Stránka 1 z 1

Hrdzavenie dverí

Napsal: pon črc 17, 2006 13:15
od kasma
Ako a akým prostriedkom je najlepšie ošetriť objavujúcu sa hrdzu na spodku dverí?

Napsal: pon črc 17, 2006 14:01
od stefan
Vystriekať vnútro dverí olejom a to tak
že bude tiecť až von zdverí.
Modliť sa niekoľko rokov nech sa to nerozpadne a
potom urýchlene predať. :lol: :lol:

Prepáč ale tá hrdza ma už sere. Nie je nejaká veľká,
(podobná ako u áut podobných rčníkov), ale sere ma.

Treba vnútro vystriekať olejom (konkor) alebo iným antirezinom,
vonkajšok vybrúsiť do čistého kovu, a prestriekať.
Ja vonkajšok riešim že objavujúcu hrdzu vždy (raz za 1/2 roka)
umyjem CIF-om na umývanie riadu (tekutý prášok), po hrdzavom
fľaku zostane iba malá bodečka, prelešťím to voskom a pol
roka mám pokoj.

Napsal: pon črc 17, 2006 15:02
od kasma
stefan píše:Vystriekať vnútro dverí olejom a to tak
že bude tiecť až von zdverí.
Modliť sa niekoľko rokov nech sa to nerozpadne a
potom urýchlene predať. :lol: :lol:

Prepáč ale tá hrdza ma už sere. Nie je nejaká veľká,
(podobná ako u áut podobných rčníkov), ale sere ma.

Treba vnútro vystriekať olejom (konkor) alebo iným antirezinom,
vonkajšok vybrúsiť do čistého kovu, a prestriekať.
Ja vonkajšok riešim že objavujúcu hrdzu vždy (raz za 1/2 roka)
umyjem CIF-om na umývanie riadu (tekutý prášok), po hrdzavom
fľaku zostane iba malá bodečka, prelešťím to voskom a pol
roka mám pokoj.
Ja tu hrdzu tiež nemám nejakú veľkú, sú to proste fľaky ktoré sa obkavujú na spodkoch dverí ale aj mna to serie.Ked som to auto kupil v zime tak to bolo čisté.Tá porazená soľ s tým urobí veľa.
Môže sa používať aj gumoasfalt?

Napsal: pon črc 17, 2006 21:48
od ppp
Najlepsi prostriedok na hrdzu je ocelovy droteny kotuc v uhlovej bruske pripadne vo vrtacke :).
Ja som brusil aspon vodicove dvere ale kvoli nedostatku casu som to odflakol takze po zime to zase preraza.
ALe problem je v tom, ze spodky dveri zatmelili vo vyrobe akkymsi makkym svinstvom ktore vsak dobre nedrzi na plechu, podtecie a odhrdzavie. Jedina moznost hrdzu kompletne odbrusit az na holy kov, kvalitny zaklad a potom nieco prelakovatelne alebo rovno lak, ale ja radsej na spodkoch dveri nieco pevnejsie co je mozne prelakovat.
Ale videl som na nejakych autach aj lepiacu pasku :))).

Napsal: pon črc 17, 2006 22:03
od petrm
A na jaře to jako každý správný auto znovu rozkvete jako louky v podhůří štítů majestátných Tater . Jak to začne jednou reznout tak to nejde už nikdy zastavit jen ošetřovat a tím oddalovat totální destrukci když seš fakt důkladnej tak to někdy vydrží i dva roky a rozhodně to neshnije tak jako když se na to vykašleš ;)

Napsal: úte črc 18, 2006 07:49
od stefan
Vidím že máš krásne básnicke črevo a dokonca na slovenskú nôtu.

A boj s hrdzou to je ťažká vojna, vždy keď si už myslíš že si vyhral,
hrdza ti ukáže kto je tu pánom.

Napsal: úte črc 18, 2006 08:29
od kasma
Jeden známy mi povedal že tie spodky dverí by sa mohli vybrúsiť, navoskovať, potom nalakovať a na lak ešte nastriekať asi 1 mm hrubú vrstvu gumo-asfaltu - tén má izolačné vlastnosti a ochraňuje aj voči nárazom kamienkou. Mohlo by to byť aj takto?

Napsal: úte črc 18, 2006 09:15
od conpet
Ja se do dveri pustim asi za 14 dni, pouziju navod podle Slavka http://espero.daewooclub.com/view.php?c ... 2006051404

Napsal: úte črc 18, 2006 19:36
od Slavek
tak dvere me taky cekaj, mam korozi jen na prednich levych, udelal bych to driv ale byl sem linej je sundavat a delat to na aute je to blbost, no na dvere bych mozna pouzil neco takovyho http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ ... ozi=273261

a nebo kit s hlinikovyma vlakny, ktery je hodne odolny vybracem, protoze pokud pouzijete normalni kit, tak aby se vam nestalo to ze jednou nekdo trochu vic krapne dverma a celej ten kousek kitu vam upadne todle presne se stalo kamosovi na II golfu mel vykitovanou diru po SPZ a jednou bouchnul kufrem troch vic a celi mu to upadlo.
Na lemech prece nejsou takove vybrace jako na dverich.
jeste kdyz sem se tadytim zivil tak sem mel doma asi 13 druhu kitu, a kazdy z nich byl necim zvlastni, ale pokud vam to vylezlo az ven kde je to videt a neni to schovany a budete to delat poprvi tak bych to radci sveril nekomu kdo to umi, at pak si nenadavate ze ste se do toho pustili,
ja to delam 8 let a taky nejsem profik taky to neumim tak aby to bylo na 100% ale uz nejakou praksi mam tak pro me je to otazka par hodin, ale dvere vidim tak na celi den takze sundat dvere auto odstavit nekam kde k nemu nikdo nepoleze a v klidku dukladne to udelat, aby ste taky nesundavali dvere za pul roku zase :lol:

Napsal: úte črc 18, 2006 19:37
od Slavek
kasma píše:Jeden známy mi povedal že tie spodky dverí by sa mohli vybrúsiť, navoskovať, potom nalakovať a na lak ešte nastriekať asi 1 mm hrubú vrstvu gumo-asfaltu - tén má izolačné vlastnosti a ochraňuje aj voči nárazom kamienkou. Mohlo by to byť aj takto?
ALE pokud to budes mit hodne sezrany tak kitovani se nevyhnes

Napsal: úte črc 18, 2006 20:01
od ppp
Na espere je v tom zahybe plechov na spodku dveri hnusna makka sracka od vyroby ktora mi nesla vybrusit von, takze nasledny nater isiel na nu a to je problem. Navyse je tam malo miesta vzhldaom na rozmery dveri takze sa to blbo brusi. Ale ked sa podari hrdzuvybrusit uplne a nater je spraveny poriadne tak sa hrdza uz neukaze. Overene na skodovke ani po 4 rokoch (z toho jeden bolo auto neustale v soli z hlavneho tahu BA-PP) a co som osetril dobre uz nehrdzavie. Lenze ked je nejake miesto technologicky nahovno spravene tak sa to osetrit ani neda.
Inac netvrdim ze ma brat navzdy pokoj na felde s 5tymi dverami ale kym jeho svagrovi varili kufrdvere uz 3ti raz a zas ich ma hrdzave tak brachovi som ich vybrusil vrtackou (uhlovka brala hrdzu aj s plechom) a po osetreni ma uz 3 alebo 4 roky pokoj bez bubliniek a hrdze. Zase mu to ale zacina kvitnu na blatnikoch, to ale aj mne na espere. Kamienky su svina.