Stránka 1 z 2

Rozvody atd.

Napsal: pát zář 15, 2006 13:55
od SkylineGTR
Ahoj všeci,dlouho jsem tu nebyl,tak se omlouvám,ale o prázdninách nějak není čas.
Autíčko má skoro 80t km,tak si říkám,jestli bych neměl vyměnit rozvody.Co říkáte?Co všechno bych měl vyměnit a kolik mě to asi bude stát? :roll:
Díky moc.

Napsal: pát zář 15, 2006 15:38
od Habron
Podle toho, jestli máš 8V nebo 16V.
8V - řemen, vodní pumpa, možná i napínací kladka, ale vydrží většinou dvě výměny rozvodů.
16V - řemen, napínací kladka, vodicí kladka, vodní pumpa

Ještě k té vodní pumpě - teoreticky by se měnit nemusela, měla by vydržet až 120 tisíc ... , ... ale ... máme vyzkoušeno, že po výměně rozvodů odejde do 2 tisíc km vodní pumpa na 6 autech z 10. Vodní pumpa stojí do 1000Kč a když už jsou ty rozvody dole, tak se vyplatí ji vyměnit, aby se pak nemusela dělat ta samá práce v krátké době podruhé.

Napsal: pát zář 15, 2006 16:49
od Blue Lanos
Treba menit vodnu pumposku? Ja som ju nemenil mam taky dojem ani emkasovi :shock:

Napsal: pát zář 15, 2006 18:32
od Miroslav Wróbel
Teda chtšl bych se dozvědět důvod nebo spojitost odejítí vodní pumpy po výměně rozvodu.Já má vyměněn´ý rozvod před 3000km tak abych trnul co bude? Není to fáma nebo odfláknutá práce automechanika?

Napsal: pát zář 15, 2006 21:25
od Richard
Já bych to tak nedramatizoval. Měnil jsem rozvoďák v 50000 protože byl 5 let starý. Můj kámoš prohlídl kladky a pumpu a řekl že se mají měnit při změně řemenu, ale že jsou úplně v pořádku - bez vůle a že on by to měnil až při příští výměně řemene. Poslechl jsem ho a jezdím už skoro 30000 km a klid.
Ono asi opravdu záleží na opotřebovanosti těhle dílů

Napsal: pát zář 15, 2006 21:26
od Habron
petrm mi potvrdil, že se to stává často a vznesl teorii, že je to proto, že starý řemen byl již vytahaný a tudíž tolik nenamáhla ložisko v pumpě. Nový je víc napnutý, takže takže tu pumpu zatěžuje více a proto rychleji odejde.

Aspoň mě se to takhle stalo na nexii a na ochcávce, bráchovi na ibize, máti na xsaře ... naopak třeba kolegovi z práce na lantře vydržela jedna pumpa 260 tisíc ...

Napsal: pát zář 15, 2006 21:28
od Habron
Prostě ať si to každý přebere po svém ... ;)

Napsal: sob zář 16, 2006 22:05
od JRD McLAREN
jo..
..ono fakt zaalezi na stave dielu..

ja som pri vymene rozvodov nemenil ani pumpu ani kladky..
..pri vymeme bolo na tachaaci cca 67000km, ..a motor nebol casto v "otackach"
..teraz maam cca 75000km a "pohoda, klidek, tabaacek"..

.. podla servisneho manualu GM, by mali kladky a pumpa vydrzat 150-160tis.km
..co su dve vymeny..

