Stránka 1 z 3
vrzání od přední nápravy - help!!
Napsal: pát čer 02, 2006 07:12
od Pavel Beneš
Tak nevím, byl jsem v myčce na spodní mytí, chtěl jsem udělat spodek a duťky, jak jsem vyjel ven - OK, ale po 20 km začala vrzat přední náprava. Promazal jsem vazelínou gumy stabíku, sundal přední ramena, jak visí v těch dvou gum. uloženích a promazal a pořád to vrže jak kočárek... Když stojím a točím volantem tak to vrže taky, tak mám podezření snad už jen na persony...má někdo zkušenost? A jak to odstranit, aniž bych je třeba sundaval? Nebo nějaký tip?
To vrzání, když jsem zahýbal s autem nahoru dolů byly gumy stabilizátoru, do stran byly uložení ramen, ale stejně to vrže!!!! Zkusil jsem z vrchu prostříkat Phersony-uložení, ikdyž sundáš krytku šroubu tlumiče a zespod pod pero a jako nahoru, ale tam je přístup jak k penězům... a vrže a vrže..... Help me!!!
Napsal: pát čer 02, 2006 07:42
od Tomáš
... někam se dostala voda , nemáš prasklou prachovku na kuláku na rameni ? Proč jsi ty ramena sundaval ? Na tech silentblokách na ramenech není co mazat
musí být akorát fest utažený ( dva šrouby zespodu skrz nápravnici) . Stablík je jasná věc , ale namazání moc nepomůže , vrže to skoro každýmu , v zimě , když je vlhko , přez léto je většinou klid. To horní uložení to asi nebude , vrzalo by to při zatáčení , ale ne při propérování..... no nevím , ale ono to snad vyschne , příště to nemáchej ve vaně tak dlouho
Napsal: pát čer 02, 2006 09:07
od Richard
Já si myslím, že mazat gumy vazelínou je blbost, ropné látky a guma se nemá moc ráda. Na gumu je vhodné cosi na bázi glicerýnu. Rozdělávat silentbloky ramen je myslím přehnané. Asi jak píše Tomáš, mohl by to být ještě kulový čep rameni ev. i klouby řídících tyčí.
Napsal: pon čer 05, 2006 14:33
od Pavel Beneš
Loni jsem dával nové gumy stabíku a přes zimu ticho.... prachovky jsou dobrý úplně všude, kromě řízení (z "domku" teče olej (rosí)) ale nevím jestli skrz prachovky nebo kolem holendrů skrz závity nebo tak.
já to opravdu vidím v Phersonu nahoře, rozeberu a dám vědět, jinak souhlasím, že vazelína není dobrá na silentbloky, ale v zoufalých situacích dělá člověk zoufalé činy a když už se válíš pod tím po čtvrtý, je ti to u pr... co tam dáš, hlavně že je klid... stejně stříknu spodek a duťky, tak ještě mrknu.....
Napsal: pon čer 05, 2006 14:47
od Brainman
Pokud budes postupovat logicky, tak 90 procent napravy je pri provozu vystaveno vode, tudiz by to vrzalo i treba pri desti. Docela zkovane je rizeni, vnitrni cepy rizeni, kardan rizeni ( ten by to mohl delat). V hornim ulozeni nema co vrzat tam je velke lozisko. Dolni silentbloky stabilizatoru vrzou pokud je teplota kolem nuly a niz, ted v lete ani vrz.
Napsal: pon čer 05, 2006 18:43
od DREAM
plls a neporadili byste mne? hrozne skoro az boucha od naprav (kol) .. nejdriv to delalo jen u predniho jsem mel dojem tak me mechanik rek,ze to je cep rizeni..tak jsme ho u pravyho predniho vymenili..prej byl zralej..ale ted to dela i u zadniho ..je to hrozny prejedu diru a je to jak kdybych tam nemel tlumic..mechanik rikal,ze odchazej ty tycky ..prijel jsem domu a nasel jsem jen tycky stabilizatoru ...za 470Kc
muzete me plss jestli to je ono a jestl iby staciloé vymenit jen pravou stranu (zadni a predni) ...zadni jsem vubec na autokelly a auto dily krc nenasel..
jeste jsem nasel tycku cepu rizeni,ale ta stoji 1600 :/
a ted nevim kterou myslel
Napsal: pon čer 05, 2006 19:33
od whisky22
Co sa tyka vrzgania pri toceni volantom tak mne to robilo na Leganze ale nie za mokra ale za sucha a cim bolo teplejsie tym viac to robilo.
