Stránka 1 z 1
problem na STK s emisiami
Napsal: čtv srp 31, 2006 17:44
od peter
dnes som bol na stk a vyrazili ma len tak zhucalo. toto je vynatok z protokolu:
Ďalšie záznamy STK:
R-KAT: T:82C; nv.:801min-1; HC:220ppm,; CO/v.:4.28% nzv:2806min-1; COIzv:0.01%; Lambda:0.999.
Plynový pohon LPG.
Plyn: CO/nv:0.01%/726min-1 CO/nzv:0.01/2799min-1.
810- 3R-kat-FUNKČNOSŤ
nevie niekto preco na benzine na volnobeznych otackach katalyzator nejde a inak je v pohode? neviem na to prist v com by mohla byt zavada
Napsal: čtv srp 31, 2006 18:47
od ppp
Cize pri zvysenych otackach bolo na benzin vsetko v poriadku?
Ak ano, tak sa mozno len potrvdzuje poznamka zo servisneho manualu:
pri volnobeznych otackach moze lambda vychladnut natolko ze prestane reagovat a jednotka sa prepne do tzv. open-loop kedy ide podla udajov z MAT a MAP a nie podla lambdy. Samozrejme ze vtedy sa zmes nepodari vhodne namiesat. Mozno ze sa daco take prihodilo. Lenze to by bolo treba nabodnut RJ a zistit v akom rezime ide.
Alebo mas len "skysnuty" stary benzin
.
Napsal: čtv srp 31, 2006 19:29
od Richard
Já vytáhl své výsledky z emisí a valím oči na tvé HC a CO. U mé 2,0 Nubiry jsem měl CO volnoběh 0,004 (povoleno do 0,5) a HC 23 (povoleno do 100)
při zvýšených otáčkách CO 0,012 (povoleno do 0,3) HC 31 (povoleno do 100) lambda 1,001 .
Přičemž hodnoty CO máš úplně v kopru
stejně i HC
Právě HC ukazuje na kvalitu spalování, prostě když je vše správně vše shoří a nejsou nespálené uhlovodíky (HC) i to CO ukazuje na problém s tvorbou správné směsi. Tak asi Kabely, svíčky, rozdělovač, lambda, vstřiky, a krokový motorek (regulace vzduchu v sání) pokud v Nexii je. Jinak na výši HC má vliv celkové opotřebení motoru.
A to že s plynem je to OK je dáno tím, že plyn má podstatně lepší emise než benzín a i u vozidla bez katu se přibližuje hodnotám, které u benzínu splní je vozidlo s katem.
Napsal: ned zář 03, 2006 21:51
od ppp
Na lpg nie su lepsie emisie nez na benzin vo vseobecnosti. Len o trosku nizsie uhlikove emisie ale tie sa na stk nemeraju a este dlho nebudu.
Ono keby dotycnemu nepalila sviecka alebo vstreky davali malo paliva tak by boli vysoke HC ale male CO ale toto vyzera ako uchlastavanie palivom lebo bud lambda mylne hlasi chudobnu alebo sa RJ lambdou neriadi.
ALe napr lpg jednotka mi ide podla lambdy uz tak 5s po starte, takze podla mna preto na stk vysie na lpg take dobre emisie, preoze lpg jednotka nie je taka prespekulovana ako benzinova. Pokial lambda dava aspon daco tak ide podla nej.
Napsal: pon zář 04, 2006 09:07
od peter
dneska som objednany do servisu, tak dufam ze na to pridu a potom dam vediet co vlastne tomu bolo
Napsal: pon zář 04, 2006 15:11
od peter
tak a technicku uz mam. asi su na technickej v LM uplne blby alebo chcu z ludi vytiahnut viac penazi lebo som bol v daewoo servise v BB a tam zistili ze tomu nic nie je a emisie su ukazkove, tak som hned nabehol na technicku v BB a bez problemov som ju spravil, a ani som nikomu nic nemusel strkat do vrecka. DO MIKULASA NA STK UZ NIKDY!!!!!!!!!