Stránka 1 z 1
akumulátor
Napsal: pon zář 25, 2006 10:48
od vlastimír červenka
akumulátor vydržel 5let a dost. Taky odešlo autorádio ale nevím co dřív a jestli vadné autorádio nebylo příčinou ukončení životnosti akumulátoru protože po dobití už vydržel tak týden a nic víc. V autoservisu mi řekli, že závada je v autorádiu protože odběr proudu je příliš velky. Autorádio bylo přezkoušeno v elektroservisu s tím, že je v naprostém pořádku Po namontování zpět se zase vybil akumulátor. Servis mi nabídl nový akumulátor, tak jsem jej koupil a po týdnu se vybil akumulátor zase. Tak jsem vyměnil autorádio za jiné, ale je to stejné. Tak jsem zase odpojil autorádio a jezdil bez něj. Po týdnu se akumulátor zase vybil. Takže vím, že to není radiem. Matiz šel do jiného autoservisu, kde zkontrolovali kde co. Teď jezdím bez autorádia a každý týden dobíjím.
Už jsem taky vyzkoušel jinou dobíječku. Teď uvažuji ještě o koupi nového akumulátoru.
Máte někdo podobnou zkušenost?
Napsal: pon zář 25, 2006 11:11
od Robert
Naštěstí takovou zkušenost nemám.. Vrátil bych to znovu do servisu, ať zjistí, co tu baterku vybíjí.
Napsal: pon zář 25, 2006 13:08
od JRD McLAREN
..no..clovece...
ono asi nieco tu baterku vybija..
..aj ked moze byt zlaa..
..
ak som dobre pochopil..
..v SERVISE ti dali novu baterku ..??
..ono vybit ji moze, autoradio, imobilizer, ECU jednotka, alternator, starter..
..prip nejaky spotrebyc, ktory moze bezat aj pri vypnutom zapalovani..
..napr. osvetlenie interieru vozu..
..skus zmerat aky velky je prud odoberany z baterky, ked auto stoji..
..a je vypnute "VSETKO", teda zapalovanie spotrebyce a pod.
..
mal by to byt prud cca od 20-50mA..
Mám podobnou zkušenost
Napsal: pon zář 25, 2006 13:43
od Vazoun
Mám podobnou zkušenost,tak jak JRD McLaren již uvedl - v prvém roce po
koupi Matízka, se mi dělo něco podobného i když ne tak často. Poprve mi to
akumulator originální černý, vybilo až po půl roce. Výměna za jiný servisem
a opět vybitý.Po několika hodinovém průzkumu došli ke zjištění že to dělá
autorádio,které pořád odebíralo štávu i když bylo vypnuté.Podotýkám že to
rádio,nebylo orig.v Matizu ale mnou dodané z předešlého Favorita,kde hrálo
bez problémů 6 roků než jsem ho prodal.Instalaci rádia provedli v autoriz.
servisu kam jsem pravidelně jezdil na garančky. Akumullátor jsem musel
koupit nový, již bílý k doplnování destilkou průhledný a slouží již další 3 roky.
Byla to docela kuriozní příhoda a záhadná protože mi to autorádio hraje stále
v garáži kde jej mám napojené na starší autobaterií z nákladáku a současně
mi garáž večer osvětluje /mám u stropu starý reflektor /v řadových garážích
není zapojen elektrický proud , což je škoda.Po zakoupení nového RMG do
Matize vše OK.
tak jsem z toho také dodnes na větvi, ale to rádio to
podle mne asi dělat vlastně nemohlo ? !
zdraví " Vazoun "
----------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20
baterie
Napsal: pon zář 25, 2006 16:47
od Serpico
nikde jsem se nedočet zda se kontrolovalo dobíjení - hodnoty pro dobíjení měřeno běžným voltmetrem třeba z OBI ( za 150 ) - 13,5 až 14 voltu, nad 14,5 voltu už není dobré ( nutné seřízení oprava ), při běžícím motoru - alternátor má strmý náběh, stačí mírně zvýšené otáčky motoru.
Mějte se
Vybíjanie baterie
Napsal: úte zář 26, 2006 16:27
od Ján Masár
Mám obdobnú skúsenosť. Pri kúpe Matiza som nechal u predajcu namontovať od neho nakúpené rádio o bzučiak upozorňujúci po otvorení dverí na rozsvietené svetlá. Po niekoľkých mesiacoh sa stalo, že po asi 10 dňovom nepoužívaní vozidla sa vybil akumlátor. To sa mi ešte zopakovalo. Reklamoval som to v značkovom servise, kde som osobne dohliadol a aktívne radil, ako majú zmerať odber z baterie pri odstavenom vozidle. Pri meraní sme zistili, že moje vozidlo má asi 10x väčší odber ako susedné, ktoré tam bolo na prehliadke a nemalo rádio a bzučiak. Tak sme postupným odpájaním odstavených spotrebičov zistili, že vybíjanie spôsobuje rádio aj keď je vypnuté asi na 90% a zbytok ten bzučiak ale keď bolo zapnuté vnútorné osvetlenie v pohotovosnej polohe. Problém som vyriešil tak, že rádio odstavujem osobitným vypinačom čo má nevýhodu, že sa vždy vymažú stanice nastavené v pamäti a vnútorné osvetlenie je stále vypnuté.