Pomohlo mi nasledovne
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=4158
konečne môžem nejakou dobrou skúsenosťou prispieť aj ja - k otázke vrzgania pri pretáčaní predných kolies. V servise mi povedali, že treba meniť ložiská za cca 5 tisíc SK.
Otvor prednú kapotu nad ukončením predných tlmičov je plastický kryt, pod ním matica ktorým je upevnený tlmič a vedľa symetricky rozložené 3 dierky s priemerom cca 6 mm. Mazací prostriedok VD40 som nastriekal do striekačky, založil piestik do striekačky a vystriekal obsah striekačky 1x do každej dierky na pravu aj na ľavú stranu. Funguje to OK už cca 8 mesiacov.
Napsal: pon čer 05, 2006 21:49
od Jenda
To DREAM:
V Krči mají tyč stabilizátoru jak na přední nápravu (č.96391875 za 390 Kč), tak na zadní (č.96300222 také za 390 Kč), je to v dolní části druhého listu ceníku dílů na Nubiru. V Kelly zadní tyče stabilázotu nevedou.
Napsal: pon čer 05, 2006 22:08
od Mikewone
Zdravím lidi taky jsem se stal majitelem nubiry vagoncena byla výborná a proto má i ár chybiček proto prosím praďte pokud víte . První dvě chyby jsem odhalil vrzání - stabilizátoru a náběh ABS. Ale mam problém s topením strašně sabě to topí a teploměr je skoro a púli,dále kde se nachází řj central zamykání potrebuju doladit dlkové ovládání,a do třetce nemá někdo el schema nubiry 1.7.2006se blíží je třeba doladit automatické rozsvěcování světel a ta otočná páčka na světla mě trochu zaskočila jin auto je v poho dík všem a čus
Napsal: pon čer 05, 2006 22:17
od Richard
Už jsem to někde psal, bacha na to bouchání, slyšel jsem ho od zadu a nakonec to byla pravá přední "kost" stabilizátoru, opravdu se to bouchání těžko identifikuje. Já to poznal tak, že jsem kloub tyčky (horní i dolní) sevřel do dlaně a nechal zahoupat autem. Je cítit zřetelná vůle v kloubu tyčky a to je ten problém bouchání. Může to být třeba jen jeden kloub, ale stojí to za to
Většinou má v háji prachovku (prasklina nebo zpuchřelá) dostane se do něj svinstvo a rychle končí. Opravit se to dá jen výměnou, je jednoduchá. Originál má imbus, tak před demontáží zajistit, nebo říznout flexou
. Tyčky z Krče už mají normální šestihran tuším na 12 klíč.
Téma centrálu se probíralo jinde a je i dost obsáhlé téma týkající se topení u Daewoo obecně a i u Nubiry, dej hledat
Napsal: pon čer 05, 2006 22:44
od DREAM
sry richarde..jsem natvrdlej mam tedy koupit ty tycky stabilizatoru? neresim jestli je to jeden nebo dva vepredu nebo vzdadu .. jsou levny..takze bych to klidne nechal vymenit na celym aute..jenaby to bylo tim..ale rany jsou to hroznyyy....a jezdim s tim uz 3 tejdny asi..takze nerad bych,aby to slo do tlumicu nebo jinych veci..
Napsal: úte čer 06, 2006 08:17
od Miroslav Wróbel
Měl jsem stejný problem s boucháním přední nápravy. Zdálo se že to jde odzadu, ale byly to přední kosti. Vyměnili mi je v Polsku,všechny opravy jsou tam o cca40 proc. levnější. Rozvodový řemen/Goodyear/ napínací kladka atd. 3800.- i s prací.U nás mi říkal v servise že cca 7000.- Upozorňuji že nový mater. byl od značkových firem./Firma MATLOCH- CIESZYN- druhá strana Č. TĚŠÍNA/ MW
Napsal: úte čer 06, 2006 08:22
od DREAM
a maj ty predni kosti u nas? nemas link na autodilykrc nebo autokelly nebo tak..
Napsal: úte čer 06, 2006 09:27
od Tomáš
Kosti maj , link máš nahoře na liště , E- SHOP........
Napsal: úte čer 06, 2006 10:05
od Miroslav Wróbel
Teď jsem to zjišťoval v Polsku- cena jedné kosti na Nubiru 1 i 2 stojí 35zlotých co je na naše po 8kč/1zl =280kč MW