Diagnostika už po několikáté

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Diagnostika už po několikáté

Příspěvek od Vlasta »

Projížděl jsem diskuzi a nějak to všechno okolo diagnostiky usnulo. Teda jestli jsem něco nepřehlédl. Zbaslil jsem kabel s MAX232, ale jediné s čím se mi to povedlo rozchodit je daewoo.exe. Ten ovšem z poloviny neukazuje nic a z té druhé ještě polovina kecá. Už jste někdo někam pokročil? Máte nějaký tip na jiný soft, který by ukazoval něco víc? Natahal jsem z netu hoooodně softu, ale nějak jsem asi neměl šťastnou ruku, nic nechce chodit nebo to mrzne jako EFILive. Do toho je sice soubor pro Nubiru, ale zmzne to a nic to neukazuje.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Reklama
 

Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

jo jo, mám ten samý problém... vyřešil jsem trochu svojí situaci s ŘJ nubiry II a zaslepeným EGR, odporem místo váhy, kvalitním olejem a vyčistěnými vstřikovači. Jede to jak pitomý a spotřeba dálnice/mimo město okresky/město/kombinace okresky+město 50:50 takhle: 6.9/7.4/10.2/7.8 a když nekoukám na spotřebu a jezdím podle citu tak 8.2 svižně!! Pružnost je lepší o hodně než předtím a do otáček to jde taky líp. Takže spokojenost...

S diagem byly furt nějaký problémy a už mě nebavili pokusy, tak jsem sáhl po osvědčeném... :lol:
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..noo..
veru ..mne tiez nic ine rozumne nefunguje..

asi by chcelo volako "vycicnut soft" z diagnostiky, co mali chalani na zraze..
..PetrM dostal ten napad..
len jak to dotiahnut dokonca..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Pavel Beneš píše: vyčistěnými vstřikovači
Můžeš o tom čištění napsat něco víc i když to sem možná zrovna moc nepatří. Když to ale snížilo spotřebu, tak to určtě to bude zajímat víc lidí.
Ta diagnostika mi štve, vypadalo tak slibně.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

Nic na tom není, samotné sundání bylo popsané níž ve fóru....
Sundáš lištu, musíš dávat bacha na těsnící kroužky (guma) a pak odmontuješ jednotl. vstřikovače. Trysku i tělo jsem čistil v ultrazvukové čističce (asi 20 minut), pak trysku vysokootáčkovou bruskou se lněným kartáček (vyleští do chromovýho lesku) a zkompletoval. Fakt nic na tom není, pokud máš ultrazvukovku, jinak musíš čistit jemně nějakým rozpouštědlem, a to je pracnější.... Tohle čištění hlavně způsobilo, že ani necukne a jde krásně za plynem. vstřikovač je na principu elektromagnetu, takže pak zajistit akorát řádné vodivé spojení a hijéé...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Pavel Beneš píše:, odporem místo váhy,
Jakou jsi tam dal hodnotu? Teď jsem to měřil, je 20 stupňů a čidlo má 2470 ohmů. Tahle hodnota by měla stačit možná i na zimu.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já mám s odporem místo čidla blbé zkušenosti. Dal jsem tam 2,2 kΩ. V garáži jsem měl asi 26C. Dal jsem tam odpor a těšil se na úsporu :lol: ale ta nějak nepřišla, začalo to žrát tak o litr dva víc :evil: Podotýkám, že nic jiného jsem současně neměnil. Zkoušel jsem to asi 2 měsíce teď v létě. Po dovolený jsem odpor vyhodil a cvakl jsem to zpět na čidlo a ejhle spotřeba je zas normální - lehce přes 8 l :lol: :lol: :lol:

Možná, že teplota nasávaného vzduchu nějak ovlivňuje jakou vstřikovou mapu ŘJ použije a konstantní odpor možná nějaké úspornější nastavení předem vyloučí :roll: :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Ty 2k2 mi taky napadly, jako taková akurátní hodnota. No a jak je vidět, je zas o čem přemýšlet. Co kdyby to čidlo zůstalo, ale dalo se ven někam blíž k motoru? Dřív by se ohřálo a mělo menší hodnotu, možná by to teprve začalo šetřit. Třeba tý jednotce vadí, že se hodnota nemění.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

tak mě to kleslo, a po několikátém pokusu min. o půl letru, max. o litr. Nevím, já zas pro takové změny jako vyoutování váhy moc nejsem, ale když to pomáhá..... já spíš jsem pro origo věci, mají to tak vyzkoušené.... tak to tak musí jet nejlíp.... ale tohle mi fakt pomohlo.
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

A čo tak dať na čidlo teploty nasávaného vzduchu len odpor paralelne,
napr. 15k, aby hlásilo o čosi vyššiu teplotu ako je v skutočnosti?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Jestli má to čidlo cca 3,5K když mrzne, jak tu bylo někde psáno, musel by ten odpor mít tak 6,8K a pak by to vyšlo na 2,3K, což je téměř letní teplota. I tohle by možná stálo za pokus, určitě by se ta hodnota hýbala a ŘJ by to mohlo nějak ošidit. Zima se blíží a začíná to být aktuální.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Ešte som rozmýšľal urobiť nejaký ukazovateľ aktuálenj spotreby paliva,
zo vstrekov napájať RC člen, pričom čím dlhší a častejší vstrek, tým viac
paliva, a tyým aj vyššie napätie na kondenzátore. Napätie na
kondenzátore by bolo merané nejakým prístrojom (ručičkový alebo
stĺpec LED). Samozrejme kondenzátor musí buť niečím vybíjaný, buď nejakým rezistroom alebo vlastmou spotrebou ukazovateľa.

Išlo by to?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

Urcite by to slo. Len by chcelo odmerat, ako "tvrde" napatie je dovadzane na vstrek (t.j. aky minimalny vstupny odpor by ten pripravok musel mat, aby to neovplyvnovalo spravnu funkciu), aka je maximalna dlzka zopnutia vstreku, od toho odvodis kapacitu kondenzatora. Ale najvacsi problem by asi bolo skalibrovanie, aby to ukazovalo rozumne hodnoty.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

To měření spotřeby mi připomíná, že jsem měl kdysi ještě na Š100 udělaný měřič aktuální spotřeby. Na tachometru nalepený snímač inpulsů, průtokoměr v přívodu paliva. Ukazovalo to tuším na jedno des. místo. Byl na to jeden speciální obvod jako čítač a dva převodníky impulsů. Myslím, že by se to možná dalo přizpůsobit. Daly se tam nastavovat obě vstupní veličiny. Ukazovalo to momentální spotřebu a čítání se obnovovalo cca po 250m. Ráno v zimě a na sytič první dvě měření 30-35 litrů. Pak sem na to raděj dával čepici. :lol:
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

to by asi šlo, len nejako potom treba zmerať aj prietok na hadičke, ktorou sa vracia "prebytočné" palivo...
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“