Stránka 1 z 9
bez plynu naozaj bez? (brzdenie mot. a spotreba)
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:04
od Vikiman
Chcem sa skusenejsich popytat...
Ked pri zar. rychlosti pustim plyn, prestane sa vstrekovat benzin a teda je nulova spotreba? Kedze nemam pal. pc sa mozem len domnievat... Teda dochadza k uplnemu odpojeniu benzinu, alebo to zavisi od otacok, za aky asi cas to rj vyhodnoti a odpoji benzin a pod... Mam totiz taky dojem, ze pri vyuzivani dojazdu so zar. st., napr. pustim plyn pri 2000ot. a mierne to brzdi, ale ked dojde na takych 1500 tak sa to akoby uvolni, akoby zas isiel nejaky benzin do valcov a teda mensi odpor... A este, do akych minimal otacok je vhodne vyuzivat dojazd a brzd. motorom?
Dik, Vikiman.
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:30
od mipo
Ak sa mýlim, opravte ma.
Myslím, že do 1400-1500 sa dá brzdiť motorom bez vstrekovania paliva. Ak klesnú otáčky pod túto hodnotu, riadiaca jndotka začne vstrekovať palivo, aby neskapal motor.
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:35
od pelo
kokos to enmyslíte vážne,že? už som to čital parkrat, vie niekdo vysvetlit ako by motor mohol pracovat bez paliva??? akože iba na vzduch?
to by bol jeden pekny vybuch
aj ked ti palubak ukazuje spotrebu 0 litrou , tak tam niaka spotreba aj ked minimalna stále je
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:42
od vado
ee, nemas pravdu. To platilo len u karburatorovych motoroch, kde nejake to palivo vzdy prechadzalo cez volnobeznu dyznu. Pri vstrekovacich systemoch ovladanych ECU je to inak. Ak ides vo vybehu (z kopca, dochadzas na cerveny semafor ...), mas zaradenu rychlost a uplne uberies plyn, ECU to zisti a prestane vstrekovat palivo do valcov. Vtedy ides naozaj zadarmo. Ale len do momentu, pokial otacky neklesnu pod priblizne 1800 (lanos-y, predpokladam ze u ostatnych to bude podobne). Potom zacina ECU vstrekovat male mnozstvo paliva, aby napriklad po vymacknuti spojky bez plynu motor neskapal. Ja to robim tak, ze ked potrebujem brzdit motorom, postupne podradujem az na 2. kvalt (podradim vzdy tak okolo 1800 ot). Ak potrebujem zastavit, tak z 2. na neutral vyradim asi pri 1200.
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:45
od pelo
tak ešte raz
vieš vysvetlit ako by motor pracoval (točil sa) ked by nemal vo valcoch palivo? naprazdno?
:D:D:D
ak stale trvaš na svojom, že ideš "zadarmo" (neviem si to stale vysvetlit ako:) ) tak si pripoj na vstrekovače osciloskop
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:52
od vado
?? Ty si mal osciloskop pripojeny na vstreky pri jazde z kopca ?
Motor je "pohanany" premenou pohybovej energie hmotnosti pohybujuceho sa auta na pohybovu energiu pohyblivych sucasti motora. Ta sa potom premiena trenim pohyblivych casti na teplo. Celkovo sa teda pohybova energia premiena na teplo, co sa v konecnom dosledku prejavi ako spomalovanie vozidla. Samozrejme, ak ECU zisti, ze chces zrychlit (stlacis plyn), tak okamzite zacne dodavat do vstrekov palivo.
p.s. Je to vsetko iba o fyzike ...
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:54
od pelo
tak to snad nemyslíš vážne toto.........
a do valcov sa nasava čo ked tam nejde podla teba žiadne palivo???? čisty vzduch? či sa piesty zastavia? či čo???
