Stránka 1 z 2
Automatický spinač světel pro Daewoo matiz
Napsal: pon kvě 22, 2006 07:24
od jirnov
Už někdo vymyslel automatické spínání( a vypínání) denních světel na Matize ?
Napsal: pon kvě 22, 2006 07:41
od ss2men
neviem či je to dobrá vec robiť také niečo keď si ich vieš zapnúť otočním páčka aj sám, ale ak by som to robil ja postupoval by som nasledujúco.
Jednoduchá schéma zapojenia s jedným tranzistorom a fototranzistorom resp. fotoodporom zapojená do klopného obvodu + relé na 12V. Snímač osvetlenia umistniť niekde na prístrojovku a napájanie dať od zapaľovania.
Funkčnosť. Ak sa zníži množstvo svetlá dopadajúceho na fototranzistor tranzistor T1 zopne, resp. odpojí napájanie relátka. Zopnnuté relátko , svetla svietia, rozopnuré relátko, svetlá zhasnuté.
Napsal: pon kvě 22, 2006 08:03
od Vojta
Vymyšlené to určitě je, ale já to považuji za zbytečnost. Já jsem namontoval červenou blikající diodu a pokud nezapnu světla, tak to bliká. Mám ji umístěnou v přístrojovce a těžko se přehlídne. Takže zapnout světla nezapomenu.
Napsal: pon kvě 22, 2006 12:50
od Bergman
Vojta píše:Vymyšlené to určitě je, ale já to považuji za zbytečnost. Já jsem namontoval červenou blikající diodu a pokud nezapnu světla, tak to bliká. Mám ji umístěnou v přístrojovce a těžko se přehlídne. Takže zapnout světla nezapomenu.
Vojto dobrý nápad,já mám udělán bzučák a někdy mě to již štve.Píská když nesvítí,píská když otevřu dveře že jsem nechal rosvíceno.Upřesni kam jsi umístil diodu(doufám že jsi kvůli tomu nerozebíral přístrojovku a nebylo by špatné hodit(plánek,foto) i popis kam jsi to zapojil.
Dík.
Napsal: pon kvě 22, 2006 13:02
od Vojta
Je to vlastně falešný alarm, k dostání v každém autoobchodě. Fotka umístění je v galerii. Napojený je na páčku zapnutí světel, ale na který drát, to už si nepamatuju. Zkoušečkou jsem si ověřil, na kterém kontaktu je proud při zapnutí světel a na ten jsem to zapojil jeden fous. Druhý je na kostře.
Napsal: pon kvě 22, 2006 13:09
od Bergman
Vojta píše:Je to vlastně falešný alarm, k dostání v každém autoobchodě. Fotka umístění je v galerii. Napojený je na páčku zapnutí světel, ale na který drát, to už si nepamatuju. Zkoušečkou jsem si ověřil, na kterém kontaktu je proud při zapnutí světel a na ten jsem to zapojil jeden fous. Druhý je na kostře.
Ještě jednou děkuji,jsi rychlík i s fotem,to nemá chybu.
Dobrá inspirace
Napsal: čtv kvě 25, 2006 09:10
od Vazoun
Vojty řešení je dobrá inspirace pro mnohé Matízkáře - mně také chybí ta
vizuální kontrolka zapnutých světel a zkusím si to dle návodu zabudovat též.
Na nevypnutá světla můj Matiz upozorní ale zda jsou zapnuté nikoliv.Není
kontrolka, mimo přídavná světla ty kontrolku mají.
Pěkný den všem přítomným na foru přeje - Vazoun.
Napsal: stř čer 21, 2006 15:43
od Miloš
Značkový servis již montuje modul do Matesů na trvalé svícení od července
Cena cca 800kč
Napsal: stř čer 21, 2006 16:06
od Návštěvník
tak se zkusime zeptat v servisu.... nebude levnejsi to spachat na zahrade???
Napsal: stř čer 21, 2006 16:26
od Bergman
Miloš píše:Značkový servis již montuje modul do Matesů na trvalé svícení od července
Cena cca 800kč
Kdo má dostatek peněz,ať tam utíká,ale já to nebudu.Je to předražené,jde to řešit určitě levněji
Napsal: stř čer 21, 2006 22:00
od Badger
Dobré, ale pokud je člověk trochu šikovný, tak to určitě zvládne i na zahradě
Napsal: čtv čer 22, 2006 09:44
od Robert
ss2men píše:neviem či je to dobrá vec robiť také niečo keď si ich vieš zapnúť otočním páčka aj sám, ale ak by som to robil ja postupoval by som nasledujúco.
Jednoduchá schéma zapojenia s jedným tranzistorom a fototranzistorom resp. fotoodporom zapojená do klopného obvodu + relé na 12V. Snímač osvetlenia umistniť niekde na prístrojovku a napájanie dať od zapaľovania.
Funkčnosť. Ak sa zníži množstvo svetlá dopadajúceho na fototranzistor tranzistor T1 zopne, resp. odpojí napájanie relátka. Zopnnuté relátko , svetla svietia, rozopnuré relátko, svetlá zhasnuté.
K čemu fototranzistor? To jako bude reagovat na denní světlo a pak se zapnou světla? A co když vjedeš do podzemních garáží, nebo tunelu?
Napsal: čtv čer 22, 2006 10:05
od Habron
Jo tohle s tím fototranzistorem se používalo kdysi jako automatické zapnutí světel, když se setmí, ale vzhledem k celodennímu svícení je tohle teď už pasé a nastupuje automatický spínač světel od kontrolky tlaku oleje.
Napsal: čtv čer 22, 2006 12:51
od Robert
Habron píše:Jo tohle s tím fototranzistorem se používalo kdysi jako automatické zapnutí světel, když se setmí, ale vzhledem k celodennímu svícení je tohle teď už pasé a nastupuje automatický spínač světel od kontrolky tlaku oleje.
Přesně tak
Autom.svícení
Napsal: sob čer 24, 2006 10:57
od Mitch z ráje Českýho
Přesně tak
[/quote]
Včera jsem koupil v Jičíně po kratším "židování" "ARS1" za 300,- původně chtěl prodejce 450,- Funkce : ad1)Po nastartování automaticky zapne světla(se zpožděním) ad2) Po vypnutí motoru automaticky světla vypne.
Napájecí napětí 9V-15V
max.zatížení kontaktů relé : 30A
Lze vyřadit pomocí připojeného vypínače(je v balení) a když místo něj dáte vypínač s ledkou,tak máte i vizuální kontrolu. Matízkům zdar!
http://www.automaxhk.cz/index.php?nid=1 ... t=0&epc=13