Stránka 1 z 4

Smrad pri sportovejsej jazde

Napsal: pon črc 03, 2006 09:47
od Viktor
Caute,
asi som hajzel, lebo mojho lanosika obcasne trapim :lol: , ale ked zacnem z neho zmykat co to da cez vetraky citim zapach. Ked som nasrany radim takto (otackomer nemam), 1-tka (0-20 km/h), 2 - 20-40, 3 - 40-60, 4 - 60-85, 5 - 85 - 300 :lol: ale toto je uz taky extrem, vacsinou ho zmykam o dost menej. Aj ked idem do kopca a dupnem na to (zhodou okolnosti, minutu potom parkujem) tak ked vystupujem z auta, citim zase odspodu pri mojich dverach divny zapach :shock: co vy na to?

Napsal: pon črc 03, 2006 09:53
od Blue Lanos
...mas novy vyfuk?

mne takto pekne smrdi remus ked je zahriaty na tu pravu prevadzkovu teplotu ;)

Napsal: pon črc 03, 2006 09:54
od eMKa Slovensko
ja ked jazdim sportovo jazdim asi takto a to otackomer mam

1 - 30 - 40
2 - 40 - 70
3 - 70 - 100
4 - 100 - 120
5 - 120 az 200 :lol:

ale neboj sa ze by so mohol na aute nieco pokazit, ja jazdim docela sportovo tocim okolo 3500 ot/min ked radim a auto sa netvari ze by som ho nejkao trapil. raz za cas mu to istotne nezaskodi a aspon nezostane lenive.

Napsal: pon črc 03, 2006 09:59
od Viktor
Blue Lanos píše:...mas novy vyfuk?

mne takto pekne smrdi remus ked je zahriaty na tu pravu prevadzkovu teplotu ;)
nemam novy vyfuk, urcite tam je este stary original, byvaly majitel na to kaslal, bol to nejaky dedko asi, lebo to tam bolo aj take natuchnute :lol: aj sviecky som vydoloval original GM uplne cierne ...

Napsal: pon črc 03, 2006 10:05
od Viktor
eMKa Slovensko píše:ja ked jazdim sportovo jazdim asi takto a to otackomer mam

1 - 30 - 40
2 - 40 - 70
3 - 70 - 100
4 - 100 - 120
5 - 120 az 200 :lol:

ale neboj sa ze by so mohol na aute nieco pokazit, ja jazdim docela sportovo tocim okolo 3500 ot/min ked radim a auto sa netvari ze by som ho nejkao trapil. raz za cas mu to istotne nezaskodi a aspon nezostane lenive.
No tak keby som toto urobil mojmu lanosikovi urcite by umrel som si tym isty :? skusil by som vyresetovat aj ECU, ale uz som na nom najzdil 600 km, ak ECU zbiera informacie priebezne tak to ale asi nema vyznam.

Ked idem na stvorke nahodou 100(ked predbieham), tak uz citim, ze tie otacky su moc moc vysoke, chcel by som tam mat otackomer, ale tie externe sa mi moc nelubia, a s internym je kopa zhanaciek ...

Napsal: pon črc 03, 2006 10:35
od vado
Hmm, tak tomu sa naozaj neda hovorit sportova jazda. Ta zacina od 3500ot/min vyssie (ty praveze vtedy uz radis na vyssi stupen). Ja dokazem svojmu vytat aj tak, ze zacina fungovat obmedzovac a otacky idu pod 3500 iba ked zastavujem. Tvojmu stylu sa da povedat "dochodcovsky styl" (bez urazky), ist 80 na 5-ty kvalt - to sa to musi dusit.
Co sa tyka smradu: moze to byt napriklad zatata brzda - nehreje sa ti niektore koleso viac ?. Moze to byt napriklad spina v motorovom priestore (olej ? niekde na bloku motora), ktore sa pri razantnejsej jzade viac zohrieva a smrdi .... Neuteka chladiaca kvapalina ? ... Moze to byt tym, ze mas zakarbonovane valce (aj ako dosledok "neprehanania" motora) a ten sa pri vyssich otackach vypali .. ale to by nemalo smrdiet (myslim si). Viac ma teraz narychlo nenapada