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:58
od PavelZ
pelo píše:
ak stale trvaš na svojom, že ideš "zadarmo" (neviem si to stale vysvetlit ako:) ) tak si pripoj na vstrekovače osciloskop
Pri hledani problemu s motorem sem sledoval jak signaly vstrikovacu, tak zapalovani a pri brzdeni motorem nad nejakou mezi otacek (u Lanose asi tech 1800 RPM) jednotka nevstrikuje palivo. Mam to overeno "na vlastni oci", ne jen tim, ze to takhle specifikuji vyrobci automobilu.
Napsal: čtv srp 03, 2006 12:59
od vado
pelo píše:
vieš vysvetlit ako by motor pracoval (točil sa) ked by nemal vo valcoch palivo? naprazdno?
:D:D:D
Ako pracuje ? On "nepracuje", ale "vezie sa".
1 .takt: otvori sa nasavaci ventil a nasaje sa vzduch bez paliva
2. takt: piest ide hore, vzduch sa stlaca a ohrieva (tym tiez odoberie motoru cast energie)
3. takt: iskra nepreskoci (ak by aj preskocila, nema co horiet). Piest ide dole.
4. Otvori sa vyfukovy ventil a cisty ohriaty vzduch ide do vyfuku
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:02
od pelo
no páni , vidím, že to nemá význam
každy ma svoj názor na toto.
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:03
od PavelZ
pelo píše:no páni , vidím, že to nemá význam
každy ma svoj názor na toto.
To neni o nazoru, to je o tom, co je na tom osciloskopu videt
. Zkus si ho nekdy opravdu pripojit a poznas sam.
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:06
od vado
pelo píše:no páni , vidím, že to nemá význam
každy ma svoj názor na toto.
No, asi naozaj nie. Ty toyiz tvrdis (v prenesenom vyzname), ze na to, aby som isiel z kopca na bicykli, tak musim aspon trochu slapat do pedalov
pozn: To vsetko funguje za podmienky (asi si nezaregistroval), ze auto ide na vybeh, ma viac, ako cca 2000 RPM a
zaradenu rychlost a
zavrenu skrtiacu klapku
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:09
od pelo
vado: čo sem pletieš bicykel panebože?? ked to chceš porovnavat s bicyklom tak aj auto vie ist dole kopcom na neutrali ,bavime sa či to ma spotrebu pri brzdení motorm, ja tvrdím, že má! síce minimálnu ale ma,a vy tvrdite ,že nulovu , tot vsio
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:20
od milosh
staci se projet jakymkoliv autem s palubnim PC a nechat rychlost kdyz jedes z kopce a spotreba je 0
pokud das neutral a tak +-1l/100km
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:34
od vado
pelo píše: aj auto vie ist dole kopcom na neutrali
Ano, a v tom je prave to caro. Ak ides na neutral, musi motor spotrebovavat male mnozstvo paliva, aby sa vobec tocil. Ak mas zaradenu rychlost, tak motor sa toci od kolies (vlastne si prehodia ulohy: nie motor pohana kolesa, ale kolesa pohanaju motor). A vtedy motor naozaj nepotrebuje ziadne palivo.
Ale ak mas info o tom, ze tam palivo skutocne ide, skus mi vysvetlit, aky by to ma zmysel (u starsich dvojtaktov to chapem, kvoli mazaniu, preto mali napr. wartburgy volnobezku, aby sa nedalo brzdit motorom a tak ho zadriet).
Opakujem, ta mala spotreba bola - pri karburatorovych motoroch - a palivo tieklo cez volnobezny system. Ale aj na to sa robili kadejake ofuky. Vlastnorucne som postavil system na usporu paliva pre S120, ktory fungoval tak, ze pri otackach vyssich ako (tusim) 2000 a zatvorenom plyne zatvaral pomocou elektroventilu vstup do volnobeznej dyzne. Fungovalo to, aj ked to malo nejake muchy (hlavne pri stlaceni plynu a mensich otackach to malo snahu zakuckat sa).