Vymena remenov alternatora a klimy
Napsal: stř zář 06, 2006 09:10
Uz nejaky cas som mal pocit, ze s mojim motorom nie je vsetko v poriadku. Po nastartovani motora sa ozyvali suchotave zvuky v rytme otacok, po zapnuti klimy sa zase ozyvali divne zvuky od vyparnika.
Nakoniec sa ozvali dost hlasne zvuky, akokeby nieco plieskalo pri vysokych otackach. Donutilo ma to zastavit a kuknut, co sa vlastne deje.
Remen klimatizacie bol otrhany, trcali z neho kusky a tie pri vysokych otackach o cosi buchali. Skusil som zapnut klimu a fungovala, i ked z nej isli vcelku zaujimave zvuky. Dohodol som sa s JRD, aby sa mi pozrel na motor. Ked som siel k nemu, skusil som zapnut klimu. Elektrospojka sice zopla ale studeny vzduch nikde a bolo citit smrad, ako ked nieco hori.
JRD skonstatoval, ze pravdepodobne pocut trochu klepotat niektore zdvihatko ventilu, ale inak sa zda celkom v poriadku, az na hadicku k EGR ventilu, ktora bola rozpadnuta. (Prednedavnom som menil vsetky hadicky v motore, tuto som si akosi nevsimol ) To som hned vymenil a mam dojem, ze motor ide lepsie. Asi to niekde cez tu dieru prisavalo falosny vzduch.
Zapol som klimu a JRD zistil, ze sice remen sa hybe, ale kompresor sa netoci a remen sa trie na kompresorovej kladke a pali sa.. Vyzeralo to na zadrety kompresor (BTW cena noveho je okolo 15 tSKk). Tak aspon odstrihol ten remen. Bol uplne vysuchany, vydrety a od tepla skruteny tak, ze sa to na remen ani nepodobalo (fotak som nemal). Novy sa bez zdvihnutia auta nedal nasadit. Tak som zasiel do servisu s tym, nech mi vymenia alternatorovy remen a daju novy klimovy. Potom zistim, co je s klimou.
Vymena trvala asi 20 minut, bolo treba rozpojit hadicu od vzduchoveho filtra k motoru a odskrutkovat zospodu nejake kryty. Mechanikovi sa zdalo, ze remen je este asi povodny (aj ked mam doma fakturu, podla ktorej mi obidva remene v istom servise vymenili a aj som za to zaplatil )
Po nastartovani prekvapenie Ziadne suchotave zvuky z motora. Klima funguje a tiez nepocut ziadne podivne zvuky. Tie pochadzali asi z toho, ze ako remen dozival, preklzaval a kompresor sa tocil nejako podivne a nestihal tlakovat
Zaver ? Nikdy by som nepovedal, ze stare remene mozu sposobovat, ze motor sa zda na odpis
p.s. Vdaka JRD za pomoc. (Ta jeho "nova" nubira zacina dostavat tvar normalneho auta )
Nakoniec sa ozvali dost hlasne zvuky, akokeby nieco plieskalo pri vysokych otackach. Donutilo ma to zastavit a kuknut, co sa vlastne deje.
Remen klimatizacie bol otrhany, trcali z neho kusky a tie pri vysokych otackach o cosi buchali. Skusil som zapnut klimu a fungovala, i ked z nej isli vcelku zaujimave zvuky. Dohodol som sa s JRD, aby sa mi pozrel na motor. Ked som siel k nemu, skusil som zapnut klimu. Elektrospojka sice zopla ale studeny vzduch nikde a bolo citit smrad, ako ked nieco hori.
JRD skonstatoval, ze pravdepodobne pocut trochu klepotat niektore zdvihatko ventilu, ale inak sa zda celkom v poriadku, az na hadicku k EGR ventilu, ktora bola rozpadnuta. (Prednedavnom som menil vsetky hadicky v motore, tuto som si akosi nevsimol ) To som hned vymenil a mam dojem, ze motor ide lepsie. Asi to niekde cez tu dieru prisavalo falosny vzduch.
Zapol som klimu a JRD zistil, ze sice remen sa hybe, ale kompresor sa netoci a remen sa trie na kompresorovej kladke a pali sa.. Vyzeralo to na zadrety kompresor (BTW cena noveho je okolo 15 tSKk). Tak aspon odstrihol ten remen. Bol uplne vysuchany, vydrety a od tepla skruteny tak, ze sa to na remen ani nepodobalo (fotak som nemal). Novy sa bez zdvihnutia auta nedal nasadit. Tak som zasiel do servisu s tym, nech mi vymenia alternatorovy remen a daju novy klimovy. Potom zistim, co je s klimou.
Vymena trvala asi 20 minut, bolo treba rozpojit hadicu od vzduchoveho filtra k motoru a odskrutkovat zospodu nejake kryty. Mechanikovi sa zdalo, ze remen je este asi povodny (aj ked mam doma fakturu, podla ktorej mi obidva remene v istom servise vymenili a aj som za to zaplatil )
Po nastartovani prekvapenie Ziadne suchotave zvuky z motora. Klima funguje a tiez nepocut ziadne podivne zvuky. Tie pochadzali asi z toho, ze ako remen dozival, preklzaval a kompresor sa tocil nejako podivne a nestihal tlakovat
Zaver ? Nikdy by som nepovedal, ze stare remene mozu sposobovat, ze motor sa zda na odpis
p.s. Vdaka JRD za pomoc. (Ta jeho "nova" nubira zacina dostavat tvar normalneho auta )