Stránka 1 z 2
Nabijacka na autobateriu
Napsal: ned zář 17, 2006 23:24
od Viktor
Caute,
neviete niekto kde dostat, nejake slusne autonabijacky, bud v kamennom shope v BA, alebo kludne aj cez net, ale ja som nic nenasiel, potrebujem nabit bezudrzbovu 55Ah bateriu. Ma este len 1/2 roka, ale uz som ju dostal s autom taku vyflusnutu, ma len 12,3V a citim, ze sa intervaly na nastartovanie stale o par stotin sek. predlzuju, nabit sa sama nezvlada, lebo ja jazdim iba 4 km do prace a 4 km z prace, takze trpi chuda
Chcem ju dobit nech sa netrapi a zachvilu tu bude zima ...
Napsal: pon zář 18, 2006 08:02
od Rodis
Videl som autonabíjačky v Kauflande : 4A bola za 399,-Sk a 6A za 499,-Sk. Myslím si, že pri 3 ročnej záruke to za tie peniaze "ide".
Napsal: pon zář 18, 2006 09:53
od Viktor
Mozete sa niekto k tomu vyjadrit, kto tomu aj trosku rozumie, lebo ja som z toho jelen, ta moja by sa mala nabijat max. 0.1 kapacity baterie = 55 * 0.1 = 5.5 A? Cize mam kupit nejaku 4A? Ja som bol vzdy v tom ze bateria sa nabija radsej co najmensim prudom napr. 0.5 - 1A a budem ju nabijat 1-2 dni podla potreby, ale vsetky nabky co vidim su 4-6Amperove... tak mi to pls niekto vysvetlite, lebo som z toho jelen.
Napsal: pon zář 18, 2006 10:04
od Damek
Čo sa týka kúpy, tak takú obyčajnú nabku kúšim vo všetkých hypermarketoch,či obchodoch ako baumax. Tak isto v kazdom autoprislusenstve. Myslim, ze tie lacne bohato stacia, pokial ju nebudes zhavit stale. Jediné, čo stojí za kontrolu je, že niektoré dobíjajú kontinuálne a niektoré baterku premeriavajú a zapínajú len pri poklese prúdu, čo je omnoho šetrnejšie
Ja používam ešte sovietsku.Tá vie nabiť aj vybiť,kontinuálne aj prerušovane. Má rozsah od 0 po 6 a odporúčajú nastaviť ju na 10% kapacity, čiže pri 55 na 5,5
Nastavoval ju tak moj otec, nastavujem ju tak ja a nikdy nic nepokazila
Napsal: pon zář 18, 2006 13:21
od Ardy
Nazdar Viktor
Pozor s tými nabýjačkamy.
Ak máš olovenú batériu (má kyselinu a olovené články, štuople ktoré sa musia odstrániť pri nabýjaní), potorm môžeš kludne použiť aj lacnú nabyjačku. Ja mám takú čo kontroluje pokles napätia v batérií. Robil som si ju sám. Rozsah 0A - 8A. Napätie kontroluje, zapína pri 12,1V vypína pri 13,5V. Je správne nabýjať 0,1A kapacity.
V tvojom prípade 55Ah s 5,5A. To je max pri cca 12 h ak je uplne vybytá. Inak by si batéria zobrala aj vätší prúd ak mu to nabýjačka povolý. Potom hovoríme o rýchlonabýjaní.
Ak máš bezúdržbovú čiže bez kyseliny (gelová) potrebuješ špeci nabýjačku puzlznú. NIE je vhodná klasická nabýjačka. Tie stojá okolo 3000,-
Napsal: pon zář 18, 2006 13:33
od Viktor
Uff, tak to je brutus, ja som potreboval nabit len z 12.3V, aby sa netrapila, ale zase investovat 3000 SK to je trosku moc ... zatial stale svieti zelene oko, tak sa na to radsej vykaslem, ale no neviem ...
Napsal: pon zář 18, 2006 13:50
od Habron
Postavil jsem si taky nabíječku, maximální proud dává 4A. Pokud je baterie vybitá pod 11V, tak dobíjí proudem 150mA, jinak podle teploty nastaveným proudem.
Postavil jsem si jí, protože jsem si koupil nějakou hypermarketouvou za asi 400Kč a i když podle ní se baterka tvářila jako nabitá, tak jsem třikrát čtyřikrát nastartoval a byla zase KO.
Jinak k tomu nabíjecímu proudu - doporučuje se nabíjet maximálně proudem odpovídajícím 1/10 AH kapacity (jak už bylo mockrát zmíněno). Menší proud samozřejmě nevadí, jen prodlužuje dobu nabíjení. Takže pak se může stát, že budete nabíjet i dvacet hodin.
Rychlonabíjení asi nelze doporučit, klidně může odrovnat baterku. Rovněž nemám příliš dobrých zkušeností s pulsním nabíjením, ale slyšel jsem že to lze a že se to snad používá u armádních systémů ...
Napsal: pon zář 18, 2006 15:25
od Viktor
tak teraz neviem, potrebujem na bezudrzbovu pulznu alebo nie?
ja by som chcel normalnu kde si fakt nastavim 0.5A a budem nabijat povedzme celu noc, aby som dosiahol zase potrebnu kapacitu ...
