Stránka 1 z 1
Výměna kotoučů předních brzd.
Napsal: pát črc 07, 2006 22:08
od ghostik
CHtěl bych sám vyměnit přední koutouče na Nubiře r.v.98. Je tam nějaký háček? Zvládnu to sám když jsem si to dělal na Škodovce? Na co dávat bacha? Doporučuje se vyměnit ještě něco? Krom destiček? Nemám zkušenosti se sundáváním celého tělesa brzd. Poraďte co jste to už dělali.
Jaká je nejmenší možná tloušťka kotoučů? Už se mi rozsvěcuje kontrolka ABS a brzd. Tedy jen někdy. Zadní mi dělali nedávno.
Napsal: sob črc 08, 2006 13:45
od Richard
Nejmensi přípustná tloušťka kotouče je vyražená na kotouči (aspoň na zadním kotouči je). Nejsem si jistej jak vpředu, ale vzadu se povolí třmeny jeden šroub a pokud není zarezlá ručka, tak sejmeš kotouč rukou. Na předek doporučuju kouknout do servisního angl. manuálu, nebo do té poské knihy od Morawského. Na Feldě vpředu je to podobné jako u Nubi vzadu. Držím palce
Napsal: pon črc 10, 2006 15:23
od Brainman
delal jsem to, a je to brnkacka. Sundaval jsem cely brzdic
Napsal: pon črc 10, 2006 16:11
od ghostik
Brainman píše:delal jsem to, a je to brnkacka. Sundaval jsem cely brzdic
Takže by s tím neměl být žádný problém? Jedná se mi o to abych věděl, že se s kotoučemi nevyměňuje ještě něco (prachovky atd.) Takže předpokládám nějaké dva šrouby a brzdič je fuč jo? A co starý kotouč jde sundat v pohodě, nebudu potřebovat nějaký stahovák jak na škodovce?
Napsal: čtv črc 13, 2006 09:00
od Brainman
nic jineho nez kotouce se nemeni, jen se nekdy musi odvrtat ten pojistnej sroubek. Potom jsem to poklepavanim na kotouc sundal.
brzda
Napsal: čtv črc 13, 2006 09:04
od simone
Menil som to na Nexii a pohoda v garaži čas : cca 2,5hod a potom skladanie.Ten poistný šroub ide aj skrutkovačom netreba vrtať
Napsal: čtv črc 13, 2006 09:37
od Habron
Brainman píše:nic jineho nez kotouce se nemeni, jen se nekdy musi odvrtat ten pojistnej sroubek. Potom jsem to poklepavanim na kotouc sundal.
Psal palikx, že na to mají trhací šroubovák a tím to jde povolit vždy. Já zatím na všech daewwch jsem musel aspoň na jedné straně vrtat. Ale to není zase taková úráce, šroubek je měkký a jde to snadno.
Napsal: čtv črc 13, 2006 09:59
od JRD McLAREN
..
HLAVNE PRED MONTAZOU NOVEHO KOTUCA PORIADNE OCISTI DOSADACIU PLOCHU NA NABOJI ..
..od hrdze, spiny, masnoty, a pod. ...
..potom aby "nehrdzavela", tak jemne ptretret "naolejovanou" handrou..
..ale to nieje nutnostou, to netreba.. (:!: pozor neolejovat
)
hotovo
Napsal: ned črc 23, 2006 09:21
od ghostik
Tak jsem se včera do toho pustil. Kotouče oba 1500, destičky 1050,-Kč.
Nejhorší bylo odvrtat pojistný šrouby. Na jedné straně se mi to povedlo ale na druhe se mi zalomil vrták a nejde to odvrtat
Takže naštěstí kotouč je sundanej ale nejde zajistit. Takže to drží šrouby kol. Ale mám problém, vše jsem odmastil ale brzdí to tak že se nezablokují kola. Taky při nastartování kontrolka ABS zhasne ale pochvíli se rozvítí a svítí trvale. Nevím co s tím.
Napsal: ned črc 23, 2006 10:13
od JRD McLAREN
...
hmm...
odvzdusnit .??
..jo a ked su nove kotuce, a dosticky..
..taq to hnet nebrzdii...
.."musi si to sadnut" ..
..zhruba prvych 100km nesliap silno na pedal..
...a plny ucinot brzd..bude za cca po 300 az 500 km..
Napsal: ned črc 23, 2006 10:13
od Franta
Tak se podívej na konektory od čidel ABS jsou u toho ozubeného věnce. Mohlo se ti stát, že při práci na kotoučích jsi zavadil o kabely jdoučí k čidlům - mohl jsi rozpojit konektory, nebo hůř utrhnout nějaký drátek.
Franta
Napsal: úte dub 17, 2007 11:48
od Tomáš
Oživím toto téma .
Dal jsem si předsevzetí , Do Baldovce s novými kotouči, tak jsem se do toho minulý víkend pustil.
Je to pohodová práce , na ten malý šroubek jsem použil trhací šroubovák , jedna ranka kladivem a bylo povoleno ( jde o šroubovák , který se po úderu kladiva pootočí ) .
Při montáži jsem na šrouby , které drží držák destiček a třmenu ( je to taková ta podkova přišroubovaná na těhlici ) použil , po doporučení kamaráda lepidlo na šroubové spoje střední pevnosti od fy.: Wurth . Je modré a originál tam taky bylo .
Jinak nové kotouče mají 24 mm , limit je 22mm ( je to na něm napsané) , já měl 20,5 až 21
, nic moc ....
Napsal: sob dub 21, 2007 13:31
od ghostik
kolik stojí ten trhací šroubovák?
Napsal: ned dub 22, 2007 10:10
od Richard
Jen dotaz Tome, kolik jsina nich měl nalítáno, já mám asi 80000,- a zvažuju nechat kotouče přetočit, pokud to půjde - minimální tloušťka je 22mm ?
Jinak k tomu problému s ABS - kamarád mi říkal, že když se kvůli novým destičkám a kotoučům zastrkávají zpět pístky, má se povolit odvzdušňovák, aby se bordel z pístků nedostal do ventilků jednotky ABS , tak bacha na tohle !
Napsal: pon dub 23, 2007 08:01
od Tomáš
.... tlouštka je 22 mm min. - na novém to je vyražené .....
..... já měl na origo najeto 117 tis.
.....ovzdušňováky jsem nepovoloval , ale mám tam rok brzdovku , takže doufám čistou.......
... trhací šroubovák jsem si přivezl z němců asi před 15 lety ..? ... , takovej levnej šit ze supermarketu , ale zase tak často ho nepoužívám , takže je dobrej ....