Re: Vybíjanie baterie
Napsal: úte zář 26, 2006 18:11
od Robert
Ján Masár píše:Mám obdobnú skúsenosť. Pri kúpe Matiza som nechal u predajcu namontovať od neho nakúpené rádio o bzučiak upozorňujúci po otvorení dverí na rozsvietené svetlá. Po niekoľkých mesiacoh sa stalo, že po asi 10 dňovom nepoužívaní vozidla sa vybil akumlátor. To sa mi ešte zopakovalo. Reklamoval som to v značkovom servise, kde som osobne dohliadol a aktívne radil, ako majú zmerať odber z baterie pri odstavenom vozidle. Pri meraní sme zistili, že moje vozidlo má asi 10x väčší odber ako susedné, ktoré tam bolo na prehliadke a nemalo rádio a bzučiak. Tak sme postupným odpájaním odstavených spotrebičov zistili, že vybíjanie spôsobuje rádio aj keď je vypnuté asi na 90% a zbytok ten bzučiak ale keď bolo zapnuté vnútorné osvetlenie v pohotovosnej polohe. Problém som vyriešil tak, že rádio odstavujem osobitným vypinačom čo má nevýhodu, že sa vždy vymažú stanice nastavené v pamäti a vnútorné osvetlenie je stále vypnuté.
Tak na to bych se mohl vybodnout...
Napsal: úte zář 26, 2006 20:49
od Krtek
Mně to připadá že máš nějakej drobnej šlus v ISO konektoru u toho rádia. A nebo někde jinde....
radiop
Napsal: stř zář 27, 2006 08:25
od simone
Pripoj radio priamo na baterku dcvojžilovým káblom samozrejme cez poistku a .Nie cez origo natiahnutý kabel asi bude niekde niečo zlé v tom origo kablovaní. Hrubku kablov asi 2mm pre bežné použitie stačí. Radio však budeš vypínať nie povytiahnutím klučika zapalovania ale priamo na autoradiu. Napätie do pamäte taktiež pripoj na +pol kabla. Malo by to isť na 100percent
Re: Vybíjanie baterie
Napsal: stř zář 27, 2006 18:20
od PAMA
Robert píše:Ján Masár píše:Mám obdobnú skúsenosť. Pri kúpe Matiza som nechal u predajcu namontovať od neho nakúpené rádio o bzučiak upozorňujúci po otvorení dverí na rozsvietené svetlá. Po niekoľkých mesiacoh sa stalo, že po asi 10 dňovom nepoužívaní vozidla sa vybil akumlátor. To sa mi ešte zopakovalo. Reklamoval som to v značkovom servise, kde som osobne dohliadol a aktívne radil, ako majú zmerať odber z baterie pri odstavenom vozidle. Pri meraní sme zistili, že moje vozidlo má asi 10x väčší odber ako susedné, ktoré tam bolo na prehliadke a nemalo rádio a bzučiak. Tak sme postupným odpájaním odstavených spotrebičov zistili, že vybíjanie spôsobuje rádio aj keď je vypnuté asi na 90% a zbytok ten bzučiak ale keď bolo zapnuté vnútorné osvetlenie v pohotovosnej polohe. Problém som vyriešil tak, že rádio odstavujem osobitným vypinačom čo má nevýhodu, že sa vždy vymažú stanice nastavené v pamäti a vnútorné osvetlenie je stále vypnuté.
Nieco podobne som mal aj ja.Ale mal by si tam mat original kable na autoradio s univerzalnymi koncovkami.A v nich je aj napajanie.Pokial by si to mal zapate tam tak si to radio musi pamatat stanice a ked ti vybile baterku tak bude nahovno radio.
Napsal: pát říj 06, 2006 07:54
od ss2men
Ja mám tiež s tým skúsenosť síce nie na Matízkovy ale na Renaulte Thália čo majú naši. Tam keď odstavené vozidlo nezamkneš dialkovým tak ti stále svieti svetielko v batožinovom priestore. Otec nechal nezamknuté auto v garáži niekoľko dní a ono to celkom zožralo baterku. Vyriešili sme to tak že sme tú žiarovku vybrali a je po problémoch.