Stránka 1 z 6
Generálka motoru Nubira 1.6 ? - NE! Problém v EGR ventilu !!
Napsal: stř čer 28, 2006 21:08
od Franta
Mám dotaz, kolik by stála "generálka" motoru 1.6 16V na Nubiře?
Gufera okolo ventilů (papá olej) a už to tolik netahá - pístní kroužky? Po dlouhé době jsem přepl z LPG na benzín a ono to nechtělo vůbec jet (motor jde do otáček tak do 3tis a pak se dusí). Pokud jsem nastartoval a zapl klimatizaci, tak se motor pomalu mínil zastavit - klima se odepne motor se roztočí, klima se připne a stále dokola. Tak to odhaduji na snížený výkon motoru. Dále při rozjezdu hodně rychle padají otáčky motoru a jakoby cuká celý motor v uložení. Pak na pravé straně nápravy mám podezření na uložení ramene nebo čepy, protože při rozjezdu cítím takové cukání jakoby po 120° a proklouzávání pravé pneumatiky - hrabání (i při souměrném zatížení auta).
Franta
Napsal: stř črc 05, 2006 17:36
od petrm
Tak komplet GO stojí asi 25-30 000 ale myslím že to jde udělat i levněji podle skutečnýho poškození motoru
Napsal: pát črc 07, 2006 15:06
od Pavel Beneš
Péťo a za kolik děláte jen ty gufera?
Napsal: ned črc 09, 2006 10:09
od Oněgin
petrm píše:Tak komplet GO stojí asi 25-30 000 ale myslím že to jde udělat i levněji podle skutečnýho poškození motoru
To není taková trága, když má auto jinak dobrou kastli, podvozek a elektriku, tak se to ještě vyplatí. U škodovky to přijde na podobnou částku
Napsal: pon črc 10, 2006 16:40
od Franta
Počítám tak pístní kroužky, a gufera okolo ventilů, nějaké to těsnění pod hlavou a olejové vany. Jinak asi nic. Cukání jsem odstranil tím, že na benzín jsem ujel cca 400km se spotřebou 30l - lambda sonda začala fugovat tak jak má (byla otrávená z jízdy na plyn). Jo a pak asi něco na přední nápravě.
Franta
Napsal: pát črc 14, 2006 22:21
od Oněgin
Asi by to chtělo i výbrus. Nedávno jsem měnil kroužky u druhého vozidla - škodověnky - a jen výměna kroužků nic nevyřešila, čmoudí dál.
Napsal: sob črc 15, 2006 00:55
od Olda
Franta píše:Počítám tak pístní kroužky, a gufera okolo ventilů, nějaké to těsnění pod hlavou a olejové vany. Jinak asi nic. Cukání jsem odstranil tím, že na benzín jsem ujel cca 400km se spotřebou 30l - lambda sonda začala fugovat tak jak má (byla otrávená z jízdy na plyn). Jo a pak asi něco na přední nápravě.
Franta
Udělal by si líp kdybys koupil novou lambdu za 1500 a 200 km ji zajel, bylo by zase na dobu pokoj-jestli je originál a máš něco najeto tak tomu stejně neunikneš
Napsal: úte črc 18, 2006 07:08
od Franta
Lambda sondu jsem vyřešil jednoduše - hodil jsem ji do roztoku kyseliny citrónové, ocet funguje také, ale pomaleji (jak se čistí rychlovarka) na 24h - humus co byl nalepenej odpadal (viz. následující foto). Jinak jsem měřil tlaky ve válcích 1.4 až 1,2. Jinak veškerý problém byl asi někde v sání (ventily????). Protože jsem odmontoval škrtící klapku a podíval se do sání - černý dehet prostě všude. Jsetli se to tam dostalo z odvětrání motoru netuším, nebo nějaký nedovřený ventil ? Taky jsem vyčistil krokový motorek množstvní vzduchu na volnoběh - také dehet. Za škrtící klapkou směrem k vzduchovému filtru je čisto. Po smontování a nastartování se to chovalo úplně stejně. Tak jsem to nechal trápit zapínání a odpínáním klimatizace, až se najednou ozvalo jedno jakoby kovové "CVAK!!" a motor nastoupal na volnoběžné otáčky i se zaplou klimou. Jinak před experimentama jsem také doplnil 1l oleje a přísadu na úpravu viskozity oleje - takový ten "med". Od té doby jsem najel cca 300km a zatím dobré. Dnes se juknu na hladinu oleje co udělala.
