Stránka 1 z 1

Hustota oleje

Napsal: stř zář 06, 2006 21:20
od Oněgin
Tak se mi přes léto začal ztrácet olej a nevím kudy. Přes zimu žádný problém a najednou mi zmizel celý litr. Je možné, že je to způsobeno mj. třeba malou hustotou 5 W 40? Mohl by se problém (aspoň zčásti) vyřešit 10W40, nebo je má úvaha naprosto zcestná?

Napsal: stř zář 06, 2006 22:06
od JRD McLAREN
....eee.ee....

..a kolko si nabehal ..??

..to stracani z hustotou nic nemaa...

Napsal: čtv zář 07, 2006 08:35
od Oněgin
Na 9.000 km přes 1,5 litru oleje :?

Napsal: čtv zář 07, 2006 09:43
od JRD McLAREN
..mmm taq to nekde tece..
..alebo to paaalish von vyfukom..

olej

Napsal: čtv zář 07, 2006 10:52
od Serpico
Ahojka, kde si kontroloval hladinu oleje - příčně uložený motor je velmi ciltlivý na boční rovinu, měrka je na straně a rozdíl může činit až polovinu hodnoty rozdílu max - min na měrce! Soused na horách po doporučení taky řidiče profesionála to přelil ( olej byl až na vzduchovém filtru!, motor to vyhází a následně si zapeče kroužky a pak žere a žere olej ) - od té doby se mnou jezdí do podzemních garáží - kde předpokládáme rovinu - a po nákupu déle než hodinu měříme hladinu - necháváme stéci olej do vany! Můžeš být velmi překvapený!
Měj se fajn a všeho s mírou.

Napsal: čtv zář 07, 2006 12:36
od Vlasta
Souhlas, po výměně oleje sem si myslel, že parkoviště stačí na kontrolu, ale v práci v podzemní garáži jsem zjistil, že jsem lehce nad ryskou. Teď už to kontroluji jenom tam.

Napsal: čtv zář 07, 2006 12:55
od kitt2002
Navic sem nekde zaslechl, ze 16V se bezne berou 0,1L na 1000km, takze bych to zase tak moc neresil. Ja sem nalital asi 6000 km a dolil 0,5L oleje, coz i tak vychazi, ze mi to zere taky.

Ale co myslis s tou hustotou, to nevim. Pokud ti ubyde olej, tak mas porad stejnou hustotu

Napsal: čtv zář 07, 2006 23:49
od Oněgin
Měřím to v garáži, kde rovina skutečně je. Jinak s tou hustotou - napadlo mě, že syntetické oleje jsou řidší, a proto vhodnější i na zimu. S 15W40 mi za mrazů škodovka nechtěla skoro nastartovat, jak byl olej hustý a motor se nechtěl točit. Tudíž jestli to někde uniká, tak by větší molekuly hustšího minerálního oleje nemusely motor nějakou netěsností opuštět v takové míře - ale asi je to blbost. Na škodovce jsem poznal, že to utíká výfukem podle zaolejovaného nárazníku, na nubíkovi nic takového nevidím.
A k těm 16V - brácha má Astru s tím samým motorem, pravda trochu méně kilometrů, olej ale v naprosté pohodě bez úbytku.