Stránka 1 z 2

Kone naviac za babku - turbonator

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:02
od Peter S
Toto by údajne malo pridať pekných pár koní pre Nexiu, prípadne usporiť benzín. Turbonator - vortex generator... A nie je to problém vyrobiť z plechu, nemusí sa to kupovať za 70 USD. Ale je otázka: funguje to???

www.turbonator.com

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:12
od Kessler
Atomizace benzínu :lol: Ach jo :roll:

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:15
od pilot
co to vlastně je a jak to funguje

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:24
od petrm
Něco podobného sem měl kdysi na své škodovce 120 pod karburátorem tam to ještě jakýsi pochybný smysl mělo jelikož teoreticky dojde k rotaci nasávaného vzduchu společně s palivem což mohlo vést k lepšímu promýsení toť teorie praxe byla nezjištěn rozdíl . Ale u vstřikování kde máš vstřiky až těsně u vstupu do hlavy to podle mě moc smysl nemá a už vůbec né za ty prachy a nikdy nemůže splnit ty hodnoty co tam slibují ;)

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:28
od Kessler
Doslova přeloženo je to generátor větrné smršti :D Jestli jsem to z těch stránek dobře pochopil, tak je to věc, která se našroubuje do sání za vzduchový filtr...ono to pak způsobuje, že vzduch do motoru proudí tak speciálním způsobem, že to atomizuje benzín a způsobí lepší spalování... tím se neuvěřitelně sníží spotřeba a přidá spoustu koní, aspoň tolik jako turbo...nechápu jak toto proboha může někdo koupit...

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:28
od pilot
petrm píše:Něco podobného sem měl kdysi na své škodovce 120 pod karburátorem tam to ještě jakýsi pochybný smysl mělo jelikož teoreticky dojde k rotaci nasávaného vzduchu společně s palivem což mohlo vést k lepšímu promýsení toť teorie praxe byla nezjištěn rozdíl . Ale u vstřikování kde máš vstřiky až těsně u vstupu do hlavy to podle mě moc smysl nemá a už vůbec né za ty prachy a nikdy nemůže splnit ty hodnoty co tam slibují ;)
Takže to je jen něco co roztočí ten nasávaný vzduch do motoru? Chápu to dobře?

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:50
od Peter S
Kessler, prekladáš to dosť blbo - je to proste zvírený vzduch. Tiež nikde nesľubujú účinnosť ako turbo - práve naopak. Atomizácia pochopiteľne neznamená rozbitie na atómy, čo je blbosť. Benzín je molekulárny, teda najprv by bolo treba rozložiť molekuly, ale to by už nebol benzín. Pojem atomizácia sa bežne používa ako delenie niečoho väčšieho na množstvo malých častí.
Ak sa nenájdu nejaké praktické skúsenosti, nie je problém vystrihnúť to z tenkého plechu (povedzme okolo 0,5 mm) a vraziť to na skúšku za filter. A hneď bude jasné ako je to s koníkmi a spotrebou...

Napsal: ned kvě 21, 2006 20:55
od Richard
Kdyby to všechno bylo tak jednoduchý, už by to dávno měly auta seriově. Taky jsem to zkoušel ve Favoritu, ale výsledek žádnej, akorát je mi zdálo, že motor nede tak dobře do otáček, asi ty lopatky trochu bránily sání. A dovolím si ještě jednu poznámku, pro všechny platí fyzikální zákony a pokud auto zrychluje, tak tam benzín musí téct proudem(určitě potvrdí majitelé bordcomputerů). Prostě někde se ta energie musí vzít. :!: :shock: :!:

Napsal: ned kvě 21, 2006 21:07
od Peter S
Automobilky nerobia spústu jednoduchých vecí - napr. športový filter a výfuk naložia až 10 HP navyše, čip tiež - ale stojí to prachy. Toto je takmer zadarmo.

Napsal: ned kvě 21, 2006 21:11
od Kessler
Peter S píše:Tiež nikde nesľubujú účinnosť ako turbo - práve naopak
Slibujou up to 35 koní a "more efficient than any turbocharger, supercharger..."

Navíc mi není jasné, jak to budeš stříhat z plechu, když nevíš, jak to vypadá...žádnou použitelnou fotku na těch stránkách nemají...ale přeji hodně štěstí...

Napsal: ned kvě 21, 2006 21:17
od Rado
heh...ze Turbonator :lol: :lol: :lol:
Zase plno ludi na to naleti....to su jak tie vselijake zazracne prisady do motoroveho oleja co robia zazraki

Napsal: ned kvě 21, 2006 21:21
od Peter S
Kessler, ty nevieš dobre anglicky alebo si to blbo prečítal. Tiež tam vcelku logicky píšu, že náklady na zvýšený výkon na 1 HP sú omnoho nižšie ako pri turbe. Ja dodávam že nielen pri turbe, ale pri hocičom (filter, výfuk, čip) - ak to funguje.
35 HP to teoreticky môže robiť pri americkej 3 - 6 litrovej mašine, nie na 1,5 litrovej kolobežke. Ale aj ja som dosť skeptický, preto sa pýtam na skúsenosti s podobnou vrtuĺkou, ktorá je tam mimochodom vidieť na tej animácii.

Napsal: ned kvě 21, 2006 21:38
od Ivan
Na hovno.

Napsal: ned kvě 21, 2006 21:59
od Kessler
Máš pravdu...si to musím vždycky přečíst raději dvakrát...ale přesto odmítám uvěřit, že taková pitomost bude fungovat...a že to půjde udělat podle té animace...

Napsal: ned kvě 21, 2006 23:01
od Peter S
Bude to asi na 99 % konina. Na ministerstve dopravy v USA vyskúšali 100 výrobkov údajne znižujúcich spotrebu, ale ani jeden spotrebu podstatne neznižuje...No ale práve preto sa pýtam na skúsenosti s tými podobnými vrtuľkami.