Zjištění příčiny ustřelování zadku Nubiry v zatáčkách
Napsal: pon kvě 29, 2006 08:40
V prosinci loňského roku jsem psal příspěvek o problému s Nubirou Vagon 1,6 při zatáčení, kdy při zatáčení do levotočivé zatáčky otočením volantu asi o 30 stupňů při rychlosti nad 60 km mě jakoby najednou začal ujíždět zadek vozu tak, že jsem musel zatáčku korigovat vrácením volantu zpět. Čím vyšší rychlost byla, i ustřelení bylo znatelnější. Do pravotočivé zatáčky nic takového vůz nedělal. Na Nubiře rv. 1999 bylo najeto 37.000 km, nebyla bourána, geometrie byla v pořádku silenbloky byly v pořádku na obou stranách nápravy, gumy nahuštěny na předepsaný tlak. Nové gumy zimní zn. Barum. Tlumiče otestované na stolici, byly v normě.
S problémem jsem se trápil celou zimu. S přechodem na letní provoz jsem vyměnil letní gumy a problém zmizel! !! Pneumatiky byly Barum Polaris 2. V Barumu kde jsem je koupil a kam jsem dal pneumatiky prověřit, nebyla nalezena žádná odchylka na pneumatice a dostalo se mi záruky,že nejde o protektor a pneumatika je v normě. Po té, co jsem gumy namontoval na zkoušku zpět, tentokrát na druhou stranu, vůz začal pro změnu ustřelovat v pravotočivé zatáčce.
Takže pro ty, kteří budou mít podobný problém a nebudou už vědět čím to může být, zaměřte se na gumy
S problémem jsem se trápil celou zimu. S přechodem na letní provoz jsem vyměnil letní gumy a problém zmizel! !! Pneumatiky byly Barum Polaris 2. V Barumu kde jsem je koupil a kam jsem dal pneumatiky prověřit, nebyla nalezena žádná odchylka na pneumatice a dostalo se mi záruky,že nejde o protektor a pneumatika je v normě. Po té, co jsem gumy namontoval na zkoušku zpět, tentokrát na druhou stranu, vůz začal pro změnu ustřelovat v pravotočivé zatáčce.
Takže pro ty, kteří budou mít podobný problém a nebudou už vědět čím to může být, zaměřte se na gumy