Stránka 1 z 2
Chroust v klimatizaci
Napsal: úte čer 20, 2006 20:12
od Mareman
Tak se moji klimatizaci zase nějak přitížilo
Minulý týden jsem si všiml, že hlavně na volnoběh kdy to není přehlušený motorem, ozývá se mi při zapnutí klimy takový periodický vrzavo-harašící zvuk někde z místa kde je kompresor. Ukazoval jsem to Palixovi, říkal že to bude asi ložisko nebo povolený řemen. V tomto stavu jsem najel se zapnutou klimou asi 200 kiláků bez toho aby se to zhoršilo nebo zlepšilo. Podle diagnostiky co mi kluci měřili mám tlak tak na hranici aby klima ještě spínala. Dneska jsem to ukazoval jednomu technikovi v servisu a ten mi řek že si nemyslí že to je ložisko, že by to mohlo být způsobený slabým tlakem kdy pojistka neví zda sepnout nebo rozepnout (předávám jak mi bylo řečeno) Ventilátor klimy jsem dneska odpojoval, ten to harašení nedělá. To chroustání se poměrně výrazně přenáší až na šaltrpáku. Takže jsem asi logicky vymyslel, že si nechám doplnit klimu i s kontrastní látkou abych případně zjistil kde to fičí - chladič už má 7 let. Tak jsem se dneska objednal a byl jsem moc překapenej když mi chlaďař řek že tlak mám v podstatě normální, nebo rozhodně ne míň jak 75 procent. I tak mi tam dodal 25 deka a barvu a řek mi že pokud se ten zvuk nebude horšit tak by s tím nic nedělal, pokud ano, tak nechat spravit kompresor.......že to bude asi ložisko. Co mi není jasný je to jaktože Palikxovi to ukázalo slabej tlak......a u chlaďaře dobrej. Každopádně prý je plná náplň asi 720 gramů, on mi 250 přidal.......zvuk nezmizel a že by to chladilo víc sem taky nějak nepostřehl...........tak sem ponekud zmaten
Napsal: úte čer 20, 2006 22:24
od palikx
zmatenej jak lesni vcela.
ano nam to ukazalo nizsi tlak ale ten se ridi teplotou venku ,motoru a kdovi cim jeste.mnozstvi chladiva ja nezjistim.a uprime sem si nemyslel ze by to bylo tim co ti rekli v servisu.asi mame pravdu bude to lozisko nebo neco jineho v kompresoru.myslel jsem ze si rikal ze to nechas byt a uvidis az to prestane spinat ze se vynda kompresor a necha ze zkontrolovat.ale asi jsi vymyslel neco jineho
uvidis co to udela.
Napsal: úte čer 20, 2006 22:30
od Blue Lanos
...no to je presne aj moja otazka
Aj mne to ukazxovalo tlak "len" 333 kPa ale ked som s tym bol pred mesiacom u chladiara tak to napojil na pristroje a koukal na mna jak z jara ze co chcem s tym robit, ked je v tom tlak jak svina
Bolo tam chladiva a chladiva + oleja takze mi tam nic nedal a hovoril pokial vsetko ide nech do toho nerypem.
To iste pisal aj Vado ze pokial to ide moc sa s tym neoplati laborovat a tlakovat to naplno. Predsa len ten chladic ma 8 rokov a uz nemusi vytrimat full press a moze niekde poddat.
Tak ja to ted neresim chladi to i ked by to nemuselo smrdiet
dezinfekcia je asi nevyhnutna
Napsal: úte čer 20, 2006 22:42
od palikx
jo vim co jsi mel za tlak.podle knizky by mel byt tlak od 200 do 600.to cidlo taky nemusi merit presne ale asi by melo.zjistim jeste jednou presne ty tlaky a teploty.ale kdyz klimatizer rek ze dobry tak asi dobry.
Napsal: stř čer 21, 2006 06:33
od Mareman
palikx píše:zmatenej jak lesni vcela.
ano nam to ukazalo nizsi tlak ale ten se ridi teplotou venku ,motoru a kdovi cim jeste.mnozstvi chladiva ja nezjistim.a uprime sem si nemyslel ze by to bylo tim co ti rekli v servisu.asi mame pravdu bude to lozisko nebo neco jineho v kompresoru.myslel jsem ze si rikal ze to nechas byt a uvidis az to prestane spinat ze se vynda kompresor a necha ze zkontrolovat.ale asi jsi vymyslel neco jineho
uvidis co to udela.
Znáš to s tím jak se tonoucí stébla chytá. Nikdo mi zatím nebyl schopnej říct v čem je určitě problém a jedna z úvah byla že by to mohlo bejt způsobený slabým tlakem. No a jelikož sem klimu stejně i podle tebe potřeboval doplnit a napustit barvou abych věděl kde mi to případně utíká, tak mě napadlo zabít dvě mouchy jednou ranou a udělat asi to jediný co se dá udělat bez toho abych do toho teď navrážel tisíce do opravy kompresoru, výměny chladiče atd.......tobě to nepřijde logický?
