Stránka 1 z 1

Ake choroby malo vase auto po 5-6 rokoch ?

Napsal: stř kvě 24, 2006 08:01
od vado
Ktosi kedysi povedal, ze ak kupis nove auto, 5 rokov nie su ziadne problemy a potom ze je najlepsie auto predat a kupit nove. Lebo prave 5 rokov je hranica, ked je potrebne do auta dost zainvestovat. :lol:

Ja som sa o tom presvedcil na vlastnej kozi. :? Lanosa som kupil ako nove. Prvych 5 rokov s nim naozaj neboli ziadne problemy, lial som do toho benzin, vodu do ostrekovaca, raz za cas vymena oleja a sviecok. Mam nalietane dohromady bezmala 80 tkm. A teraz to zacalo. Ked to tak spocitam, tak za posledny rok :

1. Veci, s ktorych vymenou sa po 5 rokoch (alebo v pravidelnych intervaloch) tak nejako "prirodzene" pocita a nejdu az tak do penazi
- vzduchovy a palivovy filter
- zadny diel vyfuku
- predne a zadne tlmice
- brzdove platnicky a cistenie zadnych brzd

2. Veci, s ktore uz nie su bezne a povazujem ich za poruchu a obvykle znamenaju dost velky zasah do penazenky
- vymena prasknuteho radiatora kurenia (nekvalitny material ?, vyrobna zavada ?)
- pokrivene predne brzdove kotuce - vymena (nekvalitny material ?)
- vymena radiatora klimatizacie (vyzera to na nedbalost pri navrhu konstrukcie upevnenia chladica)
- vymena kadejakych hlavne gumenych hadiciek v motore - popraskane

Najhorsie na tom je, ze ked nieco zhavaruje, tak vzdy poviem manzelke, ze je to na dlhy cas posledna investicia, ze auto je na nejaky cas OK a na druhy den krachne nieco ine :evil: Zatial som "dostal zelenu" na minanie penazi za opravy. :lol: Ale myslim, ze keby mi dnes zblblo nieco, co by stalo viac ako 1000 Skk, tak by som dostal "vyssou autoritou :lol: " nariadene auto alebo odstavit, alebo rovno predat. Ono tie peniaze sa v skrini nenakotia a farebnu tlaciaren este nemam :roll:

Podelte sa aj vy, co sa vam po 5-6 rokoch pojekazilo, nech viem, co ma este caka. Predpokladam akumulator (zatial originalny a bez problemov, ale raz na neho dojde). A potom ? Podvozok ? Motor ?

Napsal: stř kvě 24, 2006 09:34
od Oněgin
A to jsi zapomněl na rozvody a časem tě budou čekat asi i ramena přední nápravy.

Re: Ake choroby malo vase auto po 5-6 rokoch ?

Napsal: stř kvě 24, 2006 10:09
od mrk
Ja som auto kupil ked malo presne 6 rokov. Predosly majitel bol spokojny lebo nic nemusel opravovat a vsetko bolo OK. Iba nieco s prednymi brzdami bolo, ale to dal spravit. Prisla moja prva STK - vsetko v poriadku.
A potom sa to zacalo. Blizilo sa 70t km tak som dal vymenit rozvody, olej atd. Bola ponuka na lacne tlmice tak som siel aj do toho (auto nemalo problemy tak som sa mu chcel nejako podakovat :) ). Ved bude zase chvilu pokoj som si povedal. No stalo sa neocakavane a auto som tukol, takze dalsie investicie. Este par korun islo do radia+repro. Zrazu sa odporucala bateria, pol roka nato koncovy diel vyfuku, prisla dalsia STK a bolo treba porobit zadne brzdy, to sa ako tak spravilo, no zadarmo to nebolo. Presiel dalsi ani nie mesiac a odisiel vlnovec na vyfukovom potrubi. Tak teraz neviem co ma este vsetko caka. To vsetko zatial za 2 roky a nejaky ten mesiac. Mozno som na nieco zabudol, ale akosi sa to rozbehlo. Tak snad aspon teraz bude chvilu pokoj. A, pre istotu idem dnes kupit benzin aby som neuvaril cerpadlo. Prevencia ;)

Napsal: stř kvě 24, 2006 10:38
od orgi
hm, my sme auto kupovali, ked malo 68tis km nabehanych, po prvom majitelovi a sietich rokoch. asi 20km uplny klud, potom:
- brzdove platnicky
- koncovy diel vyfuku
- prasknuta hadicka v motorovej casti
- pruziny, vzadu
- 2x tuknutie :)
- utiahnutie remena
- tesnenie oleja v motory (v servise to vyjde asi na 10tis, normalne asi 3tis)
- akumulator

a urcite ma cakaju:
- predne aj zadne tlmice

:( ako tak na to pozeram, dost sa toho nazbieralo :(

Napsal: stř kvě 24, 2006 12:24
od djpsx
Takhle dlouho máme zatím jen Kombi, takže:

- zadní díl výfuku
- rozvody
- silentbloky
- přední tlumiče

Jinak nic...auto chodí pravidelně každý rok na prohlídku do servisu a tam mění běžné věci jako např.: občas brzdové destičky, olej apod.

