Stránka 1 z 1

Proměnlivá délka sání

Napsal: stř srp 02, 2006 23:19
od Jan Tyml
Ahoj všichni, může mi někdo vysvětlit jak funguje proměnlivá délka sání?
Prý to má můj Lacík. Je možné, že včera, když jsem v hlubokém zamyšlení nad volovinami přijížděl na hlavní, nechal tam trojku pak se z rychlosti asi 5km/h chtěl rozjet, auto logicky vůbec netáhlo, ještě jsem si říkal ku...a s tou klimou je to líný jako prase, ale normálně bez škubání se to plynule rozjelo a pak chci přeřadit a koukám že mám za tři.
Dělá to ta délka sání? Tipo by mi bez debaty zdechlo. :?: :?: :?:

Napsal: čtv srp 03, 2006 08:52
od PavelZ
Meni se delka saciho potrubi. Navic saci potrubi ma v ruzne vzdalenosti i ruznej prumer. Takze zmenou delky se meni jak rychlost proudeni vzduchu, tak i jeho vireni, jeho mnozstvi a v urcitem, velmi malem rozsahu, se da menit i tlak vzduchu vstupujiciho do motoru. Tim vsim se ovlivnuji parametry spalovane smesi a je je mozne prizpusobit aktualnim otackam. Plati male obratky, dlouhe sani maly prumer, velke obratky kratke sani velky prumer. Ovlivnuje to prubeh krouticiho momentu, vykonu a snizuje klepani motoru.

Napsal: pát srp 04, 2006 18:52
od Pavel Beneš
Já myslel, že u tohoto typu auta je proměnlivá délka sání skokovou záležitostí pomocí jakéhosi šneku či co, kdy buď je sací potrubí krátké nebo dlouhé (nízké/vysoké otáčky) a ne že je změna lineární k zátěži a otáčkám motoru. Jak by to bylo provedené? No nevím, každopádně je to celkem jedno, hlavně když to vrní a spolehlivě tě to doveze, ne?

Já už bych se viděl na úrovni variabilního časování a zdvihů ventilů v kombinaci s elmotory (třeba v kolech) se spotřebou tak 2 litrů na 100km a temperamentem 2litrů a s nostalgií vzpomínal na mojí nůbu....

Napsal: ned srp 06, 2006 21:12
od Richard
Dvě délky sání se používají takto:
dlouhé sání v nižžších otáčkách zlepšuje kroutící moment motoru (líp to táhne odspodu např. u 2,0 je už 170 Nm při 1750 ot/min přitom maximum síly je 184 Nm při cca 4000 ot/min.
krátke sání se přepíná klapkou v cca 3600 ot/min, a 2,0 v cca 65 na dvojku změní zvuk a na mokrém asfaltu si občas zahrabe :lol: :lol: :lol: každopádně je zkrácení sání znatelné výkonově i sluchem :lol: :lol:

Napsal: ned srp 06, 2006 21:39
od JRD McLAREN
..uz Lanos 16V ma premenlivu dlzku sania..
..
(este keby tie dajwaa mali aj variabilne casovanie ventilov, aby tolko nezrali)

Napsal: pon srp 07, 2006 12:01
od PavelZ
Richarde dik za upresneni, jak je to konkretne u Daewoo. I kdyz se mozna dalo cekat, ze pouziji jen ten nejjednodussi system se 2 polohama.