Stránka 1 z 1

blok motora od oleja - stale niekde netesni

Napsal: úte kvě 30, 2006 14:58
od Vikiman
Problemy s nedavno kupenou nexiou pokracuju...
Teraz unik oleja - rano pod autom par cca. 5-7cm olej. skvrn, tecie aj na vyfuk - citit spaleninu, zhora motor - veko vent. suche, rel. maly unik okolo rozdelovaca, trochu viac cca. 4cm skvrna napravo na spoji vyvuku a hlavy...ale zly pohlad zospodu - spredu (od strany chladica) je cely blok motora od hlavy dole od oleja, riedka vrstva (nie stara a zashnuta)... olej filter je tesny, odtial to nie je. Z druhej strany je blok rel. suchy. Behom 3 tyzdnov a asi 800km unik oleja na ryske nemeratelny (stale tak okolo 1/3 medzi ryskami) Chlad. kvapalina je nejaka tmava, nadobka znutra pokryta tmavym sajrajtom, ale nie je to nejake masne.
Chcem sa preto spytat skusenejsich, moze to byt aj nieco ine, ako netesnost ci zle tesnenie hlavy valcov? Mozno je netesna aj olej vana, ale vzlynal by potom olej po celom bloku az hore k hlave? Chlad. kvapalina je nejaka tmava, nadobka znutra pokryta tmavym sajrajtom, ale nie je to nejake masne.
Ak bude treba menit tes. pod hlavou, mozno zrovnat hlavu...to je pekna palka, moze niekto odporucit v Bratislave ci okoli na to vyhodny servis, a co to tak moze stat?
Olej je tam 5W-40 shel helix ultra.

pardon za mozno blbe otazky, iba sa zacinam ucit......ale jazdi sa v nexii dobre:-)

Napsal: úte kvě 30, 2006 17:58
od Slavek
no tak to vypada na tesneni pod hlavou, jeste se koukni na vicko od oleje jestli na opacnej strane nemas emulzi

Napsal: úte kvě 30, 2006 21:41
od cubafire
Slavek píše:no tak to vypada na tesneni pod hlavou, jeste se koukni na vicko od oleje jestli na opacnej strane nemas emulzi
souhlas a nebo vačková skříň či jak se tomu nadává... tam je to se mi zdá jen na tmelu...

Napsal: stř kvě 31, 2006 08:45
od Habron
Vačková skříň je jen u 8mi ventilu.

Napsal: stř kvě 31, 2006 17:16
od cubafire
ouuuu, sorry nevšiml jsem si spodního řádku a v něm 16V :oops:

olej

Napsal: úte čer 06, 2006 10:29
od Serpico
Ahojka, žačni odshora těsnění víka ventilů tuším 300 Kč, následně vyměn gumový těsnění, kroužek na hřídeli rozdělovače. Označ si postavení rozdělovače, proti přírubě hlavy. Jinak si rozhodíš předstih.
Potom tě čeká těsnění pod vanou, pozor potřebuješ dvě, je tam plech odstřiku oleje. Je dobrý demontavat první díl výfuku, proto potřebuješ těsnění pod svod a před katalyzátor ( čtyrděrový, čtvercový ). Mimomoto si kup silikon jinak to tam nepověšíš, je to príma práce. Dáváš najednou tři věci. A pozor skontroluj si plechovou vanu, jestli ji nemáš vymačkanou okolo šroubů. To je taky možná příčina netěsnosti.
Je předpoklad, tam válčil někdo před tebou. Těsnění pod hlavou je nesmysl, pokud ti to nebere vodu ani jinak se neprojevuje, pára s výfuku, ztráta chlad. kapliny, ap.
Měj se fajn a neděs se není to tak hrozný.

Napsal: úte čer 06, 2006 22:40
od JRD McLAREN
...hmm ja som muto uz predcasom pisal do SZ.. :)

Napsal: úte čer 13, 2006 22:45
od palikx
no tak podle popisu je to zcela jasne-tesneni pod hlavou.je to uplne normalni.jelikoz je kanal tlaku oleje veden tesne u okraje bloku tak to tam tece.nemusi byt nic jineho spatne ale tohle je jasne.chce to pri sendani ,halvu rovnou srovnat nebo zkontrolovat rovinnost.(brousit se smi jen minimalne a to o 0,1mm.jinak budou problemy.)