Stránka 1 z 1
Lanos - koupě
Napsal: čtv dub 20, 2006 21:26
od LadaS
Zdravím členy Lanos klubu.
Dosud jsem jezdil jen se škodovkou (120 s LPG), která ale odchází a uvažuji o koupi jiného vozu. Líbí se mi Daewoo Lanos a mám nyní možnost zakoupit ojeté vozidlo za celkem rozumnou cenu do 75000.
Rozhodnout se musím co nejdříve.
Jedná se o 5 dveřový hatchback z roku 1999 s LPG a motor 1,5L, verze v základní výbavě.
Mám trošku obavu z počtu najetých kilometrů - 140 tis. V servisní knížce jsou pouze několik let staré záznamy.
Sem - tam něco sákne. Spojkový váleček, přední tlumič, mírný únik oleje z prostoru pod hlavou, kde je jak se zdá celkem spálené těsnění.
Motor klepe (docela dost), že by hydra, nebo jen starý olej?
Nevím jak se závady na Lanosu začínají projevovat a co vše by bylo potřeba opravit a vyměnit, ale já mám strach hlavně z najetých kilometrů. Pro zajímavost jsem pročítal inzeráty a nikde jsem nenašel Lanose s tolika najetými kilometry.
Samozřejmě počítám s tím, že bych vyměnil minimálně řemen, olej a filtr.
Je potřeba nějaká hloubková kontrola?
Předem moc díky za vaši pomoc při rozhodování.
Napsal: čtv dub 20, 2006 22:39
od peco
ako sa mi zda ze ta cena je dost nizka preto bud mas len zakladnu vybavu(volant a sedacky) alebo stym autom neni nieco v poriadku.
ja som kupoval sedana rv 98 v AAA v sept. 05 za 149 000 klima,cierna metla, tonovane skla, central, elekt. okna, 85 000km, platna serv. knizka nova stk, po 1.majitelovi
tym ze to bolo v AAA tak normalne by to stalo asi 120-130 000.
k tomu tvojmu:
- motor by mal ist potichu
- pri 140t budes musiet vymenit aj rozvodovy remen, kontrola brzd, sviecky, kuk na kable, klinovy remen, olej, brzdovku, kuk na olej v prevodovke, kuk na bubny a kotuce.
-urcite ktomu budes potrebovat zinme gumy dokupit
-na lanose hucia(buchaju) za jazdy iba plasty a vacsie jamy
nechcem ta odradzat ale skus sa zamysliet:
-preco niekto predava 7 rocne auto len za 75 000
-preco nema platnu serv. knizku
-popisal si dost chyb
ja osobne by som do toho nesiel, radsej sa pozri po niecom co ma nabehane do 100 000 aj ked starsie
Napsal: pát dub 21, 2006 06:24
od LadaS
Díky za odpověď.
Na pohon LPG se docela těžko tohle auto shání a při dnešních cenách benzínu je tenhle pohon dobré řešení. Dodatečná montáž plynu by stála také dost peněz a tady je již namontovaný. Za tři roky budu muset vyměnit nádrž, ale s tím počítám.
Popsané závady nemusí být nic zásadního, mírné úniky (je to spíše navzlínané, ne snad že by to kapalo) může mít spousta uživatelů a ani o tom neví. Šlo mi spíše o to, jestli těch 140000 km není mnoho na tohle auto jako takové.
Co vím, tak byl vyměněn min. rozvodový řemen a palivové čerpadlo.
Navíc případná oprava, kdyby nebyla příliš velká, by se nechala uhradit z peněz ušetřených při koupi. Myslím, že budou dost drahé díly.
Dokážete někdo odhadnout cenu za
1) výměnu těsnění pod hlavou + filtry, olej, rozvoďák
2) hydra, rozvoďák, olej, filtry
3) spojkový váleček
4) přední tlumiče
Dále nevím jak je na tom Lanos s korozí, ale tady není na vnějším laku vůbec žádná, pouze na podvozku v některých místech se třošku objevuje. Asi by to stačilo řádně omýt, očistit a nastříkat, pro jistotu i s dutinami.
Opět děkuji za reakce, celá věc docela spěchá. Moc díky.
Re: Lanos - koupě
Napsal: pát dub 21, 2006 10:00
od orgi
LadaS píše:Zdravím členy Lanos klubu.
Dosud jsem jezdil jen se škodovkou (120 s LPG), která ale odchází a uvažuji o koupi jiného vozu. Líbí se mi Daewoo Lanos a mám nyní možnost zakoupit ojeté vozidlo za celkem rozumnou cenu do 75000.
Rozhodnout se musím co nejdříve.
Jedná se o 5 dveřový hatchback z roku 1999 s LPG a motor 1,5L, verze v základní výbavě.
Mám trošku obavu z počtu najetých kilometrů - 140 tis. V servisní knížce jsou pouze několik let staré záznamy.
Sem - tam něco sákne. Spojkový váleček, přední tlumič, mírný únik oleje z prostoru pod hlavou, kde je jak se zdá celkem spálené těsnění.
Motor klepe (docela dost), že by hydra, nebo jen starý olej?
Nevím jak se závady na Lanosu začínají projevovat a co vše by bylo potřeba opravit a vyměnit, ale já mám strach hlavně z najetých kilometrů. Pro zajímavost jsem pročítal inzeráty a nikde jsem nenašel Lanose s tolika najetými kilometry.
