Ahoj všichni, může mi někdo vysvětlit jak funguje proměnlivá délka sání?
Prý to má můj Lacík. Je možné, že včera, když jsem v hlubokém zamyšlení nad volovinami přijížděl na hlavní, nechal tam trojku pak se z rychlosti asi 5km/h chtěl rozjet, auto logicky vůbec netáhlo, ještě jsem si říkal ku...a s tou klimou je to líný jako prase, ale normálně bez škubání se to plynule rozjelo a pak chci přeřadit a koukám že mám za tři.
Dělá to ta délka sání? Tipo by mi bez debaty zdechlo.
Proměnlivá délka sání
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Meni se delka saciho potrubi. Navic saci potrubi ma v ruzne vzdalenosti i ruznej prumer. Takze zmenou delky se meni jak rychlost proudeni vzduchu, tak i jeho vireni, jeho mnozstvi a v urcitem, velmi malem rozsahu, se da menit i tlak vzduchu vstupujiciho do motoru. Tim vsim se ovlivnuji parametry spalovane smesi a je je mozne prizpusobit aktualnim otackam. Plati male obratky, dlouhe sani maly prumer, velke obratky kratke sani velky prumer. Ovlivnuje to prubeh krouticiho momentu, vykonu a snizuje klepani motoru.
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Já myslel, že u tohoto typu auta je proměnlivá délka sání skokovou záležitostí pomocí jakéhosi šneku či co, kdy buď je sací potrubí krátké nebo dlouhé (nízké/vysoké otáčky) a ne že je změna lineární k zátěži a otáčkám motoru. Jak by to bylo provedené? No nevím, každopádně je to celkem jedno, hlavně když to vrní a spolehlivě tě to doveze, ne?
Já už bych se viděl na úrovni variabilního časování a zdvihů ventilů v kombinaci s elmotory (třeba v kolech) se spotřebou tak 2 litrů na 100km a temperamentem 2litrů a s nostalgií vzpomínal na mojí nůbu....
Já už bych se viděl na úrovni variabilního časování a zdvihů ventilů v kombinaci s elmotory (třeba v kolech) se spotřebou tak 2 litrů na 100km a temperamentem 2litrů a s nostalgií vzpomínal na mojí nůbu....
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Dvě délky sání se používají takto:
dlouhé sání v nižžších otáčkách zlepšuje kroutící moment motoru (líp to táhne odspodu např. u 2,0 je už 170 Nm při 1750 ot/min přitom maximum síly je 184 Nm při cca 4000 ot/min.
krátke sání se přepíná klapkou v cca 3600 ot/min, a 2,0 v cca 65 na dvojku změní zvuk a na mokrém asfaltu si občas zahrabe každopádně je zkrácení sání znatelné výkonově i sluchem
dlouhé sání v nižžších otáčkách zlepšuje kroutící moment motoru (líp to táhne odspodu např. u 2,0 je už 170 Nm při 1750 ot/min přitom maximum síly je 184 Nm při cca 4000 ot/min.
krátke sání se přepíná klapkou v cca 3600 ot/min, a 2,0 v cca 65 na dvojku změní zvuk a na mokrém asfaltu si občas zahrabe každopádně je zkrácení sání znatelné výkonově i sluchem
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele: