Stránka 1 z 2
Indikator cirkulace vzduchu u automaticke klimatizace
Napsal: sob kvě 20, 2006 14:04
od Slam
Mam dotaz, resp. chci se ujistit, ze jsem spravne pochopil piktogram na displeji klimatizace (v manualu samozrejme vyznam symbolu na displeji vysvetlen neni). Na prilozenem obrazcich mi dle logiky prijde, ze mam zapnutou externi cirkulaci vzduchu, tj. tu, co mam byt aktivni, protoze interni (sipka je stocena do U tvaru uvnitr nacrtnuteho kopkitu) cirkulace se ma pouzivat jen kratkodobe, napr. pri zapachu zvenku.
Jenze kdyz jsem nedavno jel za slunecneho dne a s timhle si hral, tak proste s venkovni cirkulaci (protahla sipka dle prilozene fotky) byl ten foukany vzduch horky (i kdyz bylo nastaveno "LO"), kdezto po prepnuti na vnitrni cirkulaci (tedy podle me), byl ten vzduch vyrazne chladnejsi. To je v poradku? Chapu, ze vzduch venku byl ohraty a zvlast pokud se nabira kolem motoru, ale ze by az tak?
Taky jsem asi nepochopil funkci klimatizace. Dam v letnim parnu 18 stupnu, zapnu auto mod, vrtule se rozerve na maximum, zapne se rozmrazovani (?!?) a... uvnitr je furt stejny vedro i po nejake chvili cinnosti klimosky. Podobne v zime, kdyz jsem si chtel pritopit, tak teplo mi zacalo byt az po nejake chvili, kdyz se zrejme ohral motor. Myslel jsem, ze automaticka klimatizace se bude chovat lip, nez tzv. topeni u staricke S120L, ktere zjevne fungovalo stejne, akorat misto mackani cudliku se tocilo cudliky.
Myslel jsem, ze klimatizace (a zvlast automaticka) ma kompresor ci nejaky podobny nezavisly obvod a regulace teloty probiha nezavisle na tom, jestli je uz motor ohraty a venku vedro nebo zima...
Nebo se pletu a jsem naivni?
Takto jsem to pochopil ja:
V cervenem ovalu je znak pro externi cirkulaci?
V cervenem ovalu je znak pro interni cirkulaci?
Re: Indikator cirkulace vzduchu u automaticke klimatizace
Napsal: sob kvě 20, 2006 14:15
od Docent
Slam píše:Podobne v zime, kdyz jsem si chtel pritopit, tak teplo mi zacalo byt az po nejake chvili, kdyz se zrejme ohral motor.
Šmankote, a jak bys chtěl to teplo získat jinak, než od motoru? Pokud chceš topit dřív, než se ohřeje motor, pořiď si nezávislé topení, třeba
Webasto, ale není to žádná levná záležitost.
V tom spodním obrázku je opravdu znak pro interní cirkulaci, v tom horním bych řekl, že jde spíše o intenzitu foukaného vzduchu.
Napsal: sob kvě 20, 2006 17:44
od petrm
Tak ty simboly máš správně . Samozřejmě že teplo v autě bude až po pár minutách běhu motoru pakliže tam nemáš nějaké nezávislé topení jak píše Docent . Jinak podle tvého popisu asi nemáš v klimatizaci tlak a ta ti nespíná protože když nastavíš teplotu na LO tak ti musí jít z výdechů ventilace vzduch teplý asi 2-5 stupňů a je jedno jestli máš vnitřní okruh nebo vnější . Nejlíp to poznáš nastaruj motor otevři kapotu řekni třeba manželce (přítelkyni , svému dítěti případně
) aby ti zmáčkli symbol A/C a nebo nastavit teplotu na LO a auto aby se ti rozsvítila sněhová vločka na displeji a ty si jdi stoupnout k motoru a koukej se na kompresor pohání ho řemen a točí se mu jen venkovní část řemenice a když sepne měl bys slyšet hlasité cvaknutí a řemenice se musí začít točit celá a lehce zakolísají otáčky . Kompresor je vepředu dole jakoby pod motorem a vedou do něj silné hliníkové trubky . Když se tak nestane není v klimě tlak a nejspíš máš špatnej chledič klima a musíš ho dát novej
Napsal: sob kvě 20, 2006 19:17
od Slam
@petrm: Dik za info a navod na overeni stavu. I kdyz na slova "musíš ho dát novej" jsem posledni dobou uz trochu alergictejsi,
ale snad to nebude tak zle a ja mam jen hold prehnane naroky a predstavy.
@Docent: Jak? No me napadlo, ze kdyz je tam ten kompresor, tak by mohl pracovat na stejnem principu jako v lednicce, akorat z opacneho konce.
Hnat pasivne jenom vzduch od motoru umi i zminovana skodovka, a ta urcite zadnou klimatizaci nema.. No nic, hold jsem moc narocnej a omlouvam se, ze jsem urazil technicky zdatnejsi cleny tohoto fora.
