Stránka 1 z 2

Jak jsem se málem zabil

Napsal: pon črc 03, 2006 22:38
od Oněgin
Tak mi dnes brácha měnil brzdové destičky. Asi hodinu po výměně mi volá mamina, že potřebuje vyzvednout z práce. Zapomínám na to, že bych měl brzdy vyzkoušet, a valím do města. Na křižovatce chci přibrzdit, a ono nic. Dupu na brzdu, která se propadá až na podlahu, jako šílený. Nakonec projíždím křižovatku s modlitbou na rtech a rukou na ruční brzdě. Naštěstí nic nejede a já zůstávám stát pěkný kus za křižovatkou. Trochu se mi třesou kolena. Jedu zavést auto zpět, abych si vzal bráchovu Astru, a Nubík najednou neochotně ale přece začíná brzdit. Do města jsem nakonec jel Astrou a hned po návratu vyzkoušel Nubiru. Brzdám se napřed moc nechtělo, nakonec se ale rozběhly, stačilo párkrát ostře zabrzdit.
Z příhody vyplývá ponaučení, že člověk nemá spěchat a taky to, že skleróza je pěkná sviňa. Jinak u škodovky se mi nic podobného nestalo.

Napsal: pon črc 03, 2006 22:45
od Iwoš
Hlavně že se ti nic nestalo. :D A díky za info, jsem nevěděl, že i brzdy se mají zaběhat. :roll: No teď už to vím :lol: :lol:

Napsal: úte črc 04, 2006 08:42
od Habron
Na krabici máš vždycky nápis, že je potřeba brát na paměť, že po prvních pár zabržděních auto prakticky nebrzdí, než se desky ustaví.

V servisu, kam jezdíme se služebníma autama, nám dokonce na vnitřní zrcátko dávaj visačku jak kráva s textem, že na voze byla provedena výměn brzdového obložení, proto je prvních x kilometrů potřeba jezdit velmi opatrně, bla bla bla nějak tak.

Napsal: úte črc 04, 2006 08:51
od Oněgin
Byla to moje blbost zapříčeněná spěchem. Chtěl jsem auto projet až večer, když nebude takový provoz, holt jsem musel jet dřív a na zkoušku brzd, o které vím, že se má udělat, úplně zapomněl. Dal jsem tady ten příspěvek jako odstrašující případ a varování.

Napsal: úte črc 04, 2006 09:23
od Habron
Ano, varování pro ostatní. I já se k tomu připojuji. Pokud se cokoliv dělá na brzdách, tak prvních pár kilometrů je nutné počítat s tím, že auto prakticky nebrzdí.

Napsal: úte črc 04, 2006 09:35
od vado
Hej, to je pravda, ale subjektivne to moze byt aj naopak.
Pred STK som pristavil auto do servisu, nech sa mi pozru na brzdy, pretoze som mal pocit, ze mi nejako nefuguje posilnovac. Musel som na brzdy veeeelmi tlacit, aby to brzdilo. Zistili zodrate kotuce a z dosticiek uz vela nebolo. Vymenili predne brzdove kotuce, dali nove platnicky, vycistili zadne bubny, nastavili rucnu brzdu. Ked som sadol do auta a na prvej krizovatke som zabrzdil z rychlosti asi 30km/h, nemat pasy tak sa zoskrabavam z predneho skla :lol: Samozrejme, ked sa to usadilo, zacalo to brzdit este lepsie.

Ked si clovek neuvedomuje, ze to auto postupne brzdi menej a menej (postupna zmena) a je zvyknuty na auto "bez brzd" a presadne do auta s "cerstvymi brzdami" (skokova zmena), tak subjektivny pocit moze byt trochu iny, ako ked presadnes z auta "brzdiaceho" do auta s "cerstvymi brzdami". :lol: Aj to som zazil, ked boli menene iba platnicky - pocit bezmocnosti, ze to nebrzdi :roll:

Napsal: úte črc 04, 2006 09:44
od Miso29
Jjo hlavne ze sa ti nic nestalo :) mal si stastie :lol:

Napsal: úte črc 04, 2006 11:26
od Slavek
chlapy priste odvzdusnit a nic se takovyho nebude stavat, menilsem desticky uz hodnekrat a kdyz to odvzdusnite tak to brzdi dobre hnet z fleku

Napsal: úte črc 04, 2006 11:53
od Habron
Slavek píše:chlapy priste odvzdusnit a nic se takovyho nebude stavat, menilsem desticky uz hodnekrat a kdyz to odvzdusnite tak to brzdi dobre hnet z fleku
Když měníš jen destičky, tak se tam nemá vzduch jak dostat. Jde spíš o to, že jednak jak šlapeš, tak se destičky ustaví a druhá věc je, že často jsou ty brzdy zavzdušněný už dávno před výměnou.

Jinak samozřejmě vyměnit destičky, našlapat brzdy, projet, párkrát lehce zabrzdit a pak už je to v pohodě.

Napsal: úte črc 04, 2006 13:12
od djpsx
No hlavně, žes dopadl dobře....nám když teď měnili zadní brzdy na Sedanu, tak prý v pohodě hned....dokonce snad ani nefungovaly před výměnou, jak byly v hrozném stavu :roll: Od té výměny jsem v něm nejel, jelikož s ním jeli naši na dovču, ale táta volal, že bez problémů.

