Stránka 1 z 2

Blinkre

Napsal: stř črc 12, 2006 12:52
od Viktor
Mam taky dotaz, myslite, ze sa da rozobrat volant a zrusit tam automaticke vypinanie blinkrov, tym ze tam nejaku srandicku odmontujem?
Asi si myslite, ze mi sibe, ale mna to automaticke vypinanie blinkrov skutocne rozculuje, 3x mi to pomoze a 10x mi ich vypne ked nechcem :x

Napsal: stř črc 12, 2006 12:57
od mrk
mne sa zase stava ze zapnem pravy blinker, v rychlosti odbocim a ked vyrovnam volant tak sa mi packa vrati naspet (co je logicke) ale ona sa vrati az do polohy lavy blinker a potom blikam jak amater v autoskole :lol:

Napsal: stř črc 12, 2006 13:37
od vado
mrk píše:mne sa zase stava ze zapnem pravy blinker, v rychlosti odbocim a ked vyrovnam volant tak sa mi packa vrati naspet (co je logicke) ale ona sa vrati az do polohy lavy blinker a potom blikam jak amater v autoskole :lol:
Mal som presne, ale presne ten isty problem. Pri rychlejsom vrateni volantu sa prepinac z polohy "prava smerovka" prepol az do polohy "lava smerovka" (zeby nejaka chybna seria ? Moj je rocnik '98 ). V servise sa na to pozreli a povedali, ze je to dovod na vymenu smerovkoveho prepinaca a dali tam novy. Ten je jednak tichsi - necvaka az tak hlasno - a nema ten problem. Ja som to nastastie zistil este v zaruke, takze som mal vymenu aj material zadarmo ;)

Co sa tyka zrusenia autovypinania smeroviek - myslim, ze je to riesene na mechanickom principe a asi by bolo potrebne nieco natvrdo "upilovat". No, mne by to uz velmi chybalo. Mam tu cest jazdit obcas na aute (VW), kde praveze vypinanie nefunguje (nieco sa v tom mechanizme ulomilo) a uz sa mi zoparkrat stalo, ze som blikal dost dlho po tom, co som odbocil.

Aj mne sa niekedy stane, ze sa mi smerovka vypne este pred odbocenim (obchadzam nejaky vytlk, korigujem jemne smer a otocim volantom tak, ze to na vypnutie postaci), ale na to som si uz zvykol a zareagujem automaticky tak, ze tu smerovku znova zapnem.

p.s. Stara dobra S100, co take cosi nemala. Po prechode na nove auta som zapinal smerovku do opacneho smeru, pokial som si nezvykol, ze sa to vypne samo a netreba tomu pomahat rucne :lol:

Napsal: stř črc 12, 2006 14:03
od tomisoft
Presne toto sa stava aj mne. Aj ja mam rocnik 98.

Napsal: stř črc 12, 2006 14:19
od Viktor
Ja by som to potreboval disablovat, ale tak aby sa to neskor dalo opat enablovat ked zistim, ze mi to chyba, prave presne to, ked chcem odbocit, hodim smerovku a kedze nase cesty su cele derave, resp. idem do zakruty, tak trochu otocim volantom a hned sa vypne, dost ma to hneva, lebo potom sa hram z blinkrami a nesustredim sa na jazdu, ked s tym takto manipulujem v 140 km/h neni to nic bezpecne.

Napsal: stř črc 12, 2006 14:22
od mrk
moj je tiez '98 ;)

inak na skodovke 120-ne sa nam v tom mechanizme niekolkokrat cosi urvalo a prestalo to vypinat, bolo treba vzdy kupit v obchode nejaku hovadinku, tak mozno v daewe je odlnejsia, treba ju urvat.

