Stránka 1 z 2
odpalena baterka - konecne
Napsal: ned kvě 14, 2006 15:51
od orgi
tak by som sa chcel podelit so svojou prihodou
isiel som si zahrat s priatelmi beachvolej do jedneho z rekreacnych centier vzdialenych cca 50km od Ba a po 4hodinach (s pustenym radiom) sme chceli odist. auto ani necuklo.
ta "dioda" na baterke este svietila na zeleno, tak sme mysleli, ze baterkou to nebude, ved radio este stale hralo a aj pri starte sa palubovka rozsvietila. vyskusali sme startovanie cez kable (cez baterku aj na priamo) a nic, len sa to trapilo. tak ma odtiahli k nejakemu servismanovi, ktory najprv myslel, ze to bude starter. nakoniec to aj tak bola bateria. ved sa uz aj patrilo, po osmych rokoch, to bola ta originalna
vsetko by bolo v poho, keby sa to nestalo na opustenom mieste (najblizsia dedina asi 10km) a v sobotu
uz som sa "tesil", ze prespim jednu noc niekde daleko od Ba v aute, nastastie sa naslo par dobrych ludkov, ktori mi v sobotu vecer zohnali novu baterku.
tak nech nam "jezdi a nezlobi"
Napsal: ned kvě 14, 2006 18:40
od Blue Lanos
tak aby som sa pomaly uz zacinal bat moje ma tiez koncom maja vyrocie
8 years
.... a co ti tam zahnali aku bateriu?
Napsal: ned kvě 14, 2006 19:31
od orgi
Blue Lanos píše: tak aby som sa pomaly uz zacinal bat moje ma tiez koncom maja vyrocie
8 years
.... a co ti tam zahnali aku bateriu?
bateria je tusim znacky TAB (pozna to niekto? pozitivne alebo negativne?), 12V ale nie 55Ah ale 60Ah.. este sme s tym servismanom davali speacialne bacha, aby bola spravna orientacia
)
btw, cena 2200 Sk (nejaka stovka tam bola ako "sprepitne" za namahu v sobotu), co penazenku vela krat nepotesi ;(
Napsal: ned kvě 14, 2006 19:34
od orgi
Blue Lanos píše: tak aby som sa pomaly uz zacinal bat moje ma tiez koncom maja vyrocie
8 years
.... a co ti tam zahnali aku bateriu?
Blue, este ma napadlo.. cital som prispevky o resetovani ecu. aj ked teoreticky si viem predstavit, co to znamena.. predsa ma napada otazka - ked som mal vybratu bateriu asi pol hodku a vobec uz ani palubovka sa nerosvietila, je to zresetovane? ako som tam dal novu bateriu, isiel som normalne domov. (cca 1km 30-40 kmh cez dedinu, 10 km 80-90 kmh medzi dedinami, a nasledne 30km 115-120 kmh dialnica). je to zle? bude vyssia spotreba alebo nieco podobne?
Napsal: ned kvě 14, 2006 20:11
od JRD McLAREN
..no..
..jak taq sa niekedy za diviimm..
ze f mojom priblizovadle je povodna baterkaa..
..a tento rok oslaavi jubilejne 10 vyrocie..
..a stale sa snou daa.. aj pri -15stC..
..ak si to mal pol hodinku bez elektriny, tak sa to zresetovalo..
..taqze zo zaciatku sa ti bude trosku kazit priemerna spotreba..
..este si mal ale motor potiahnut aj trochen do otaacok..
..a potom prudko ubrat,..a brzdit motorom..
Napsal: ned kvě 14, 2006 20:18
od orgi
JRD McLAREN píše:..no..
..jak taq sa niekedy za diviimm..
ze f mojom priblizovadle je povodna baterkaa..
..a tento rok oslaavi jubilejne 10 vyrocie..
..a stale sa snou daa.. aj pri -15stC..
..ak si to mal pol hodinku bez elektriny, tak sa to zresetovalo..
..taqze zo zaciatku sa ti bude trosku kazit priemerna spotreba..
..este si mal ale motor potiahnut aj trochen do otaacok..
..a potom prudko ubrat,..a brzdit motorom..
co znamena trochen do otacok? na 4ke to mozem potiahnut na 100-110 ak myslis, ze to bude fajn.. alebo to mam znova resetovat a ist podla navodu? co znamena chvilku kazit priemerna spotreba? bo vidno uz teraz, ze ta priemerka pekne stupne dalsie tankovanie.
(nemam otackomeer, takze netusim, ake su otacky)
Napsal: ned kvě 14, 2006 20:33
od JRD McLAREN
...trochen do otacok..
..2ku potiahnut skoro k 90ke..
..ale nie tak dlho, aby nezareagoval omedzovac....
teda vyhulit to na malo za 80..
a dat tam potom 3ku..
..chvilocku na nej ist pri tej 90ke..
..a potom ubrat plynu, aby si brzdil motorom..
..ja som tak ucil moje...
..idealna je na to dialnica.. obchvat
..ECU si potrebuje vyzistit minimalne a maximalne hodnoty..
aby nasla oprimum..
..zo zaciatku mozesh cakat spotrebu taq 10 na 100..
Napsal: ned kvě 14, 2006 20:50
od orgi
JRD McLAREN píše:...trochen do otacok..
..2ku potiahnut skoro k 90ke..
..ale nie tak dlho, aby nezareagoval omedzovac....
teda vyhulit to na malo za 80..
a dat tam potom 3ku..
..chvilocku na nej ist pri tej 90ke..
..a potom ubrat plynu, aby si brzdil motorom..
..ja som tak ucil moje...
..idealna je na to dialnica.. obchvat
..ECU si potrebuje vyzistit minimalne a maximalne hodnoty..
aby nasla oprimum..
..zo zaciatku mozesh cakat spotrebu taq 10 na 100..
na 2ke na 9ku??? wow, ved to mam pocit, ze ho trapim, ked chcem od neho na 3ke na 75.. to co je v tom oficialnom anglickom navode, tych 88, to je myslene na akom stupni? dufam, ze aspon 3.
a mam to znova zresetovat alebo staci uz iba tocit?
Napsal: ned kvě 14, 2006 20:53
od orgi
JRD McLAREN píše:...trochen do otacok..
..2ku potiahnut skoro k 90ke..
..ale nie tak dlho, aby nezareagoval omedzovac....
teda vyhulit to na malo za 80..
a dat tam potom 3ku..
..chvilocku na nej ist pri tej 90ke..
..a potom ubrat plynu, aby si brzdil motorom..
..ja som tak ucil moje...
..idealna je na to dialnica.. obchvat
..ECU si potrebuje vyzistit minimalne a maximalne hodnoty..
aby nasla oprimum..
..zo zaciatku mozesh cakat spotrebu taq 10 na 100..
este drobnost - mam to hulit na benzine alebo na plyne?
Napsal: ned kvě 14, 2006 20:57
od JRD McLAREN
no ftom navode pisali..
ze nastartovat a nechat zohriat..
a potom sa rozbehnut na 88 teda 90..
pri 90ke uz vypne omedzovac na 2ke..
.ale stupne tam nepisali..
.mash 8V ci 16V .??
..ono ja som na 105ke tocil sem tam 2ku na 80..
na mojej nexii16V ma 2ka pri 90ke nieco nad 6500ot/min. a po 2sec "ho zhodi"
..cize fakt len sa rozbehnut po 80-90 a hned preradit na 3ku..
..a na nej ist pri 90ke, cca 10km..
a bude to f pohode..
Napsal: ned kvě 14, 2006 20:59
od JRD McLAREN
..na benzine preboha...
..pri plyne nejde Lamda..
ale emulator..
Napsal: ned kvě 14, 2006 21:02
od orgi
JRD McLAREN píše:no ftom navode pisali..
ze nastartovat a nechat zohriat..
a potom sa rozbehnut na 88 teda 90..
pri 90ke uz vypne omedzovac na 2ke..
.ale stupne tam nepisali..
.mash 8V ci 16V .??
..ono ja som na 105ke tocil sem tam 2ku na 80..
na mojej nexii16V ma 2ka pri 90ke nieco nad 6500ot/min. a po 2sec "ho zhodi"
..cize fakt len sa rozbehnut po 80-90 a hned preradit na 3ku..
..a na nej ist pri 90ke, cca 10km..
a bude to f pohode..
mam 8V. takze 3ka na 90ke? uff, vec to bude hucat jak formula
ja sa snazim jazdit pohovo, za normalnych okolnosti jazdim 5ku uz pri 80ke
)
ook, dam na benzine. ja som amater v takychto veciach.
Napsal: ned kvě 14, 2006 21:05
od JRD McLAREN
no takze ked mash 8V ,tak nemash otackomer..
..ale tu 2ku do 80 mozesh potiahnut..
..a potom dat 3ku..
..to ze to bude revat jak formula..hmm..no co uz..
ale tych 15min, to hadam vydrziish..
Napsal: ned kvě 14, 2006 21:07
od orgi
JRD McLAREN píše:no takze ked mash 8V ,tak nemash otackomer..
..ale tu 2ku do 80 mozesh potiahnut..
..a potom dat 3ku..
..to ze to bude revat jak formula..hmm..no co uz..
ale tych 15min, to hadam vydrziish..
ok, dik.. tak zajtra sa dam na to, skocim na dialnicu, v petrzalke by to bolo asi o zivot
)
Napsal: ned kvě 14, 2006 22:17
od peco