Stránka 1 z 2
Rozvody atd.
Napsal: pát zář 15, 2006 13:55
od SkylineGTR
Ahoj všeci,dlouho jsem tu nebyl,tak se omlouvám,ale o prázdninách nějak není čas.
Autíčko má skoro 80t km,tak si říkám,jestli bych neměl vyměnit rozvody.Co říkáte?Co všechno bych měl vyměnit a kolik mě to asi bude stát?
Díky moc.
Napsal: pát zář 15, 2006 15:38
od Habron
Podle toho, jestli máš 8V nebo 16V.
8V - řemen, vodní pumpa, možná i napínací kladka, ale vydrží většinou dvě výměny rozvodů.
16V - řemen, napínací kladka, vodicí kladka, vodní pumpa
Ještě k té vodní pumpě - teoreticky by se měnit nemusela, měla by vydržet až 120 tisíc ... , ... ale ... máme vyzkoušeno, že po výměně rozvodů odejde do 2 tisíc km vodní pumpa na 6 autech z 10. Vodní pumpa stojí do 1000Kč a když už jsou ty rozvody dole, tak se vyplatí ji vyměnit, aby se pak nemusela dělat ta samá práce v krátké době podruhé.
Napsal: pát zář 15, 2006 16:49
od Blue Lanos
Treba menit vodnu pumposku? Ja som ju nemenil mam taky dojem ani emkasovi
Napsal: pát zář 15, 2006 18:32
od Miroslav Wróbel
Teda chtšl bych se dozvědět důvod nebo spojitost odejítí vodní pumpy po výměně rozvodu.Já má vyměněn´ý rozvod před 3000km tak abych trnul co bude? Není to fáma nebo odfláknutá práce automechanika?
Napsal: pát zář 15, 2006 21:25
od Richard
Já bych to tak nedramatizoval. Měnil jsem rozvoďák v 50000 protože byl 5 let starý. Můj kámoš prohlídl kladky a pumpu a řekl že se mají měnit při změně řemenu, ale že jsou úplně v pořádku - bez vůle a že on by to měnil až při příští výměně řemene. Poslechl jsem ho a jezdím už skoro 30000 km a klid.
Ono asi opravdu záleží na opotřebovanosti těhle dílů
Napsal: pát zář 15, 2006 21:26
od Habron
petrm mi potvrdil, že se to stává často a vznesl teorii, že je to proto, že starý řemen byl již vytahaný a tudíž tolik nenamáhla ložisko v pumpě. Nový je víc napnutý, takže takže tu pumpu zatěžuje více a proto rychleji odejde.
Aspoň mě se to takhle stalo na nexii a na ochcávce, bráchovi na ibize, máti na xsaře ... naopak třeba kolegovi z práce na lantře vydržela jedna pumpa 260 tisíc ...
Napsal: pát zář 15, 2006 21:28
od Habron
Prostě ať si to každý přebere po svém ...
Napsal: sob zář 16, 2006 22:05
od JRD McLAREN
jo..
..ono fakt zaalezi na stave dielu..
ja som pri vymene rozvodov nemenil ani pumpu ani kladky..
..pri vymeme bolo na tachaaci cca 67000km, ..a motor nebol casto v "otackach"
..teraz maam cca 75000km a "pohoda, klidek, tabaacek"..
.. podla servisneho manualu GM, by mali kladky a pumpa vydrzat 150-160tis.km
..co su dve vymeny..
..ono kedze pumpou sa sponuje remen, tak je ju nutne povolit, pootacat, dotahovat, a pod..
..cize potom uz nemusi tesnit, a tece tooooo..
..a ked sa uz pootoci, tak sa zmeni "ten tlak", co spominali petrm z palixom, na ine miesto na lozisku ..
..no a to sa to potom zacne vyvaklievat a tiect v simeringu,,
( ono pumpa na "zapuzdrene lozisko", je to neservisovatelny diel)
( mne na skodovici ta odisla vodna pumpa po vymene klinoveho remena, pred vymenou klinaku jej nic nebolo )
..fakt je dobre mat to rozobrate, a poskuusat vole v loziskaach, ojazdenie ploch na kladkaach a pod..
.. a potom posudit, ci vymenit alebo nechat..
..
..kto chce usetrit, rozobere poskusa, pomeraa... a potom prip. vymenii...
..kto nemaa cas, ci chut sa stym babrat, kupi a vymeni vsetko hnet..
Napsal: pon zář 18, 2006 08:44
od SkylineGTR
Díky za názory chlapi,asi to vyměním komplet vše ať mám klid.
Napsal: ned říj 15, 2006 10:47
od SkylineGTR
Tak už mám rozvody vyměněné i s vodní pumpou asi týden. Je to fakt velký rozdíl v hlučnosti motoru. Nic mi tam nepříjemně neklepe.
Vyšlo mě to i s prací v servisu na 6000Kč.
Ale byla to zase jako vždy legrace. Díly jsem si kupoval sám v Autobenexu. No a majitel servisu mi v poledne volá:"Ta nová vodní pumpa je úplně jiná než ta stará, přijeďte se podívat." Tak jsem tam jel a opravdu. Tvar a velikost pumpy vůbec neseděly. Tak jsem to vzal a jel do OVy do Autobenexu to vyměnit, ale bylo to až druhý den. Vyměnili mi to úplně v poho. Řekli, že se to stává. Ve fabrice, kde to balí si asi dělník spletl krabičky a značku auta.
Ale to nebylo vše.
V servise mi zjistili, že mám jaksi promáčklou hadici od serva, tak že by to mohli zároveň vyměnit, když už je motor rozebraný. Tak jsem volal do servisu Daewoo v Karviné, že bych to potřeboval. A chlapík mi do telefonu říká:"Ale my rozhodně takové hadičky na servise nemáme."A já na to:"Tak mi to objednejte."On:"To nejde, nemám dodavatele." Takže jsem zůstal jak opařený stát s telefonem v ruce a nevěřil jsem svým uším. V dnešní době hlubokého kapitalismu nemá servis Daewoo alespoň dvě takové hadičky na skladě. Tomu opravdu nerozumím.
V mém servise mi to improvizovaně spravili a jezdím v klidu.
Napsal: ned říj 15, 2006 14:16
od Viktor
No to sa mi zda nejak vela
to je nejakych 8000 slovenskych, nepochopil som ci mas 8V alebo 16V, ja som menil aj klinovy remen, ale bez pumpy za 3400 v znackovom servise (mam 8V), keby som ratal, ze mas 16V + vodnu pumpu, stale to vychadza okolo 6000 slovenskych ...
Napsal: ned říj 15, 2006 16:33
od Habron
Počítejme materiál:
řemen cca 500 Kč
kladka napínací cca 1500 Kč
kladka vodicí cca 600Kč
vodní pumpa cca 1000Kč
--------------------------------
3600,- Kč
práce tak max 1000Kč
takže těch 6000,- je trošku víc, ale zase nevím, co všechno se měnilo, nebo dělalo navíc
Napsal: ned říj 15, 2006 18:17
od JRD McLAREN
..inaac rozvody robia v pohode aj na miestnom uuradee...
...
..a cena moooze byt castokraat oooomnoho vecsia...
Napsal: ned říj 15, 2006 20:04
od SkylineGTR
Napsal: úte říj 17, 2006 21:42
od mrk
ja som za 8V platil nasledovne:
1000sk remen
700sk robota
OFF
ps: presiel som uz odvtedy asi 10.000km a vodna pumpa zije, takze OK