Napsal: úte črc 04, 2006 21:51
od Oněgin
Tak přidám ještě jeden hnusný zážitek s brzdami (aby řeč nestála). Stalo se to v Chorvatsku tak před 5 lety. Byly jsme tam cyklo-boat expedici, tzn. naložili jsme kola na loď, ta nás dovezla na nějaký ostrov (Hvar, Korčula, Brač, etc.), my ten ostrov přejeli (pěkné hřebenovky) a loď nás čekala na druhé straně a další den na další ostrov atd.
Ještě před odjezdem jsem si kontroloval brzdové špalky a zdály se OK. Protože ale těch výjezdů a hlavně sjezdů bylo poměrně hodně, špalky se pomalu ale jistě obrušovaly, až mne v naprosto nejhorší okamžik zklamaly. Bylo to v dlouhém sjezdu, navíc pěkně pršelo. Chtěl jsem před zatáčkou přibrzdit, a ono skoro nic. Najednou se ze zatáčky, za kterou byl pěkně hluboký sráz, vyřítil autobus. Jediné, co mne v ten okamžik napadlo, bylo položit kolo a doufat, že to autobusák ubrzdí. Řidič skutečně dupnul na brzdu a já se klouzal směrem k němu, až jsem se zastavil o jeho přední kolo. Cestující byli přilepeni na skle a čekali, co se stane. Já se zvednul, naznačil, že je vše OK, nahodil řetěz a pokračoval dál. Až dole jsem se prohlédl, jestli jsem celý. Až na pár oděrek bylo vše v pořádku, jen jsem si udělal díru na fungl nových elasťácích.
Je velmi zajímavé, že o pár okamžiků později velmi podobným způsobem o kousek výš spadl i kamarád, který jel za mnou. Dopadl mnohem hůř, byl celý od krve, jak chránil rodinnou kameru, kterou vezl v brašně. Sranda ale je, že jsem mu svým pádem možná zachránil život, protože jej mohl ten samý bus v serpentinách klidně převálcovat.

Napsal: úte črc 04, 2006 22:34
od ppp
Ja zazivam pocit nebrzdiaceho auta takmer vzdy ked sadnem do espera. Kedze sa na nom vozim takmer vylucne dialkove jazdy a tie robim raz za dva tyzdne, vzdy mi kotuce pekne zhrdzaveju. No a kym sa ta hrdza neobrusi tak to sice pekne suchoce ale mizerne brzdi. Nastastie to trva len jedno dve zabrzdenia.

Napsal: úte črc 04, 2006 22:57
od Vojta
Já si svoje užil zhruba před 30 lety, kdy ještě se starou Octávií jsem sjížděl kopec od Ramzové na Jeseník (kdo to tam znáte - pěknej padák) a při prvním sešlápnutí pedálu se mi propadl až na podlahu. Ti starší asi ví, jak vypadala ruční brzda v Octávce - stejně jak ve 1203 (pod přístrojovkou pod volantem klika od blázince a tahat k sobě). Většinou ale ta ruční brzda skoro nefungovala. Auto se rozjíždělo čím dál víc, snažil jsem se zatáčky projet jak to šlo. Naštěstí nic v protisměru. asi po kilometru se mi podařilo zastavit - prasklá brzdová trubka. Protože tehdy byly brzdy jen jednookruhové, byl jsem bez brzd. Ale přežil jsem.

Napsal: stř črc 05, 2006 23:00
od V.Brousek
Vojta píše:Já si svoje užil zhruba před 30 lety, kdy ještě se starou Octávií jsem sjížděl kopec od Ramzové na Jeseník (kdo to tam znáte - pěknej padák) a při prvním sešlápnutí pedálu se mi propadl až na podlahu. Ti starší asi ví, jak vypadala ruční brzda v Octávce - stejně jak ve 1203 (pod přístrojovkou pod volantem klika od blázince a tahat k sobě). Většinou ale ta ruční brzda skoro nefungovala. Auto se rozjíždělo čím dál víc, snažil jsem se zatáčky projet jak to šlo. Naštěstí nic v protisměru. asi po kilometru se mi podařilo zastavit - prasklá brzdová trubka. Protože tehdy byly brzdy jen jednookruhové, byl jsem bez brzd. Ale přežil jsem.
Jó,jó Vojto,o ruční brzdě si můžeme povídat.Dělal jsem údržbáře tátovi na Oktávii (r.v.1963) skoro 30 let a udržet brzdy v dobrém stavu, aby prošly technickou, byl horor a zároveň umění.Občas mě to vrátili,právě kvůli nedostatečné brzdné účinnosti ruční brzdy.

Napsal: stř črc 05, 2006 23:30
od V.Brousek
tomiczek píše:KDYŽ UDĚLAJÍ BRZDY V SERVISU NE TO ŽADNEJ ROZDÍL KDYŽ SI TO UDĚLÁŠ SÁM. JEN V DRUHYM PŘÍPADĚ VÍŠ ŽE JE MÁŠ VYMĚNĚNÝ 8) POTOM POUŽÍVÁM RUČNÍ BRZDU, ALE VŠECHNY ČTYŘI BRZDOVÝ DESTIČKY JSEM NA JEDNOU NIKDY NEMĚNIL
Co jsi nyní pil ??? :D