Stránka 1 z 1

Zjištění příčiny ustřelování zadku Nubiry v zatáčkách

Napsal: pon kvě 29, 2006 08:40
od Petr Čada
V prosinci loňského roku jsem psal příspěvek o problému s Nubirou Vagon 1,6 při zatáčení, kdy při zatáčení do levotočivé zatáčky otočením volantu asi o 30 stupňů při rychlosti nad 60 km mě jakoby najednou začal ujíždět zadek vozu tak, že jsem musel zatáčku korigovat vrácením volantu zpět. Čím vyšší rychlost byla, i ustřelení bylo znatelnější. Do pravotočivé zatáčky nic takového vůz nedělal. Na Nubiře rv. 1999 bylo najeto 37.000 km, nebyla bourána, geometrie byla v pořádku silenbloky byly v pořádku na obou stranách nápravy, gumy nahuštěny na předepsaný tlak. Nové gumy zimní zn. Barum. Tlumiče otestované na stolici, byly v normě.
S problémem jsem se trápil celou zimu. :( S přechodem na letní provoz jsem vyměnil letní gumy a problém zmizel! :D !! Pneumatiky byly Barum Polaris 2. V Barumu kde jsem je koupil a kam jsem dal pneumatiky prověřit, nebyla nalezena žádná odchylka na pneumatice a dostalo se mi záruky,že nejde o protektor a pneumatika je v normě. :?: Po té, co jsem gumy namontoval na zkoušku zpět, tentokrát na druhou stranu, vůz začal pro změnu ustřelovat v pravotočivé zatáčce. :!:
Takže pro ty, kteří budou mít podobný problém a nebudou už vědět čím to může být, :idea: zaměřte se na gumy

Napsal: pon kvě 29, 2006 10:29
od Pavel Beneš
třeba to zní jako hovadina, ale nemají BP2 směrový design, jako že by měly být montovány podle směrových šipek?....

Jestli nenašly problém s gamami, tak mě napadá jen to, protože pokud je pneu "se šipkama rotace" tak nemůžeš logicky vyměnit ani pravou za levou, to by to také bylo otočené... tak asi tak..

Napsal: pon kvě 29, 2006 10:34
od Tomáš
Polarisky samozřejmě s rotací jsou , taky mě to napadlo , ale na to snad dává každý pozor , tak jsem to ani nechtěl psát .......

Napsal: pon kvě 29, 2006 10:39
od Habron
Před asi 4mi lety mi v pneuservisu namontovali gumy obráceně, a když jsem to šel reklamovat, tak ten maník v tý garáži se na mě koukal tak, jako že slyší poprvé, že se gumy musejí montovat podle šipky ... :roll:

Napsal: pon kvě 29, 2006 12:14
od Brainman
smerovy dezen je smerovy hlavne kvuli odvodu vody, na ustrelovani to vliv mit nemuze, ta guma nevi jestli je prava nebo leva. Spis bych to videl na nejakou vyrobni vadu, chybejici vrstvu nebo tak. Neco co spusobi bocni deformaci plaste

Napsal: pon kvě 29, 2006 21:05
od Petr Čada
To vím, že jsou to směrové gumy, protože mi je také montovali v Barumu a byly nasazeny správně, proto mě původne nenapadlo hledat zádrhel v nich. Nasadit je na druhou stranu mě jen napadlo po té co mi bylo řečeno, že jsou v pořádku. Protože jsem chtěl vyloučit plně možnost, že je to nápravou dal jsem je naopak. Koupil jsem je s euro garancí tak teď budu požadovat ať udělají zkušební jízdu a budu žádat asi novou.

Napsal: pon kvě 29, 2006 21:54
od Richard
No jsem rád, že to byla "jen pneumatika" a nic z toho, co jsem psal. Ono vlastně mnoho věcí mají nasvědomí pneumatiky. Ale bohužel jsi nenapsal, že se tohle začalo projevovat po výměně pneu za zimní, pak by to asi bylo jasné dřív. Mám na Nubi zimní levné Debicy, ale nemám s nima problém, trakce OK jen jsou to takový bačkory (měkký) ale na dlaždičkách zas je to fajn. Ta tvoje Barumka má opravdu nějakou vadu a v zatáčce se hrne na bok a pak to samo klouže, třeba ani není radiální :D :lol: :D