Stránka 1 z 3
olej - aky typ a znacku pouzivate?
Napsal: pon črc 03, 2006 13:06
od orgi
idem dnes prave na vymenu oleja... ked sa ma chlapik spytal, aky typ ma kupit, povedal som 5w-40. kto co pouzivate (typ, znacka)? a co je lepsie na letne mesiace? (do zimy 10tis urcite najazdim).
dik za skoru odpoved.
Napsal: pon črc 03, 2006 13:12
od Iwoš
Dej hledat takové téma někde je a je aktuální.
Ale jinak AC Delco 5W-40
Napsal: pon črc 03, 2006 13:37
od mrk
dufam, ze si tam mal 5w-40 aj predtym, teda ze si tam nemal predtym mineralny. ja frcim na Castrol.
Napsal: pon črc 03, 2006 13:38
od Blue Lanos
Mobil 1 5w40
Napsal: pon črc 03, 2006 13:44
od Kiko
Castrol TXT Softec 5W-40
Napsal: pon črc 03, 2006 13:46
od orgi
mrk píše:dufam, ze si tam mal 5w-40 aj predtym, teda ze si tam nemal predtym mineralny. ja frcim na Castrol.
e-e, aspon ak ma pamet neklame, aj predtym tam bola syntetika...
Napsal: pon črc 03, 2006 13:48
od Viktor
Zalezi na tom co pouzivas, inac sa ti neda odpovedat. Ja som napr. kupil lanosa kde bolo najazdenych 90tis s mineralom castrol gtx3 15w40, takze teraz uz do konca mozem jazdit len na podobne sracky
este max. nejaku polosyntetiku 10w, ale ani to nechcem riskovat, teraz mi tam dali castrol protection 15w40, dobry humac, fuj.
Napsal: pon črc 03, 2006 13:51
od Blue Lanos
to su ti dochodci setrolin kua
liat tam mineral brrrrrrrrrrr
keby aspon polo tak to sa da lebo asi full syn je prepych pre taketo motory...
...ako je to mozne ze nove motory maju interval 30tis a nase 10tis to ako sa ku nemu spravaju setrnejsie alebo co?
Napsal: pon črc 03, 2006 14:13
od vado
Blue Lanos píše:
...ako je to mozne ze nove motory maju interval 30tis a nase 10tis to ako sa ku nemu spravaju setrnejsie alebo co?
Ja pouzivam Castrol TXT Softec 5W-40.
Co sa tyka intervalu vymeny: Kdesi som pocul, ze je to aj tym, ze je v motore maly objem oleja (tusim 3.15l - nepamatam). A KAZDY motor musi trochu spotrebovavat aj olej, z principu (nie je mozne zotriet zo stien valcov uplne vsetok olej, jednak mechanicky a potom - co by tam mazalo ?). No a preto po 10 - 15 tisic najazdenych km je ubytok taky, ze na mierke je oleja akurat po spodnu rysku. Ja to riesim tak, ze tam trochu oleja dolejem a tak si "predlzim" interval vymeny o 5-tisic km.
Auta, ktore maju dlhsi interval vymeny maju bud kvalitnejsie spracovanie suciastok motora (len odhad), alebo vyssi objem naplne oleja (kolega mi spominal, ze do jeho Renault Thalia ma objem naplne az 4.5 litra a interval vymeny 20-25 tkm - ako som pocul, tak som napisal)
Mne to pripada ako celkom logicke
Ale ci je to skutocne pravda, to mozem len hadat.
olej
Napsal: pon črc 03, 2006 15:08
od Serpico
Kolego pokud do stávající náplně doleješ olej neprodloužíš nic. Starý olej znehodnotí nový. Dříve se našli lidé, kteří prováděli výměnu oleje, tak, že jednou vynechali výměnu filtru a vlastně starým olejem cca 0,5 l ( ve filtru ) znehodnotili nový. Je samožřejmě otázkou co zůstane v motoru, na stěnách, hydralických zvedátkach ventilů ap. Proto si provádím výměnu sám na zahřátém motoru a nechávám velmi dlouho odkapat ( 2 hodiny, dělám něco jinýho ), mimoto ve vaně je závit pro šroub, tam taky něco zůstane. K udávanému objemu 3,7 - 3,8, podle publikace ( v Oplu jsem našel 3,0 ), dodávám v případě Nexie je objem okolo 3,0 litrů. K otázce míchání olejů, to platilo dříve, kdy se používali aditovované oleje a neaditované, příklad M6A x M6AD. To je minulost.