Napsal: pon črc 03, 2006 10:46
od Viktor
vado píše:Hmm, tak tomu sa naozaj neda hovorit sportova jazda. Ta zacina od 3500ot/min vyssie. Ja dokazem svojmu vytat aj tak, ze obmedzovac zacina fungovat (okolo 5500) a otacky idu pod 3500 iba ked zastavujem. Tvojmu stylu sa da povedat "dochodcovsky styl" (bez urazky), ist 80 na 5-ty kvalt - to sa to musi dusit.
Co sa tyka smradu: moze to byt napriklad zatata brzda - nehreje sa ti niektore koleso viac ?. Moze to byt napriklad spina v motorovom priestore (olej ? niekde na bloku motora), ktore sa pri razantnejsej jzade viac zohrieva a smrdi .... Neuteka chladiaca kvapalina ? ... Viac ma teraz narychlo nenapada
heh ze dochodcovsky styl :lol: som zvedavy co by si hovoril ked idem na 5-ke 65 :P Na druhej strane musis zobrat do uvahy ze ty mas 1.6 16V a tym padom ine prevody a ine otacky, neviem, ale myslim, ze kazdy mame aky taky cit a musis pocut kedy to auto ma "dost" a bolo by dobre preradit. A to ti hovorim, ze na tom sposobe radenia, ktore som hore popisal to auto ma vazne dost, netvrdim, ze by este nezvladol, len co mi potom vsetko odide do vecnych lovist vazne netusim. Brzdy su OK, vsetky kvapaliny vymenene, ale tiez mi je jasne, ze sa tam nieco zahreje a potom to smrdi. Musim to vyriesit, lebo vzdy ked zaparkujem a otvorim dvere frajerka sa smeje ze som si usral :lol: Ale znamym sa to uz tazsie vysvetluje, ze som to nebol ja :lol: :D :lol:

Napsal: pon črc 03, 2006 11:28
od vado
Viktor píše:
Na druhej strane musis zobrat do uvahy ze ty mas 1.6 16V a tym padom ine prevody a ine otacky, neviem, ale myslim, ze kazdy mame aky taky cit a musis pocut kedy to auto ma "dost" a bolo by dobre preradit.
Asi tak. Co som pocul, tak 1.5 a 1.6 maju rovnake prevodove pomery, na ten isty kvalt pri tych istych otackach idu rovnakou rychlostou (napr. 60 km/h pri 2200+- ot a 4-ka), maju aj takmer rovnaku oficialnu maximalku (185 a 175 km (?). Skus vytocit motor trochu vyssie, uvidis ze ozije (ale az po urcitom case, ked sa vypali karbon, utecu pavuky spod ventilov :lol: a RJ pride na to, ze sa od nej chce vykon - tak 50 km vysokootackovej jazdy). Pretocit ho nemozes, obmedzovac nepusti. Ak je motor v poriadku, nemoze sa nic stat (hlavne ak su v poriadku rozvody - zubaty remen). Je fakt, ze tieto auta pri vyssich otackach trochu viac pocut, ale toho sa bat nemusis.

Este ma napadlo - mne to v aute tiez smrdelo ako popisujes, hlavne ked bolo teplo. Dlho som na to nevedel prist, az sa mi roztrhol navlek na volant a dal som novy. Smrad prestal. Pocitam, ze ako bol prepoteny, tak "trosicku" zapachal :oops:

Alebo mas niekde zdochnute nejake zvieratko (mys, ...), ktore sa rozklada a ked sa ohreje (napr. od vyfuku) tak smrdi. (nepravdepodobne, ale mozne, stalo sa mi to v skodovici. To smrdelo tak, ze puch v odkalovacej nadrzi cisticky odpadovych vod je oproti tomu Chanel c.5) :? Poprezeral si spodok auta (vyfuk, katalyzator ...?) a ci nieco nemas v stredovom tuneli ?

Napsal: pon črc 03, 2006 11:40
od Viktor
vado píše:
Viktor píše:
Na druhej strane musis zobrat do uvahy ze ty mas 1.6 16V a tym padom ine prevody a ine otacky, neviem, ale myslim, ze kazdy mame aky taky cit a musis pocut kedy to auto ma "dost" a bolo by dobre preradit.
Asi tak. Co som pocul, tak 1.5 a 1.6 maju rovnake prevodove pomery, na ten isty kvalt pri tych istych otackach idu rovnakou rychlostou (napr. 60 km/h pri 2200+- ot a 4-ka), maju aj takmer rovnaku oficialnu maximalku (185 a 175 km (?). Skus vytocit motor trochu vyssie, uvidis ze ozije (ale az po urcitom case, ked sa vypali karbon, utecu pavuky spod ventilov :lol: a RJ pride na to, ze sa od nej chce vykon - tak 50 km vysokootackovej jazdy). Pretocit ho nemozes, obmedzovac nepusti. Ak je motor v poriadku, nemoze sa nic stat (hlavne ak su v poriadku rozvody). Je fakt, ze tieto auta pri vyssich otackach trochu viac pocut, ale toho sa bat nemusis.