Napsal: sob kvě 20, 2006 19:27
od Docent
Jo jako že by to fungovalo jako tepelný čerpadlo? Tak takovýhle klimatizace do aut zatím nejsou
. Ale nejsi sám, známého manželka se taky vzteká, když jí Ochcáfka netopí hned, jak vyjede
.
Napsal: sob kvě 20, 2006 19:46
od whisky22
Napsal: ned kvě 21, 2006 18:42
od petrm
Slam píše:@petrm: Dik za info a navod na overeni stavu. I kdyz na slova "musíš ho dát novej" jsem posledni dobou uz trochu alergictejsi,
ale snad to nebude tak zle a ja mam jen hold prehnane naroky a predstavy.
@Docent: Jak? No me napadlo, ze kdyz je tam ten kompresor, tak by mohl pracovat na stejnem principu jako v lednicce, akorat z opacneho konce.
Hnat pasivne jenom vzduch od motoru umi i zminovana skodovka, a ta urcite zadnou klimatizaci nema.. No nic, hold jsem moc narocnej a omlouvam se, ze jsem urazil technicky zdatnejsi cleny tohoto fora.
To co popisuješ je přesný princip práce klimatizace ale je to dobrej nápad pro konstruktéry aby to udělali na obě strany a používali to na chlazení a topení
jinak tohle řeší nezávyslé topení které ohřívá přímo vodu v chladiči topení a je tam pak teplá voda prakticky ihned po spuštění a díky tomu jde i teplý vzduch z topení ihned
Napsal: ned kvě 21, 2006 19:51
od Docent
Jenže to Webasto stojí cca 35 kKč bez práce, takže to není nic pro Matýzka
. I když do vašich drahých vozů...
.
Brácha přitáh z Německa Polo s tímhle topením a moc se mně to líbilo, ráno stačilo vystrčit dálková ovládání z okna, zmáčknout čudlík a než člověk odjížděl do práce, tak bylo teplo.
Jinak klimatizace do baráků, které pracují i opačně, tj. jako tepelné čerpadlo, už se dělají, tak třeba to samé bude za čas i do aut.
Napsal: ned kvě 21, 2006 20:44
od Habron
Jo, jo, když si moje ženská stěžovala před jedním mým známým, který má Hondu Accord za víc jak 1,3 mio, že jí vadí v zimě sedat do studenýho auta, tak prohlásil, že neví, na co si stěžuje, že on ráno přijde, nastaruje a do minuty jde z výdechů teplej (horkej) vzduch a že bysme si to topení asi měli nechat spravit.
Nejdříve jsem si myslel, že si ze mě dělá prdel a až posléze jsem pochopil, že nechápe rozdíl mezi 5let starým autem za 200 tisíc a svým.
Napsal: pon črc 10, 2006 16:10
od Slam
Pro jistotu se chci jeste zeptat:
Za jak dlouho od nastartovani v techhle vedrech pres 30 stupnu u auta stojiciho na slunicku by mela spravne teplota uvnitr auta klesnout na tech nastavenych napr. 18,5 stupnu? Je to vubec realne v radove minutach?
Maji byt v rozpalenem aute pri cinnosti klimatizace zavrena okna nebo tomu trosku pomuze, kdyz se pootevrou (alespon zpocatku)?
teplo
Napsal: pon črc 10, 2006 17:22
od simone
Slame mne v Nubire stojace na parkovisku celý den teplota vovnútri 55 C sa schladí na 30 za cca 15min ventilator max
Re: teplo
Napsal: pon črc 10, 2006 19:23
od Slam
simone píše:Slame mne v Nubire stojace na parkovisku celý den teplota vovnútri 55 C sa schladí na 30 za cca 15min ventilator max
30 je jeste furt dost, tech 19 das zhruba za kolik (za techto podminek)?
Napsal: pon črc 10, 2006 19:48
od petrm
na 18 se asi nedostaneš . Při vstupu do auta klidně na minutu otevři všechny okna. V autě je klidně i 70 a venku jen 40 na sluníčku takže to vyvětrej a přitom měj puštěnou klimu naplno jinak měl bys mít kvůli případným zdravotním problémům teplotu nastavenou jen o 5 stupňů nižší než je venku protže když pojedeš dlouho a budeš mít nastavenou teplotu 18 a po 300 kilometrech jízdy vystoupíš do 30 stupňu tak je to docela šok
Napsal: pon črc 10, 2006 19:51
od Alda
když dáš 19 při těchto vedrech tak tě akorát šlahne nebo se nachladíš nesmíš být tak nedočkavý a nebo si dávej auto do stínu
a co se týká otevření oken určitě ne jinak klimoška nemá účinek který je potřeba
Napsal: pon črc 10, 2006 20:12
od petrm
okna neotvírat za jízdy samozřejmě ale vyvětrat rozpálený zaparkovaný auto samozřejmě jo