Sedan je starý 8 let a zarím bez investice a to už máme v něm naježděno min 700 km. Jen se doplňovalo médium do klima, opravoval se zapadlá pojistka otevírání oken a upravovali jsme vytahané pružiny u víka kufru.
Jak už jsem psal ve fóru, za studena klape motor, ale vzhledem k tomu, že olej je už docela černý, tak se není co divit (hydroštely apod. jsou v pohodě.).

Pak nastaly investice (jak do Kombi tak do Sedana) očekávané a chtěné jako např. potahy, laďák, hliníkáče atd.

A t_t_t_t_to je vše, přátelé ;)

Napsal: stř kvě 24, 2006 16:05
od milosh

Napsal: stř kvě 24, 2006 18:43
od Blue Lanos
My sme auto kupovali ked malo az 15km :lol: :lol: a bolo tomu presne v maji a pisal sa rok 1998 :idea: kde su uz tie casy... :cry:

Menil som toto:
- vyfuk za Remus
- tlmice za KYB
- lavu zadnu pruzinu za taku istu :lol:
- palivovu hadicu od tankovacieho otvoru (z nevysvetlitelnych pricin praskla)
- brzdove dosky

no a bezne veci pri 10tis intervaloch

...no som zvedavy co nas este caka :?

Sucasny stav: 67tis

Napsal: stř kvě 24, 2006 18:48
od eMKa Slovensko
moj LANOS oslavi teraz 5 rokov, ja ho mam druhy rok.
menil som:

tlmice za KYB - nebolo este treba
zadny cast vyfuku za REMUS - nebolo este treba

a na buduci rok ma caka 60 000 km, tak tam sa budu menit posdstatne veci

Dufam ze mi to vydrzi co najdlhsie v takomto stave, ale je jasne ze musim ratat v najblizsej dobe s tymito vecami:
brzdy
asi bude treba vymenit tesnenie pod hlavou - ze braj troska slzí - povedali mi v servise ked som bol na prehlaidke po 50 0000, ale ze to az ked sa bude robit servis po 60 000km.
inak ma nic ine nenapada co by bolo treba kuknut pripadne menit, zatial sa nic nesere ;)

Napsal: stř kvě 24, 2006 19:35
od Slam
Jake nemoci bude mit moje auto, az bude mit 5-6 roku, to jeste nevim, ale nekdy mi docela staci, jak nemoci ma (resp. melo) ted. ;)

Napsal: stř kvě 24, 2006 20:56
od V.Brousek
Daewoo Matíz r.v.1999 najeto 68000 km.

Preventivně nová baterie 2006(jedu Chorvatsko a nechci mít případné potíže, že mi nečekaně klekne)
Výměna předních destiček(58000 km - odlepení obložení od základové desky u jedné destičky-zbytkové obložení bylo ještě asi 3 mm).
Svíčky,filtry,výměna olejů dle údržby.
Hodnotím kvalitu vozu jako dobrou,pravidelně ošetřuji všechny gumové části vozu přípravkem REGUM(2x ročně),výfukovou soustavu pravidelně natírám stříbřenkou(jaro a podzim) a výfuk je v perfektním stavu kromě Vlnovce,u kterého urezly krajové kroužky,ale jinak nevykazuje poškození.
https://www.chevroletclub.cz/album_persona ... ser_id=248

Napsal: stř kvě 24, 2006 21:41
od milosh
Ja myslim ze vetsina z nas se o sve milacky strarame vic nez ostatni a proto ty auta vydrzi v provozu dele ;)

Napsal: stř kvě 24, 2006 23:36
od Slavek
lidi to co sem vymenil ja, tak ste nevymenil asi nikdo, mam najeto 140tis. a puvodni majitel nejaksi z vymenou neobtezoval, takze sem zacal ja, co sem nesundal vsechno melo znacku daewoo korea rok vyr. 96, predek me stal 8,5 tisic a zadek 4 a drobny, a to sem vsechno bral prez firmu tak sem mel na to 30% slevu, prace moje jinak by za ten penez byla dalsi kara znacky espero :lol: :lol:

Napsal: čtv kvě 25, 2006 11:04
od Oněgin
Auto jsem koupil po osmi letech provozu a měnil jsem ramena, přední pravé ložisko, zadní bubny. Byl jsem na jarní kontrole, kde mi napsali, že by byla vhodná výměna předních tlumičů, těsnění víka ventilů a poslední díl výfuku.
Dále budu o víkendu měnit brzdové destičky a všechny filtry, příští týden pak rozvody a k tomu montáž tažného. Klimu si nechám někdy na jindy, pod 2000 bych se prý nedostal.