Napsal: stř črc 12, 2006 14:32
od vado
Viktor píše:Ja by som to potreboval disablovat, ale tak aby sa to neskor dalo opat enablovat ked zistim, ze mi to chyba, prave presne to, ked chcem odbocit, hodim smerovku a kedze nase cesty su cele derave, resp. idem do zakruty, tak trochu otocim volantom a hned sa vypne, dost ma to hneva, lebo potom sa hram z blinkrami a nesustredim sa na jazdu, ked s tym takto manipulujem v 140 km/h neni to nic bezpecne.
:roll: :roll:
Hmm, chce to len vela jazdit a ziskat prax, potom uz budes znovuzapinat smerovky automaticky (Jedine ak by si bol jeden z tych dooost vela BA vodicov, ktori maju smerovky iba ako zvlastnu vybavu vozidla na zelanie a za priplatok a preto ich setria a radsej vuobec nezapinaju :evil: ). To je tak, ako ked mangelka ked chce prekvaltovat, tak sa zakazdym musi najprv pozriet, kdeze to ta kvaltpaka vlastne je ... :lol: :lol: :lol:

OK, teraz vazne. Podla mna je lepsie a bezpecnejsie, ak ides do krizovatky so zapnutou smerovkou, ktora sa tesne pred odbocenim vypne, ako po odboceni zabudnut manualne vypnut a budit rozruch dalsich 10 km.
Inak osobne si myslim, ze je lepsie manipulovat so smerovkami pri prijazde ku krizovatke, aj tak vaecsinou spomalujes a pozeras, komu dat prednost, pripadne zastavis. Pri odjazde z krizovatky, keby si mal manualne vypnut blinker, tak sa musis povaecsinou starat o viac veci - zaradit / preradit rychlost, rychlost sa zvysuje, musis davat pozor, aby si niekoho neohrozil ...
Mno, podla mojho ciste subjektivneho nazoru je zrusenie funkcie automatickeho vypinania smeroviek nielen zbytocne ale do istej miery aj menej bezpecne, ako ponechanie v stave, ked sa o to starat nemusis.

Mne osobne znovu zapnut smerovku po nechcenom vypnuti nerobi ziadny problem 8)

Napsal: stř črc 12, 2006 14:45
od Viktor
vado píše:
Viktor píše:Ja by som to potreboval disablovat, ale tak aby sa to neskor dalo opat enablovat ked zistim, ze mi to chyba, prave presne to, ked chcem odbocit, hodim smerovku a kedze nase cesty su cele derave, resp. idem do zakruty, tak trochu otocim volantom a hned sa vypne, dost ma to hneva, lebo potom sa hram z blinkrami a nesustredim sa na jazdu, ked s tym takto manipulujem v 140 km/h neni to nic bezpecne.
Hmm, chce to len vela jazdit a ziskat prax, potom uz budes zapinat smerovky automaticky (Jedine ak by si bol z tych dooost vela BA vodicov, ktori maju smerovky iba ako zvlastnu vybavu vozidla na zelanie a za priplatok a preto ich setria). To je ako to, ze mangelka ked chce prekvaltovat, tak sa musi pozriet, kdeze to ta kvaltpaka je ... :lol: :lol: :lol:

OK, teraz vazne. Podla mna je lepsie a bezpecnejsie, ak ides do krizovatky so zapnutou smerovkou, ktora sa tesne pred odbocenim vypne, ako po odboceni zabudnut manualne vypnut a budit rozruch dalsich 10 km.
Inak osobne si myslim, ze je lepsie manipulovat so smerovkami pri prijazde ku krizovatke, aj tak vaecsinou spomalujes a pozeras, komu dat prednost, pripadne zastavis. Pri odjazde z krizovatky, keby si mal manualne vypnut blinker, tak sa musis povaecsinou starat o viac veci - zaradit / preradit rychlost, rychlost sa zvysuje, musis davat pozor, aby si niekoho neohrozil ...
Mno, podla mojho ciste subjektivneho nazoru je zrusenie funkcie automatickeho vypinania smeroviek nielen zbytocne ale do istej miery aj menej bezpecne, ako ponechanie stav, ked sa o to starat nemusis.

Mne osobne znovu zapnut smerovku po nechcenom vypnuti nerobi ziadny problem 8)
Najprv takto, neznasam vodicov typu ide 1/2 metra odo mna vo vedlajsom pruhu potom raz blikne a uz je predo mnou, ja praveze ked sa preradujem pouzivam blinkre dlhsie dopredu aby ma dotycny bud pustil, alebo pockam kym prejde, lenze medzitym prejdem 100 metrov a takmer vzdy mi tu smerovku vypne a lezie mi to na nervy, vravim, ze 3x mi to pomoze 10x nastve, a kedze 3 je stale < 10, tak mi to viac robi zle ako pomaha.

