Stránka 1 z 2

12l/100km

Napsal: pát dub 28, 2006 13:50
od kitt2002
Cim je mozny, ze se tak razantne zvedla spotreba?Vzduchovej filtr je relativne novej, ale nevim, jestli ma vliv na spotrebu i benzinovej filtr.Najel sem s tim uz asi 30000 km a jeste sem ho nemenil a nevim, jestli byl menen u byvaleho majitele. Pres zimu se spotreba drzela kolem 9l...

Dale by mohla mit vliv na spotrebu kvalita benzinu, ale to je jina kapitola:)

Nubi I 2.0 16V 85000km najeto

Napsal: pát dub 28, 2006 14:04
od Richard
Vzduchovej filtr má určitě vliv na spotřebu - starší a špinavější ji zvyšuje!
Benzinovej filtr na spotřebu mít vliv nebude, spíš při plným výkonu motoru bude benzín scházet a motor nepude do otáček, nebo bude cukat, zato při klidné jízdě nebude problém. Určitě se může projevit kvalita benzínu, resp. nekvalita. A doporučoval bych mrknout se na termostat, ručička na teploměru by měla být cca 1mm před půlkou měřáku. Již zde psal Palikx , že po výměně termostatu, klesla spotřeba u Leganzy z 12 na 9 lt a ručička byla furt stejně. Tak moc jí nevěřit !
Já zase v poslední době tankuju jen u Shellu obyčejný benzin 95 a se spotřebou se zatím vejdu do 8 litrů, plně obsazen a sem tam puštěná klima (ne po Praze) :lol: :lol:

Jinak termostat jsem měnil za termostat z Feldy a zatím testuju, nechci to hodit mezi lidi nevyzkoušený. :D :D

Napsal: pát dub 28, 2006 14:12
od eMKa Slovensko
skus juknut sem, moznmo sa ti na to nieco hodi

http://lanosclub.com/view.php?cisloclanku=2005063001 ;)

Napsal: pát dub 28, 2006 14:53
od kitt2002
mne rucicka ukazuje tak 4 mm pred pulkou ,co se tyce teploty. Ale takhle mi to ukazuje porad....

Napsal: pát dub 28, 2006 14:59
od Pavel Beneš
Jen taková úvaha:

vypnutá klima stáhne spotřebu o 1-2l
vypnuté světla 2-5 dcl
letní gumy místo zimních až 1l
zavřená okýnka až 0,5l
kvalitní olej až 0,5l
nový vzduchový filtr až 1l
nové svíčky až 0,5l

No.... tak to udělej a budeš jezdit skoro zadarmo :lol: ;) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :idea:

Napsal: pát dub 28, 2006 15:00
od DREAM
me kdyz nasednu do studenyho auta tak me ukazuje 4mm pod urovni ledu .. a az po 10kmse zacne zvedat..

Napsal: pát dub 28, 2006 15:06
od Pavel Beneš
DREAM píše:me kdyz nasednu do studenyho auta tak me ukazuje 4mm pod urovni ledu .. a az po 10kmse zacne zvedat..
No záleží na tom, jak rychle těch 10km dokážeš ujet, jestli ti naskočí první hrnec a už ta máš 150 a svištíš po dálnici tak buď v klidu, mě začíná lézt nahoru tak po 3 min. v létě a tak 4-5 v zimě.

Napsal: pát dub 28, 2006 15:13
od kitt2002
Kdyz tak uvazuju, tak to ma vyssi spotrebu od te doby, kdy mi svitil check a volnobezny otacky drzely konstantne 2000 ot/min. Rozpojil sem kontakty v motoru, vycistil a opet zapojit. Zadny sem neprohodil :). Ted je otazka, esli nejede v nakym nouzovym rezimu. Kdyz odpojim baterku na nejakou dobu, mela by se rid. jedn. resetovat, ze?



P.S.: Kdysi sem nadaval na spotrebu, coz bylo 9 l. Ale tahle me uz zacina stvat od ty doby , co se drzi benzin nad 30 kc

Napsal: pát dub 28, 2006 15:26
od Richard
No to s tím Checkem jsi nenapsal :roll: :roll: Asi to pojede v nějakým nouzovým režimu, bez nějakech čidel nebo lambdy, no a s tou spotrebou se pak nediv. Možná ještě krokovej motorek v sání. Omrkni to už se to řešilo.
Chce to diagnostiku a zjistit o co jde. Možná by to šlo i vyblikat, ale to jsem nikdy nezkoušel :roll:

Napsal: pát dub 28, 2006 15:27
od Pavel Beneš
ještě zkus vyčistit krokový motor.....Ten ti udělá taky neplechu...

s tím resetem teoreticky jo.... ale podle mých zkušeností po odstranění závady se to hodí aut. do normálu..... ŘJ má vlastní paměť na 40 řádků... takže odstraníš chybu i po 40 bezchybných startech.....

Jo a CHeck ti nesvítí...???.. když mi blbly otáčky motoru vlivem krokáče, svítil mi Check...

Napsal: pon kvě 01, 2006 16:27
od kitt2002
Kdyz mi blbly otacky, tak zadnej check nesvitil, dokud sem nezacal slapat na brzdy , kdy mi otacky zacaly padat na normal, ale hned zase vylitly nahoru a pak az zacal svitit check.

Pouze sem rozpojil kontakty v motorovej casti a zapojil zpatky a vse ustalo. Zkusim to vyblikat. Zkousel sem to poprvy nedavno a bylo vse ok, ale to bylo jeste drive ,nez byly ty otacky...

Zkusim se podivat na ten krokac, pokud ho tedy najdu.... :)

Napsal: stř kvě 03, 2006 07:55
od kitt2002
Asi ted ze sebe udelam vola, ale nemohl by nekdo poslat foto toho krokace, kterej bych mel vycistit? Mozna vim, kde ho mam najit, ale zatim sem delal na aute jen vejfuk, brzdy a rozebiral interier kvuli elektrice a topeni :)

Napsal: stř kvě 03, 2006 09:18
od JRD McLAREN
noo..
kuk sem
;)

Napsal: stř kvě 03, 2006 11:41
od Richard
Mrkni na www.autokacik.pl a tam v sekci Nubira a tuším porady je to i fotkama, akorát polsky, ale dá se to podle toho pochopit 8)

brzdy

Napsal: pát kvě 05, 2006 13:47
od kitt2002
Dalsi vec, co me zajima jsou brzdy. Pedal je takovem mekkej . Vyzkousel sem nekolik typu aut, ale brzdy byly celkem fajn. Clovek slapnul na brdu z 1/3 to postupne pribrzdovalo(nemusel se vyvijet nejaky velky tlak), a kdyz clovek chtel uz vic pribrzdovat, tak to zase nepotrebovalo moc sil a citil sem, jak desticky dosedly na kotouc.

Ale brzdy u me jsou takovy, ze slapnu z 1/3 to postupne pribrzduje, coz je ok , ale kdyz opravdu potrebuju zabrzdit , tak se bojim, ze ten pedal proslapnu, sice to brzdi, ale pedal nema nejakou pevnou hranici a jakoby pruzi (zavzdusnene brzdy?) nebo je to normal?

Je pravda, ze se brzdy nejak moc nezatezuju od te doby, kdy sem jel opravdu jako prase brzda plyn a najednou koukam, ze uz to nebrzdi a letim to levotocivy zatacky. Proste se prehraly a nemam uz k nim duveru.