Este ma napadlo - mne to v aute tiez smrdelo ako popisujes, hlavne ked bolo teplo. Dlho som na to nevedel prist, az sa mi roztrhol navlek na volant a dal som novy. Smrad prestal. Pocitam, ze ako bol prepoteny, tak "trosicku" zapachal :oops:

Alebo mas niekde zdochnute nejake zvieratko (mys, ...), ktore sa rozklada a ked sa ohreje (napr. od vyfuku) tak smrdi. (nepravdepodobne, ale mozne, stalo sa mi to v skodovici. To smrdelo tak, ze puch v odkalovacej nadrzi cisticky odpadovych vod je oproti tomu Chanel c.5) :? Poprezeral si spodok auta (vyfuk, katalyzator ...?) a ci nieco nemas v stredovom tuneli ?
hehe fakt si ma pobavil, hlavne s tymi pavukmi :lol: ale mas pravdu auto je zvyknute na dochodcu, doteraz som ho ani vytacat nemohol lebo rozvodak mal 1000 po zivotnosti, a nezvladal to koli svieckam. Teraz su kompletne rozvody vymene, nove sviecky + kable, nove kvapaliny, okrem chladiacej, ale je dost nad ryskou. Prave idem vyresetovat ECU, tak mu dam trosku sportovej jazdy, potom poviem ako to zvladal. Preto sa pytam lebo neviem identifikovat odkial to ide, ked ho vytacam tak to ide z prostredia motora - vetrakmi a ked zase idem do kopca na 3 asi 45 km/h a pritlacim pedal az na podlahu kym to nejde 60-70 tak vtedy zase smrdi odspodu, presne pod vodicovymi dverami, podla mna min. v tom druhom pripade je to jasny vyfuk, keby som mal aspon nejaku jamu tak by som sa na to pozrel, na take srandy ako dat auto na zdvihak a lahnut si pod, na to by som sa neodvazil :?

Napsal: pon črc 03, 2006 11:46
od Iwoš
Jestě je moznost umít motorový prostor, mechanik mě sice říkal, že je to špína co se neumývá, ale já ji přesto umyl. :D Možná tam máš fakt nějakej sajrajt, co začne smrdět. :D

Napsal: pon črc 03, 2006 11:50
od Iwoš
A těch vyšších otáček se vážně neboj, jak napsal Vado je tam omezovač. Těch 40 na jedničku to auto dá s noblesou, já otáčkoměr taky nemám, ale občas mu musím přišlápnout, aby si ECU vzpomněla jakej má ten motor potenciál. ;)

Napsal: pon črc 03, 2006 11:52
od vado
Jo, este ma napadlo. ci nebol vyfuk alebo podvozok nahodou natrety nejakym nevhodnym sajrajtom (napriklad proti hrdzi) a teraz sa to vypaluje.
Inak umyt motor nie je ziadny problem. Su na to take specialne pripravky (tekutina v rozprasovaci). Najprv som motor nastriekal tym pripravkom, nechal asi 10 minut a vystriekal WAP-kou. Motor bol ako novy a naskocil bez problemov. Mozno by to pomohlo, ako tu uz povedal Iwos

Napsal: pon črc 03, 2006 11:58
od Blue Lanos
Viktor píše:...chcel by som tam mat otackomer, ale tie externe sa mi moc nelubia, a s internym je kopa zhanaciek ...

:shock: vsak si kup original to co tam mas len tam bude aj otackomer. Kable su rovnake len to vymenis a jedes ;) uz sme to tu preberali dokonca v polsku to maju za "babku" :idea:

Napsal: pon črc 03, 2006 12:02
od Blue Lanos
Ako je pravda, ze ja som tiez chodil na 5ke 80km/h ale ten motor nema ziadny tah tak som sa rozhodol, ze uz chodim ihned pokial to situacia dovoli 100km/h tachometrickych to jest cca 93km/h podla GPSu takze neporusujem ani cestne predpisy :D

Napsal: pon črc 03, 2006 12:03
od Michal22
No ja neviem ja sa asi tiez stotoznujem s Vadom, ja mam tiez 1.5 motor ale utcite pri 80 neradim pat alebo dokonca pri 60 ;) Ved to Ides asi iba zotrvacnostou a trapis takto ten motor a nie tym ze mu vytacas......Ja tiez mam taky problem ale mal som to iba asi dvakrat ked som isiel na 2 - 80.Bolo to na taku kratsiu vzdialenost. :twisted: