Stránka 1 z 3
Diagnostika už po několikáté
Napsal: pon srp 14, 2006 21:54
od Vlasta
Projížděl jsem diskuzi a nějak to všechno okolo diagnostiky usnulo. Teda jestli jsem něco nepřehlédl. Zbaslil jsem kabel s MAX232, ale jediné s čím se mi to povedlo rozchodit je daewoo.exe. Ten ovšem z poloviny neukazuje nic a z té druhé ještě polovina kecá. Už jste někdo někam pokročil? Máte nějaký tip na jiný soft, který by ukazoval něco víc? Natahal jsem z netu hoooodně softu, ale nějak jsem asi neměl šťastnou ruku, nic nechce chodit nebo to mrzne jako EFILive. Do toho je sice soubor pro Nubiru, ale zmzne to a nic to neukazuje.
Napsal: úte srp 15, 2006 18:56
od Pavel Beneš
jo jo, mám ten samý problém... vyřešil jsem trochu svojí situaci s ŘJ nubiry II a zaslepeným EGR, odporem místo váhy, kvalitním olejem a vyčistěnými vstřikovači. Jede to jak pitomý a spotřeba dálnice/mimo město okresky/město/kombinace okresky+město 50:50 takhle: 6.9/7.4/10.2/7.8 a když nekoukám na spotřebu a jezdím podle citu tak 8.2 svižně!! Pružnost je lepší o hodně než předtím a do otáček to jde taky líp. Takže spokojenost...
S diagem byly furt nějaký problémy a už mě nebavili pokusy, tak jsem sáhl po osvědčeném...
Napsal: úte srp 15, 2006 19:27
od JRD McLAREN
..noo..
veru ..mne tiez nic ine rozumne nefunguje..
asi by chcelo volako "vycicnut soft" z diagnostiky, co mali chalani na zraze..
..PetrM dostal ten napad..
len jak to dotiahnut dokonca..
Napsal: úte srp 15, 2006 19:41
od Vlasta
Pavel Beneš píše: vyčistěnými vstřikovači
Můžeš o tom čištění napsat něco víc i když to sem možná zrovna moc nepatří. Když to ale snížilo spotřebu, tak to určtě to bude zajímat víc lidí.
Ta diagnostika mi štve, vypadalo tak slibně.
Napsal: stř srp 16, 2006 15:35
od Pavel Beneš
Nic na tom není, samotné sundání bylo popsané níž ve fóru....
Sundáš lištu, musíš dávat bacha na těsnící kroužky (guma) a pak odmontuješ jednotl. vstřikovače. Trysku i tělo jsem čistil v ultrazvukové čističce (asi 20 minut), pak trysku vysokootáčkovou bruskou se lněným kartáček (vyleští do chromovýho lesku) a zkompletoval. Fakt nic na tom není, pokud máš ultrazvukovku, jinak musíš čistit jemně nějakým rozpouštědlem, a to je pracnější.... Tohle čištění hlavně způsobilo, že ani necukne a jde krásně za plynem. vstřikovač je na principu elektromagnetu, takže pak zajistit akorát řádné vodivé spojení a hijéé...
Napsal: ned zář 03, 2006 14:28
od Vlasta
Pavel Beneš píše:, odporem místo váhy,
Jakou jsi tam dal hodnotu? Teď jsem to měřil, je 20 stupňů a čidlo má 2470 ohmů. Tahle hodnota by měla stačit možná i na zimu.
Napsal: pon zář 04, 2006 13:53
od Richard
Napsal: pon zář 04, 2006 14:45
od Vlasta
Ty 2k2 mi taky napadly, jako taková akurátní hodnota. No a jak je vidět, je zas o čem přemýšlet. Co kdyby to čidlo zůstalo, ale dalo se ven někam blíž k motoru? Dřív by se ohřálo a mělo menší hodnotu, možná by to teprve začalo šetřit. Třeba tý jednotce vadí, že se hodnota nemění.
Napsal: úte zář 05, 2006 12:51
od Pavel Beneš
tak mě to kleslo, a po několikátém pokusu min. o půl letru, max. o litr. Nevím, já zas pro takové změny jako vyoutování váhy moc nejsem, ale když to pomáhá..... já spíš jsem pro origo věci, mají to tak vyzkoušené.... tak to tak musí jet nejlíp.... ale tohle mi fakt pomohlo.
Napsal: čtv zář 07, 2006 11:00
od stefan
A čo tak dať na čidlo teploty nasávaného vzduchu len odpor paralelne,
napr. 15k, aby hlásilo o čosi vyššiu teplotu ako je v skutočnosti?
Napsal: čtv zář 07, 2006 12:33
od Vlasta
Jestli má to čidlo cca 3,5K když mrzne, jak tu bylo někde psáno, musel by ten odpor mít tak 6,8K a pak by to vyšlo na 2,3K, což je téměř letní teplota. I tohle by možná stálo za pokus, určitě by se ta hodnota hýbala a ŘJ by to mohlo nějak ošidit. Zima se blíží a začíná to být aktuální.
Napsal: čtv zář 07, 2006 14:13
od stefan
Ešte som rozmýšľal urobiť nejaký ukazovateľ aktuálenj spotreby paliva,
zo vstrekov napájať RC člen, pričom čím dlhší a častejší vstrek, tým viac
paliva, a tyým aj vyššie napätie na kondenzátore. Napätie na
kondenzátore by bolo merané nejakým prístrojom (ručičkový alebo
stĺpec LED). Samozrejme kondenzátor musí buť niečím vybíjaný, buď nejakým rezistroom alebo vlastmou spotrebou ukazovateľa.
Išlo by to?
Napsal: čtv zář 07, 2006 14:21
od vado
Urcite by to slo. Len by chcelo odmerat, ako "tvrde" napatie je dovadzane na vstrek (t.j. aky minimalny vstupny odpor by ten pripravok musel mat, aby to neovplyvnovalo spravnu funkciu), aka je maximalna dlzka zopnutia vstreku, od toho odvodis kapacitu kondenzatora. Ale najvacsi problem by asi bolo skalibrovanie, aby to ukazovalo rozumne hodnoty.
Napsal: čtv zář 07, 2006 16:40
od Vlasta
To měření spotřeby mi připomíná, že jsem měl kdysi ještě na Š100 udělaný měřič aktuální spotřeby. Na tachometru nalepený snímač inpulsů, průtokoměr v přívodu paliva. Ukazovalo to tuším na jedno des. místo. Byl na to jeden speciální obvod jako čítač a dva převodníky impulsů. Myslím, že by se to možná dalo přizpůsobit. Daly se tam nastavovat obě vstupní veličiny. Ukazovalo to momentální spotřebu a čítání se obnovovalo cca po 250m. Ráno v zimě a na sytič první dvě měření 30-35 litrů. Pak sem na to raděj dával čepici.
Napsal: čtv zář 07, 2006 17:06
od RoSta
to by asi šlo, len nejako potom treba zmerať aj prietok na hadičke, ktorou sa vracia "prebytočné" palivo...