Franta
Napsal: úte črc 18, 2006 15:54
od Pavel Beneš
jak se vůbec pohybují tlaky ve válcích? Není 1.2 málo, já myslel tak přes 1.6!!
Mám také problém, který mě trápí už dost dlouho... na studený motor (přes váhu vzduchu, nebo i odpor 2.2k) motor jede jak pitomej, ale jak se ohřeje, nechce se mu, je línej a z nízkých s ním nic nevykouzlím.... že by lambda? Poraďte mi sím...když jsem ji měřil má hodnoty dobrý, tak nevím (nešla přes 1V)... mám hledat někde jinde než seženu novou lambdu?
Díky, díly!
Napsal: úte črc 18, 2006 16:51
od Franta
Pokud vše funguje tak jak má - tak se hodnota z lambdy pohybuje od 400 do 600 mV . Franta
Napsal: úte črc 18, 2006 17:23
od JRD McLAREN
no ..k tomu bordelu v sanii..
..tak ten sa tam dostava cez EGR ventil..
taqze cast vyfukovych plynov je nasavana nas5 do motora..
..
ked tak vykopnite ERG doprec..mozno to je pricina tych vasich probleemov..
Napsal: úte črc 18, 2006 22:53
od Franta
Kde se nachází ten EGR ventil ? Je to taková ta kruhová membrána s přívodní hadičkou od sání namontovaná na pravé straně motoru při pohledu ze předu od SPZ (už namontovaný zaslepovací plech).
Taky jsem koukl kdy jsem naposledy měnil svíčky je to 17tis km. Tak jsem dal nové a také vzduchový filtr. Stav svíček jem vyfotil viz. fotogalerie. Zatím bez znatelného zlepšení.
Připadá mi, že ve třetím válci je chudá směs - světleší karbon, není to taková ta srnčí hněď a ve čtvrtém mi připadá zase silnější vrstva karbonu.
Jinak jsem testoval ten EGR ventil - sundal jsem tu tenkou černou hadičku a očekával jsem sání vzduchu do hadičky, ale nic. Hadička vede kamsi za motor někam jakoby k nějaké válcové nádobce.
Jak má ten ventil vůbec fungovat?
Franta
Napsal: stř črc 19, 2006 10:17
od JRD McLAREN
..aano je to ono....
(..aj ked ja som to xel jeden cas namontovat ,ale kvoli 1kW to nema zmysle)
..
a treba to zaslepit, tak jak to maju original nexie..
http://ba.zsvs.sk/dohc/DSCN2545.JPG
..
teda strcit pod to tesnenie kus plechu..
..a ucpat tu mali tenku hadicku,..aby to netahalo falesny luft..
Napsal: čtv črc 20, 2006 18:21
od Franta
Napsal: úte srp 01, 2006 18:34
od Pavel Beneš
ahooj.
Tak jsem provedl zaslepení EGR také, už jsem ho měl jednou rozebrané a už to bylo zas, mě to spíš jakoby málo táhlo.. (akorát jsem nemusel sundavat modul zapalování, když jsem sundaval EGR, byl horší přístup, ale šlo to).. jinak jsem použil klingerit a stejný postup, jako ty..
Mám dotaz: Jak funguje z hlediska praktickýho EGR v motoru (je jasný, že vrací z5 část výfuk plynů - to vyplývá z názvu), ale jak se motor chová s ním, bez něj, jestli to má vliv na emise, průběh křivky výkonu a momentu, vliv na životnost nebo bezpečnost... kdyžtak třeba jen odkaz. A pak radu odborníků PALIXe a PETRMa na moje a Frantovo zaslepení.¨
Jo a ta hadička podtlaku, co ovládá EGR, já jí hodil z5 kde byla, je to chyba a mám ji raději zaslepit? Podle mě by to mělo být jedno, zvedat membránu bude furt, ale když je to zaslepený....