BTW kontrastní látka plus 250 gramů chladiva mě přišlo na 700 což je asi lepší než jen čekat až se něco rozsype a pak zjistit že to bylo proto, že tam bylo málo oleje nebo slabej tlak a nevypínala pojistka.....třeba. Sem v tomto laik, jen používám selskej rozum
Napsal: stř čer 21, 2006 06:42
od Mareman
Blue Lanos píše:...no to je presne aj moja otazka
Aj mne to ukazxovalo tlak "len" 333 kPa ale ked som s tym bol pred mesiacom u chladiara tak to napojil na pristroje a koukal na mna jak z jara ze co chcem s tym robit, ked je v tom tlak jak svina
Bolo tam chladiva a chladiva + oleja takze mi tam nic nedal a hovoril pokial vsetko ide nech do toho nerypem.
To iste pisal aj Vado ze pokial to ide moc sa s tym neoplati laborovat a tlakovat to naplno. Predsa len ten chladic ma 8 rokov a uz nemusi vytrimat full press a moze niekde poddat.
Tak ja to ted neresim chladi to i ked by to nemuselo smrdiet
dezinfekcia je asi nevyhnutna
Technik v servisu mi řek že náplně v klimě jsou tak na 3-4 roky, v lepších autech 5..........chlaďař zase že záleží jak to těsní, kde to jezdilo a jak atd....že se to takhle nedá přímo říct. Ty u toho svýho víš stoprocentně že to doplňovaný nemáš, já u toho svýho asi taky ne. Ale přišlo mi divný že mi řek že to mám plný když sám vím že minulou zimu mi klima sepla při minus desíti a já tím odmrazoval okna a letos pokud nebylo aspoň plus 5 tak ani houby
Když jsem měl včera firemní fábii, která má dva roky tak sice chladila víc ale taky žádnej zázrak.......a ta určitě ještě prázdná nebude. Mě by to že to chladí míň bylo fuk, furt je to lepší jak větrák.......spíš se mi nelíbí ten divnej zvuk
Napsal: stř čer 21, 2006 07:08
od Blue Lanos
Ona inak NEMA zopnut pri -10°C
nema ani pri -5°C ak zopina je to max divne
Napsal: stř čer 21, 2006 07:09
od Blue Lanos
palikx píše:jo vim co jsi mel za tlak.podle knizky by mel byt tlak od 200 do 600.to cidlo taky nemusi merit presne ale asi by melo.zjistim jeste jednou presne ty tlaky a teploty.ale kdyz klimatizer rek ze dobry tak asi dobry.
jasne pali
nebudem do toho vrtat dokavad to chladii
Napsal: stř čer 21, 2006 07:23
od Mareman
Blue Lanos píše:Ona inak NEMA zopnut pri -10°C
nema ani pri -5°C ak zopina je to max divne
Jo hochu, jsou věci mezi nebem a zemí
Ale v záporných teplotách asi některý klimatizace spínají když se to využívá k odmrazování oken
Napsal: stř čer 21, 2006 07:54
od Blue Lanos
Teraz sme sa o tom bavili je to nemozne aby sa pri -10°C pustala AC Nedochadza k odparovaniu chladiva vo vyparniku tazke sa neda klimatizovat
Napsal: stř čer 21, 2006 08:54
od Mareman
Blue Lanos píše:Teraz sme sa o tom bavili je to nemozne aby sa pri -10°C pustala AC Nedochadza k odparovaniu chladiva vo vyparniku tazke sa neda klimatizovat
Mě se každopádně pouštěla a okna odmrazovala........víc to vysvětlit neumim
Napsal: stř čer 21, 2006 09:49
od Blue Lanos
...tak si asi musel mat teply motor a vsetko ostatne inak si to ja zas eneviem vysvetlit
Napsal: ned črc 16, 2006 07:38
od fylky
Mam dotaz : Prosim vas mam Lanos 1,4 SE a nemuzu najit ventil na doplneni klimatizace . Muze mi nekdo poradit a nebo zaslat foto . Diky moc
Napsal: ned črc 16, 2006 14:38
od eMKa Slovensko
Tak je to ten cierny stuplik vlavo na tej hlinikovej trubke
// sem tam je dobry napad pozriet si aj nasu fotogalerieu, tam najdes csetko (skoro) ale zasa ked nevies ako to vyzera to nenajdes....
Napsal: ned črc 16, 2006 16:30
od Blue Lanos
..jo a druhy je niekde pod filtrom
Oni su dva keby neco