Napsal: stř črc 12, 2006 14:55
od JRD McLAREN
jaaj..

a nexesh odomna "odkupit" moj vypinac..
..ten tak 3x a 10tich vypne... :mrgreen:..
..
uz maam aj kupeny novy za 780SK,..
..ale xelo sa mi to vymenit..
:mrgreen:

Napsal: stř črc 12, 2006 14:57
od vado
Viktor píše: Najprv takto, neznasam vodicov typu ide 1/2 metra odo mna vo vedlajsom pruhu potom raz blikne a uz je predo mnou, ja praveze ked sa preradujem pouzivam blinkre dlhsie dopredu aby ma dotycny bud pustil, alebo pockam kym prejde, lenze medzitym prejdem 100 metrov a takmer vzdy mi tu smerovku vypne a lezie mi to na nervy, vravim, ze 3x mi to pomoze 10x nastve, a kedze 3 je stale < 10, tak mi to viac robi zle ako pomaha.
Podla mna je to otazka zvyku. Ja napriklad v meste pri preradovani medzi pruhami smerovku nezapinam do stabilnej zapnutej (zacvaknutej) polohy, iba ju pridrziavam malickom lavej ruky, aby blikala. Podotykam, ze vzdy dostatocne dlho pred prejdenim do ineho pruhu, aby si ten, pred ktoreho sa chcem zaradit mal cas uvedomit si, ze idem pred neho. Pritom cumim pred a za seba. Packu smerovky pustim (vypnem smerovku) az po zaradeni sa do pruhu. Pripadne vaecsie pootocenie volantu riesim pravou rukou (ale nie je to potrebne robit casto). A v tomto stave akekolvek otacanie volantu vypnutie smerovky nesposobi.

Ale to je len moj sukromny sposob jazdy, kazdy si vytvori svoj vlastny sposob. Neberte to tak, ze chcem niekomu radit, ako by mal soferovat :oops:

Napsal: stř črc 12, 2006 21:19
od Darrio
Mne sa to tiez par krat stalo ale iba ak velmi rychlo pretocim volant do opacneho smeru. Tiez rocnik 98. 8)

Napsal: stř črc 12, 2006 21:44
od Blue Lanos
:D To je normalne robi to aj mne obcas :D

Inak pekna fotka posli do galerie viac foto lanosa alebo na majla :idea:

Napsal: stř črc 12, 2006 21:51
od ppp
Tak to mam na predaj packu smeroviek na espero ktore ma tuto fukciu disablovanu natrvalo. Akosi jej chyba z toho cuplika o ktory zavadi vacka na hriadeli volantu ta cast co trci z packy. A dost mi chybala funkcia automatickeho vypinania, omnoho viac nez ma stve ked sa mi obcas blinker vypne skor nez chcem.
Inac to s tym blikanim predtym nez sa zaradim praktizujem tiez a ua par rokov ale je to hovadina a raz sa na to vyprdnem, lebo v okamihu ked zacnem blikat ze chcem prejst do ineho pruhu sa mi tam musi narvat co najviac aut a zuzit rozostupy asi na 0,5mm aj ked predtym isli normalne. Keby som sa im tam narval bez blikania tak nestihnu ani pipnut.

Napsal: čtv črc 13, 2006 07:27
od Ardy
Mne sa tiež prepína páčka pri prudšom otáčaní z prava do ľava. Je to výrobná vada.

Na Favorite bolo prepínanie riešené dvoma bielými jazykmi z plastu na kraji vypinača (lámali sa ostošesť a ktoré somm kúpil nevypínaly, boli mäkké), ktoré sa potláčaly plieškami na oske volantu. Podobne to bude aj na Lanose. Ak je tak, potom stračí vymontovať tie jazyky.

Napsal: čtv črc 13, 2006 20:52
od sonny
Též se mi to dnes stalo :shock: (99)