Stránka 1 z 1
Ventilátor klima
Napsal: čtv čer 08, 2006 13:02
od stefan
Už v minulom roku som si všimnul že pri zapnutej klime
a už aj chvíľkovej jazde mestom alebo pri staní sa mi nejako
moc zohrieva motor.
Minule so skúsil či pri zapnutej klime sa mi točí ventilátor na chladiči,
a hold netočí sa ani jeden z nich, ani na chladiči klímy ani na chladiči
motora. Bola prepálená poistka v poistkovej skrinke pod volantom 20A.
Podľa plánu tam má byť 30A, tak som ju tak vymenil. Po naštartovaní
a zapnutí klímy sa však za 1 sekundu prepálila. Odpojil som teda obidva
motory ventilátorov - keďže by mali byť zapojené paralelne. Pustil
motor a AC a poistka držala. Zapojil som motor na klíme - poistka
odišla do večných lovíšť. Následne som zapojil iba motor na chladiči
motora - ventílator sa točí a poistka drží.
Tak nechal som to tak, a teraz otázky:
Myslím že dedukujem správne že ventilátor na klime je KO?
Ako sa demontuje z chladiča, čo treba všetko zhodiť?
Nestačí na chladenie iba ventilátor zo strany motora?
Nepoškodí sa demontážou chladič klímy (prederavenie šrobmi ventilátora)?
Re: Ventilátor klima
Napsal: čtv čer 08, 2006 20:55
od conpet
stefan píše:
Nepoškodí sa demontážou chladič klímy (prederavenie šrobmi ventilátora)?
jestli je puvodni tak na 90% jo , jestli je uz menenej tak by to mohl prezit.
Napsal: pát čer 09, 2006 06:30
od stefan
Tyvieš teda potešiť človeka. Asi ho nechám tak nezapojený bez
demontáže. Lepšie ako zničiť zatiaľ dobrý chladič klímy.
Napsal: pát čer 09, 2006 10:03
od conpet
Ja jsem daval chladic menit, tak vim v jakym byl stavu, sem se divil ze drzel pohromade
tady je :
http://www.volny.cz/conpet2/soubory/Esp ... %20001.jpg
Napsal: úte čer 13, 2006 21:03
od palikx
no myslim ze ventilator jde sendat bez poskozeni chladice drzi jen matkami na 10 klicek.ale nejdriv bych prohledl draty k ventilatoru .
Napsal: stř čer 14, 2006 09:41
od stefan
No veď práve pri povoľovaní tých matiek za bojím že potočím
celým šrobom v chladiči a poškodím chladíč.
Dráty k ventilátoru + ku konektoru sú OK, pretože
keď mám odpojený konektor ventilátora, tak je to OK.
Iba že by boli zlé káble od konektora priamo do motorčeka.
Ak mi nepôjdu tie matky ľahko povoliť, nechám to tak.
Cladiť to bude len ventilátor od motora. Zatiaľ som s tým ani pri
pustenej klime v meste nemal problémy.
Napsal: pát čer 16, 2006 10:38
od ros
Nechci blbě radit, ale v chladící soustavě vzniká velký tlak, takže bych ten ventilátor nepodceńoval. Ventilátor totiž ochlazuje chladivo v klimatizaci a tím snižuje i tlak "bylo mi řečeno v servise"
a tak by se ti mohlo stát, že ti něco praskne hadice, chladič...
Napsal: pát čer 16, 2006 12:32
od vado
ros píše:Nechci blbě radit, ale v chladící soustavě vzniká velký tlak, takže bych ten ventilátor nepodceńoval. Ventilátor totiž ochlazuje chladivo v klimatizaci a tím snižuje i tlak "bylo mi řečeno v servise"
a tak by se ti mohlo stát, že ti něco praskne hadice, chladič...
Nemyslim, v systeme klimy je aj snimac tlaku (vo vysokotlakej casti, t.j. tam, kde tlaci kompresor chladivo), ktory v pripade, ze sa tlak zvysi nad nejaku medzu, vypne tlakovanie (neviem, ci odpoji kompresor, alebo len zavrie nejaky ventil). Videl som to na vlastne oci, ked mi po vymene chladica klimy testovali cely system. Tlakovanie prestalo pri zhruba 19Atm (1.9 MPa) a zacalo znova, ked tlak poklesol pod 12. Takze roztrhnutie niecoho z tohoto dovodu nehrozi.
Napsal: pát čer 16, 2006 13:28
od ros
To maš asi pravdu, jak jsem koupil tak prodávám. Jenže čidlo selže a pak už je tam jen přetlakový ventil kterým vyfoukne chladivo. Ventilátor vytáhnout jde, ale asi bude zkrat v kabeláži. Jinak na vrakáči občas něco mívají, kupoval jsem ten druhý větší a za dobrou cenu.
Re: Ventilátor klima
Napsal: pát čer 16, 2006 13:33
od Kiko
stefan píše:Už v minulom roku som si všimnul že pri zapnutej klime
a už aj chvíľkovej jazde mestom alebo pri staní sa mi nejako
moc zohrieva motor.
Minule so skúsil či pri zapnutej klime sa mi točí ventilátor na chladiči,
a hold netočí sa ani jeden z nich, ani na chladiči klímy ani na chladiči
motora. Bola prepálená poistka v poistkovej skrinke pod volantom 20A.
Podľa plánu tam má byť 30A, tak som ju tak vymenil. Po naštartovaní
a zapnutí klímy sa však za 1 sekundu prepálila. Odpojil som teda obidva
motory ventilátorov - keďže by mali byť zapojené paralelne. Pustil
motor a AC a poistka držala. Zapojil som motor na klíme - poistka
odišla do večných lovíšť. Následne som zapojil iba motor na chladiči
motora - ventílator sa točí a poistka drží.
Tak nechal som to tak, a teraz otázky:
Myslím že dedukujem správne že ventilátor na klime je KO?
Ako sa demontuje z chladiča, čo treba všetko zhodiť?
Nestačí na chladenie iba ventilátor zo strany motora?
Nepoškodí sa demontážou chladič klímy (prederavenie šrobmi ventilátora)?
Tak toto je pre mňa veľmi zaujimavé zistenie?! Ja, keď som kupil auto, tak klima v pohode bežala t.j. chladila, ale oba ventilatorý boli evidentné odpojené, nakoľko, ako pišeš, 30A poistka tam chybala, a chýba dodnes??? Neviem si to vysvetliť, ako je to možne! Ja som ju dodnes tam nedal, lebo nebol dôvod. Zdalo sa mi, že všetko fachčí, ako má.
Napsal: úte čer 20, 2006 22:08
od palikx
hm taky dobry.
ale neboj urcite neprotocis ty obrovske srouby co jsou v chladici.normalne nejdou povolit tak spis tu 6 ku matku na vetraku utrhnes.neboj nikdy sem nemel problem.