Dnes je to na trochu jiné bázi, všechny oleje jsou aditovované. Rozhoduje víceméně zimní číslo viskozity W, tedy 15W - 40. K tzv. zimnímu číslu, pokud od něj odečteš 35, příklad 15 - 35 = -20°C kdy je olej ještě viskozní. Nicméně pro naše Nexie a Lanose, Nubiry a klimatické podmínky, vyhovuje s velkou rezervou polosyntetika 10W - 40. K míchání ještě dodávám nedoporučuje se z důvodů příměsí té které firmy a ty si firma tají, naproti tomu co deklaruje ve své reklamě. Ale neměly by způsobit například zadření motoru, jenom ztratí svoje zázračné vlastnosti. Dále si můzeš na oleji přečíst - API -J,K,L určení a schválení podle data výroby vozu ( další důležitá okolnost - výrobní tolerance vůle pístu ve válci ap.). Mimoto jsou normy Volskwagen, Opel přímo schválené do prvovýroby - olej dodaný s novým autem, by jsem po 500km vyměnil bez ohledu na lhůtu, už jenom pro to vypláchnutí. Mějte se fajn.
Napsal: pon črc 03, 2006 16:04
od Ardy
Púvodná majitel dával Castrol GTX3 minerál
ja dávam Madit Super 2000 10W-40 polosyntetika.
V servise mi poradily 3,45 l, nie je dobré dávať plných 4l lebo sa zanáša motorček klapky a sacie časti od olejovách výparov a kvapiek.
Vo firemnom Renault Kangoo je interval 30 tis. km alebo 1 rok. A je to Diesel 1,5!
Nikdy som nepredlžoval interval výmeny. Neoplatí sa to.
olej
Napsal: pon črc 03, 2006 17:48
od Serpico
Kolegové, plním ( vyměnuji ) na horní rysku, tedy přesně 2 mm pod horní rysku. Dodržuji roční interval ( je předepsán půl rok, dle korejců ). Spotřeba je 0,3 maximálně až 0,5 l na celou dobu, tedy na 7 - 10tisíc km. V podstatě nedolévám, ale po doplnění skontroluji na rovném podkladě, podzemní garáže. U Nexie je měrka oleje umístěna, na straně a tím je velmi citlivá na boční rovinu. Jezdím na Castrol Magnatac 10W - 40 (polosyntetika). Iluze reklamního spotu o nejmenším opotřebení po startu do zahřátí - nejhorší doba pro motor.
Mějte se.
Napsal: pon črc 03, 2006 18:00
od Viktor
Ardy píše:Púvodná majitel dával Castrol GTX3 minerál
ja dávam Madit Super 2000 10W-40 polosyntetika.
V servise mi poradily 3,45 l, nie je dobré dávať plných 4l lebo sa zanáša motorček klapky a sacie časti od olejovách výparov a kvapiek.
Vo firemnom Renault Kangoo je interval 30 tis. km alebo 1 rok. A je to Diesel 1,5!
Nikdy som nepredlžoval interval výmeny. Neoplatí sa to.
Ardy, aj si preplachoval koli tomu prechodu z mineralu na polosyntetiku? mozno by ani nebolo treba, ked to je len polos. lebo ja som sa toho bal teraz ked som menil, ze ked to ma 90tis, ze to zacne klepat a budu velke vole
Napsal: pon črc 03, 2006 18:04
od orgi
tak som sa prave vratil zo servisu.. okrem oleja (jeee, ten je priezracne cisty) som vymenil aj sviecky a uvodnych par km smer domov som mal pocit, ze to slape o nieco tichsie a pohodlnejsie sa tym valcom slape
uvidime casom..
(5w-40, valvoline)
Napsal: pon črc 03, 2006 18:16
od mrk
Viktor píše:Zalezi na tom co pouzivas, inac sa ti neda odpovedat. Ja som napr. kupil lanosa kde bolo najazdenych 90tis s mineralom castrol gtx3 15w40, takze teraz uz do konca mozem jazdit len na podobne sracky
este max. nejaku polosyntetiku 10w, ale ani to nechcem riskovat, teraz mi tam dali castrol protection 15w40, dobry humac, fuj.
jeeej, gratulujem, to potom frcime na rovnaky humac