čepu sešroubovat plastikovou zajišťovací podložku (ne stáhnout, rozlomila by se), oko bowdenu stáhnout z čepu a bowden uvolnit z držáku - ten je kousek od oka, které jsme uvolnili, je bílé barvy a zajištěn jedním šroubem. Před demontáží si zapamatovat jak byl držák postaven.
3. Usedneme na sedalo řidiče, prsty či šroubovákem vypáčit rámeček na středovém panelu. Vyšroubovat 4 šrouby držící autorádio (dva nahoře, dva dole), rádio povytáhnout, odpojit anténu - rádio zůstane viset na kabelu, který je však dostatečně dlouhý na to, abychom ho odklonili vlevo a opřeli o tunel. Pokud známe kód rádia, je lepší jej odpojit - konektor na zadní straně vlevo, orientace při pohledu zepředu.
4. Silnějším šroubovákem zapáčit na pravé straně panelu ovládání topení a vyloupnout ho, půjde vysunout jen cca o 15 mm. Zezadu na levé straně, orientace při pohledu zepředu, odpojit vytáhnutím konektor kabelu. Tím se panel opět trochu uvolní a lze jej opět povytáhnout tak, že je vidět uchycení podtlakového ovládání klapek proudu vzduchu - je to gumový "špunt" zajištěný dvěma packami. Střídavě odhýbáním pacek a kýváním do stran systémem naši-vaši vykývat špunt - pak již lze panel dostatečně vysunout tak, že jej lze svěsit dolů a vidíme na jeho zadní stranu. Panel zůstává ještě viset na odpojeném, ale ne zcela vytaženém bowdenu a na jednom tenkém neodpojeném kabelu.
Pozor. Odpojení zadního konektoru je záležitost pro malé ruce, prostoru je málo, výhodu mají mechanici s jedním nebo dvěma klouby navíc (úprava končetin vzor Saxana). Dále je třeba bedlivě chránit před poškozením (proříznutím o hranu plechu skeletu, přetržení) hadičky podtlakové regulace.
5. Při pohledu na zadní stěnu panelu vzduchotechniky jsou vidět dvěma otvory patice dvou minižárovek (jen baňka se dvěma drátky). Pinzetou třeba patice uchopit, otočit proti směru hodinových ručiček (uvolnění ze zámku v tišťáku) a patici i se žárovkou vyjmout. Totéž s druhou žárovkou, každá osvětluje jednu polovinu panelu.
6. Vyjmout žárovku z patice a nahradit novou. U mne byl na žárovku natažen ještě prezervativek ze zelené silikonové gumy, který měnil barvu světla a trochu snížil intenzitu osvětlení panelu. DOPORUČUJI před montáží patice se žárovkou do tišťáku zkontrolovat, zda má žárovka v patici dotek (baterka se žárovkou, ohmmetr, cokoliv) - mně se to podařilo vždy tak na posedmé
7. A teď co nikdo nečeká - montáž se provede opačným postupem.
Tak si užijte.