Stránka 1 z 7

Sportovní výfuk

Napsal: pon kvě 29, 2006 19:54
od pilot
Kolegové chci se zeptat jaký spor. výfuk by jste doporučili na NEXII hatchback 3dveř. Za rozumnou cenu.

Napsal: pon kvě 29, 2006 22:52
od Ivan
pilote, záleží, jaký je Tvůj záměr - jestli chceš zvyšovat výkon nebo jen toužíš po sportovnějším zvuku...

Pokud Ti jde o zvuk, tak kup prakticky jakýkoli (klidně univerzální) laděný tlumič výfuku, který koupíš v každých autodoplňkách nebo v internet. shopech...

A pokud chceš zvyšovat výkon auta, tak na to jsou potřeba jiné praktiky :-)

Napsal: úte kvě 30, 2006 15:36
od cubafire
Ivane možná by ses mohl o těch "jiných praktikách" rozepsat buď tady, nebo na svém webu. Možná by někoho chytlo zvyšovat výkon, jenže si jen nedovede představit, co to obnáší, popřípadě, to vidí moc složitě a možná že složitěji, než to je. Co ty na to jako svazák z ODS? :lol:

Napsal: úte kvě 30, 2006 16:06
od Kessler
cubafire píše:to vidí moc složitě a možná že složitěji, než to je.
Spíš bych řekl že si to někteří představujou jako hurvínek válku :D

Napsal: úte kvě 30, 2006 17:10
od pilot
Ivan píše:pilote, záleží, jaký je Tvůj záměr - jestli chceš zvyšovat výkon nebo jen toužíš po sportovnějším zvuku...

Pokud Ti jde o zvuk, tak kup prakticky jakýkoli (klidně univerzální) laděný tlumič výfuku, který koupíš v každých autodoplňkách nebo v internet. shopech...

A pokud chceš zvyšovat výkon auta, tak na to jsou potřeba jiné praktiky :-)
Když jde o výkon tak bys doporučil jaký Ivane?

Napsal: úte kvě 30, 2006 21:39
od cubafire
Pokud chceš zvýšit výkon jen výfukem, tak bych řekl, že jsi na špatné cestě.
Jako takhle. Jde to samozřejmě.
Otevři výfuk, uvolni maximálně výplach válců a chvilku Ti to bude jezdit jak drak, za 17l/100km, s řevem Tygra Usurijského, ale to jen než se Ti podpálí ventily. Pak vezmeš nový motor, nasadíš jej místo starého a ... :lol:

Napsal: úte kvě 30, 2006 22:15
od Peter S
Pilote,
prečítaj si pár strán o tuningu motora, v tvojom prípade o soft tuningu, pretože kolegovia tu píšu trochu od veci.
Ak ti zhrdzavel koncový výfuk, môžeš tam dať športový univerzál za 1500 korun a máš slušnú zvukovú kulisu a pár koníkov naviac. Ak si k tomu dáš aj športový filter univerzál za pár stoviek, máš zvuk ešte mohutnejší a ku stádu sa pridali ďalšie koníky, ale nečakaj zázraky, Evo z toho nebude. Ak jazdíš kľudne, mohlo by to znamenať aj lepšiu spotrebu.
To je tak maximum, ďalej by som u Nexie nešiel (napr. chip, vačka, zvody...), ak praješ motoru dlhý život. Motor Nexie by mohol zareagovať na ďalšie zvyšovanie výkonu kolapsom alebo rapídne zníženou životnosťou.
Ešte dofúkni pneumatiky o 0,2 atm navyše a za pár korún (ktoré by si tan aj tak musel dať) sa vytešuješ, ako ti to ide a hlavne vrčí. Ak chceš do toho vrážať tisíce, máš možnosť - spôsobov ako si zničiť auto je nekonečne mnoho.

Napsal: úte kvě 30, 2006 22:34
od milosh
2 Peter S: Myslim ze ladak ti neprida ani konik, kor kdyz koupis univerzal...

Napsal: stř kvě 31, 2006 01:51
od Ivan
pilote, pokusím se Ti odpovědět na Tvůj dotaz:

u Nexie, pokud ponecháš veškeré ostatní věci v originálním stavu, si výrazně pomůžeš odstraněním katalyzátoru (obzvláště v případě, kdy už je tzv. "vysypaný") a dále koupí laděného koncového tlumiče, který je přímo vyroben na Nexii/Lanose (já vím jen, že to dělá Remus a Sebring, ale cena je poměrně vysoká). Peter S Ti radí, že laděný tlumič Ti přidá pár koníků navíc... tak pravda je taková, že Ti nepřidá téměř nic. Poslední úpravy, co jsem na Nexii dělal byly takové, že jsem odstranil středový tlumič a katalyzátor a na konec výfukového potrubí jsem umístil tlumič domácí výroby... když výfuk dobře uchytíš, tak nebude ani příliš hlučný uvnitř auta...