Napsal: pon zář 18, 2006 22:38
od Richard
Já osobně mám nabíječku, kterou dělal ještě můj otec a ta dává max. 1,5 A. Táta mi říkal, že menší proud po delší dobu maj baterky rádi (odsulfátujou se jim desky). No a tak připnu nabíječku před zimou na celej den a nemám problém. Stejně tak i občas v zimě ji nechám nabíjet přes noc. Zatím baterka drží. Pozor na snižení kapacity baterie při poklesu teploty. Při -15 už má skoro jen polovičku kapacity no a pokud je ještě nabitá z půlky, tak dvakrát otočí motorem a konec.....
Napsal: pon zář 18, 2006 23:32
od orgi
Viktor píše:Uff, tak to je brutus, ja som potreboval nabit len z 12.3V, aby sa netrapila, ale zase investovat 3000 SK to je trosku moc ... zatial stale svieti zelene oko, tak sa na to radsej vykaslem, ale no neviem ...
v bateriach som amater, ale cisto prakticka vec Viktore.. na zeleno oko sa nespoliehaj
ono na teba pekne mrkne na zeleno a v pripade, ze je uz uuplne vymlatena (v niektorych pripadoch) - mne to tak spravilo
)
Napsal: úte zář 19, 2006 08:17
od Habron
Richard píše:Já osobně mám nabíječku, kterou dělal ještě můj otec a ta dává max. 1,5 A. Táta mi říkal, že menší proud po delší dobu maj baterky rádi (odsulfátujou se jim desky). No a tak připnu nabíječku před zimou na celej den a nemám problém. Stejně tak i občas v zimě ji nechám nabíjet přes noc. Zatím baterka drží. Pozor na snižení kapacity baterie při poklesu teploty. Při -15 už má skoro jen polovičku kapacity no a pokud je ještě nabitá z půlky, tak dvakrát otočí motorem a konec.....
Ona se dá zdánlivě mrtvá baterka "oživit" tak, že ji vybiješ skoro domrtva (napětí kolem 6 - 7V), malým proudem, např. přes 47 ohmů odpor a pak dlouze a pomali nabíjíš proudem do 200mA. Po nabití nad 12V je možno nabíjet 1 - 2 A. Trvá to celé tak tři, čtyři dny, ale už se mi takto podařilo zachránit tři baterky, které se už jejich majitelé rozhodli vyhodit.
Ale nefunguje to samozřejmě vždy, když je baterka totálně po smrti, tak je po smrti
Napsal: úte zář 19, 2006 08:51
od JRD McLAREN
..no tak jak spomina Habron sa nabijaju baterky, ktore dlho stali "bez cinnosti"..
..cize ja maam doma baterku ktora nejazdila ani rok, ale zato uz 4 roky stoji v garaazi...
..a ani neprdne..
..tie "original" baterky co su v Daewaach su BEZUDRZBOVE..
..a musia sa nabijat bud pulznymi nabijackami, alebo tzv "poloblukovymi" tyrystorovymi..
..(to jako ze po usmerneni striedaveho prudu, tyrystor prepusta iba jednu polvlnu zo sinusoidy)..
..a pred nabijanim by sa mali vybit na minimum.. a dobijanie tychto baterii by malo trvat raz tak dlho,
..nez obyc. bezudrzbovych...
..cize udrzbovu 55Ah baterku by sme nabijali 10hod prudom 5.5A..
..tak bezudrzbou by sme mali nabijat 20hod prudom 5.5A na "impulznej" nabijacke..
..tie lacne nabijacky z hypermarketu, sice baterku dobiju, ale asik jej to dost ubere na zivotnosti..
..Viktore, a ked ma tvoja baterka 12.3V taq je este v celkom dobrej kondicii..
..a nabijanim by som sa neobtazoval..
..moja "originalka 10rocna" ma 11.6V (ked je dobre pocasie), jazdim kratke trasy po BA..
...a staale nastartujem..
..v zime ked bolo tych -20 mala baterka len 10.2V a natocila motor...
(je to dobra baterka...
)
..tolko moj nazor..
Napsal: úte zář 19, 2006 09:32
od Viktor
No ja ked som kupil auto tak som tam mal uz novu baterku, v skrinke som nasiel zarucak, bola kupena v marci tohto roku, bezudrzbova DELPHI 55Ah, len ked idem na dlhsiu cestu, citim, ze sa dobije a nastartujem okamzite, teraz zase po dlhsej dobe zase startuje tak do 2 sekund a ja som perfekcionista, ked to moze nastartovat v jednom mziku, preco by som mal cakat 2 sek.
Ale asi sa na to fakt v.seriem, ked ta pulzna je draha, len som ju chcel mat pred zimou v dobre kondicii
Ale aspon som zase mudrejsi co sa baterii tyka.
Napsal: úte zář 19, 2006 10:08
od JRD McLAREN
..2sec.. ??
pocuj..
na to aby ti nastartoval motor..
(teda by ho ECU jednotka nahodila)
..je potrebne jedno pretocenie motora,..
..teda jedna vymena naplne vo vsetkych valcoch..
..co su 2 otacky..
a az potom to chytne
..takze 2sec. je perfekny cas...
Napsal: úte zář 19, 2006 11:52
od Viktor
ha, ale ked je dobita po dlhsej ceste tak to chytne o 1/2 skorej