..ono kedze pumpou sa sponuje remen, tak je ju nutne povolit, pootacat, dotahovat, a pod..
..cize potom uz nemusi tesnit, a tece tooooo..
..a ked sa uz pootoci, tak sa zmeni "ten tlak", co spominali petrm z palixom, na ine miesto na lozisku ..
..no a to sa to potom zacne vyvaklievat a tiect v simeringu,,
( ono pumpa na "zapuzdrene lozisko", je to neservisovatelny diel)
( mne na skodovici ta odisla vodna pumpa po vymene klinoveho remena, pred vymenou klinaku jej nic nebolo )

..fakt je dobre mat to rozobrate, a poskuusat vole v loziskaach, ojazdenie ploch na kladkaach a pod..
.. a potom posudit, ci vymenit alebo nechat..
..
..kto chce usetrit, rozobere poskusa, pomeraa... a potom prip. vymenii...
..kto nemaa cas, ci chut sa stym babrat, kupi a vymeni vsetko hnet..

Napsal: pon zář 18, 2006 08:44
od SkylineGTR
Díky za názory chlapi,asi to vyměním komplet vše ať mám klid. 8)

Napsal: ned říj 15, 2006 10:47
od SkylineGTR
Tak už mám rozvody vyměněné i s vodní pumpou asi týden. Je to fakt velký rozdíl v hlučnosti motoru. Nic mi tam nepříjemně neklepe. :D Vyšlo mě to i s prací v servisu na 6000Kč.
Ale byla to zase jako vždy legrace. Díly jsem si kupoval sám v Autobenexu. No a majitel servisu mi v poledne volá:"Ta nová vodní pumpa je úplně jiná než ta stará, přijeďte se podívat." Tak jsem tam jel a opravdu. Tvar a velikost pumpy vůbec neseděly. Tak jsem to vzal a jel do OVy do Autobenexu to vyměnit, ale bylo to až druhý den. Vyměnili mi to úplně v poho. Řekli, že se to stává. Ve fabrice, kde to balí si asi dělník spletl krabičky a značku auta. :lol: Ale to nebylo vše.
V servise mi zjistili, že mám jaksi promáčklou hadici od serva, tak že by to mohli zároveň vyměnit, když už je motor rozebraný. Tak jsem volal do servisu Daewoo v Karviné, že bych to potřeboval. A chlapík mi do telefonu říká:"Ale my rozhodně takové hadičky na servise nemáme."A já na to:"Tak mi to objednejte."On:"To nejde, nemám dodavatele." Takže jsem zůstal jak opařený stát s telefonem v ruce a nevěřil jsem svým uším. V dnešní době hlubokého kapitalismu nemá servis Daewoo alespoň dvě takové hadičky na skladě. Tomu opravdu nerozumím. :roll:
V mém servise mi to improvizovaně spravili a jezdím v klidu.

Napsal: ned říj 15, 2006 14:16
od Viktor
No to sa mi zda nejak vela :? to je nejakych 8000 slovenskych, nepochopil som ci mas 8V alebo 16V, ja som menil aj klinovy remen, ale bez pumpy za 3400 v znackovom servise (mam 8V), keby som ratal, ze mas 16V + vodnu pumpu, stale to vychadza okolo 6000 slovenskych ...

Napsal: ned říj 15, 2006 16:33
od Habron
Počítejme materiál:
řemen cca 500 Kč
kladka napínací cca 1500 Kč
kladka vodicí cca 600Kč
vodní pumpa cca 1000Kč
--------------------------------
3600,- Kč
práce tak max 1000Kč
takže těch 6000,- je trošku víc, ale zase nevím, co všechno se měnilo, nebo dělalo navíc

Napsal: ned říj 15, 2006 18:17
od JRD McLAREN
..inaac rozvody robia v pohode aj na miestnom uuradee...
...
..a cena moooze byt castokraat oooomnoho vecsia... :lol:

Napsal: ned říj 15, 2006 20:04
od SkylineGTR
JRD McLAREN píše:..inaac rozvody robia v pohode aj na miestnom uuradee...
...
..a cena moooze byt castokraat oooomnoho vecsia... :lol:
:lol: :lol: :lol: -i

Napsal: úte říj 17, 2006 21:42
od mrk
ja som za 8V platil nasledovne:
1000sk remen
700sk robota

OFF

ps: presiel som uz odvtedy asi 10.000km a vodna pumpa zije, takze OK