Záleží taky na tom, jak moc v autě jezdíš, to jednak kvůli hluku a jednak kvůli spotřebě (bez katalyzátoru se zvýší spotřeba o cca 0,6 litru).

Napsal: stř kvě 31, 2006 05:31
od Peter S
Princíp športového výfuku je, že zlešuje odvod spalín z motora tým, že im kladie menší odpor. Je úplne jedno či je to "značkový" kus rúry alebo univerzál (napr. Tuningage) - rozhodujúci najmä ako to zlepší prietok spalín, čiže najmä aký je priemer tej rúry a aj samotnej koncovky. Pretože ak sa pozrieš do športového výfuku, vidíš tam proste dieru naskrz.
Dnes sa dá zohnať chróm za pár stovák, a je to podľa mňa lepšia investícia ako do "značkovej" rúry, ktorá slúži najmä na ťahanie prachov z tvojej kapsy.
Z uvedeného vyplýva, že športový výfuk musí priniesť nejaký nárast výkonu už z princípu, odborné články na základe meraní hovoria o pár koníkoch podľa motora. Samozrejme, dôležitý je ten prírastok výkonu v rozsahu nižších a stredných otáčok.
Tunajší tuneri na základe neviem čoho tvrdia že to výkon nijako nezvýši - čo je principiálny omyl. Pretože potom neviem, prečo majú poniektorí rovno 4 koncovky výfuku...
Katalyzátor by som nevyhadzoval, je to chrapúnstvo voči životnému prostrediu. Ale to isté môžeme povedať aj o výfuku, lebo zvyšuje hluk.
To isté na saní, kde menší odpor bavlneného filtra musí priniesť nejaký výkonový zisk pár koní, najmä ako ho vymeníš za poriadne zanesený papierák. Filtrovú vložku by som nedával, je drahá a tá toho prináša menej. Cenou za to je vyšší hluk v oboch prípadoch. Bavlnený filter sa dá vonku kúpiť za 2 doláre, vyzerá presne ako "značková" bavlna. Za 20 dolárov je už filter s nejakou značkou a zárukou. Úplne najdrahšie sú značky KN a Green, kde sa platí najmä za ...naivitu.

Napsal: stř kvě 31, 2006 10:59
od Ivan
Peter S píše: Tunajší tuneri na základe neviem čoho tvrdia že to výkon nijako nezvýši - čo je principiálny omyl. Pretože potom neviem, prečo majú poniektorí rovno 4 koncovky výfuku...
Zřejmě narážíš na moje auto, tak jen drobné vysvětlení - moje 4 koncovky výfuku tam nejsou kvůli výkonu, ale protože se mě líbí!

to Pilot: chlape, přeber si to jak chceš, každopádně Peter S je teoretik, který to všechno vyčetl a ví, jak to má fungovat, ale já to všechno vyzkoušel...

Napsal: stř kvě 31, 2006 11:30
od Iwoš
TO Ivan: Máš prosímtě nějaké foto svýho novýho výfuku, aj bych ho chtěl vidět. :D

Napsal: stř kvě 31, 2006 11:39
od Iwoš
Jo a ještě jak je to prosím s rezonátorama?? Jsou součástí posledního dílu výfuku? nebo kam se vůdec zapojujou? Někde jsem viděl, že se to zapojuje místo katalyzátoru, je tomu opravdu tak?? :D

Napsal: stř kvě 31, 2006 15:10
od Ivan
Iwoši, rezonátor se montuje obvykle namísto katalyzátoru. Má zajistit lepší odvod plynů tím, že je jakoby roztočí, ale dle mého názoru (a není ojedinělý), je to naprosto k ničemu.

Tady na obrázku je nová část mého výfuku, od vlnovce až po rozdvojení trubka 50mm a na ní je něco jako tlumič (stejného průměru).
Obrázek

Napsal: stř kvě 31, 2006 16:34
od Iwoš
TO Ivan: No díky za odpověď. Jo a tu fotku jsem už viděl na tvojí stránce, ale myslel jsem jestli nemáš nějakou, která to vedení obsahuje celý. Ale jestli nemáš, tak nic. Já jen tak ze zvědavosti ;) :D