Samozřejmě počítám s tím, že bych vyměnil minimálně řemen, olej a filtr.
Je potřeba nějaká hloubková kontrola?
Předem moc díky za vaši pomoc při rozhodování.
podla mna je to velmi nizka cena.. nemas technika, ktory by sa Ti na to pozrel?
ako kolega pisal.. ja som tiez kupoval lanosa v AAA, 98, v standardnej vybave, po prvej majitelke so servisnou knizkou, ktora sa o to auto starala ako v perinke (nefajciarka). auticko malo 68tis km, cena 159tis a k tomu som dal este 28 za LPG.
ak je to auto v dobrom stave, tak je to super cena..
aj ked uprimne, 140tis km sa mi na Lanosa zda moc. to uz ma nieco odjazdene a tam asi bude zalezat na tom, ako ten clovek jazdil.
ja som mal nedavno tiez netesnost motora, vyslo ma to na 2500sk. na zaciatok by som ale k tej cene urcite pridal aspon 20tis za vsetky drobne (ale asi potrebne opravy).
iba k tomu motoru - skuste zistit, preco klepe.. na plyn ma ist praveze este tichsie ako na benzin.
Napsal: ned dub 23, 2006 02:12
od Smells
No asi takhle.
Kdyz si spocitas kolik do auta vrazis za opravy tak uz je vyhodnejsi si ty penize pridat ke koupi.A navic se ti auto bude porad srat
Jak je jednou auto vrak tak uz s tim nic nenadelas.Ja jsem dal za svyho kemrika 110.000,- rv:2000. Byl po nejake starsi zenske a mel nalitano 26.000.Kdyz si to spocitas tak ty das do opravy minimalne 25.000 budes mit auto za 100.000.
Napsal: ned dub 23, 2006 18:57
od LadaS
Děkuji.
Je mi jasné, že kilometrů je najeto docela dost, ale jako vrak rozhodně nevypadá. Kastle zcela bez náznaků koroze, něco se objevuje na spodku, ale nástřik dutin a spodku by to zřejmě spravil.
Na druhou stranu bych například mohl koupit Lanose o rok staršího, který má (údajně) najeto 60000km, ale odtočený tachometr z podobného počtu. Navíc montáž plynu by mohla být dalších cca 30 tis.
Vážně si myslíte, že se teď už bude všechno sypat?
Docela jsem se v tomhle autíčku zhlédl, ale problémy s provozem bych mít nechtěl. Samozřejmě to se předem těžko odhaduje.
S autem se jezdilo od roku 1999 denně 2x 35km (tedy převážně).
Byl bych rád, kdyby reagoval někdo s počtem kilometrů 140 tis. a více, kdo by se podělil o zkušenosti s životností dílů.
Děkuji
Napsal: ned dub 23, 2006 22:01
od peco
nemam sice odtocenych 140 000 na lanose, ale aj tak ti viem v celku presne povedat ze tak ci onak si priprav 20 000 na prve opravy, vymenu a udrzbu.
podla coho si zistil ze tachac toho druheho je stoceny?
podotkol by som, ze je sakra rozdiel kto a ako po pripade kde tych 2x 35 najazdil.
dalej ako sa o to majitel staral? hlavne udrzba je dolezita.
zivotnost dielov sa odvyja aj od takych detailov ako som spominal kusok vyssie.
este ma napadlo, ze na lanosoch radi odchadzaju vyfuky. resp. posledne koncove diely. tak sa nato kukni.
osobne by som do toho nesiel. s vynimkou ze poznas predchadzajuceho majitela, a zazil si snim jazdu. po pripade vies ako sa o to staral.
samozrejme moj nazor v tomto pripade neni smerodatny. len si ho chcel
Napsal: ned dub 23, 2006 22:37
od eMKa Slovensko
ako si pisal 2x35 km denne je istotne lepsie ako 35x2km denne
ide hlavne o to ze auto jazdilo zahriate a v optimalnych podmienkach, ak jazdilo po meste to je jedno ale bolo zahriate. toto je tiez dost dolezite pre kondiciu motora, a ono zasa 140 000 km nemusi byt vela ak sa jazdilo z rozumom, ale to sa neda predpokladat.
dost vela veci zistis z opotrebovania interieru, radiacej paky, potahy - jazdila jedna osoba, dve osoby alebo plne auto, dalek prechod cez nerovnosti - je pocut nejaky buchot atd, jednoznacne sa treba previezt a nie iba jeden kilometer ale treba trosku viac a hlavne juknut na motor, ak je podozrivo cisty moze byt problem takisto ak je vsetko zatecene od oleja atd atd...
a hlavne si pytaj aj servisnu knizku a najlepsie aj faktury za vsetky servisne prehliadky, i ked mozno ich nema odlozene ako mam ja ale ak sa nieco poserie a robili to v servis etak sa to moze reklamovat ak bola chyba v materiali ktori menili a hlavne aaj v buducnosti v pripade nehody - nedajboze - ale ak uz tak je tu sanca ze dostanes viac ak bolo auto pravidelne servisovane a menene veci a mas na to doklad
Napsal: ned dub 23, 2006 22:46
od peco
eMKa Slovensko píše:ako si pisal 2x35 km denne je istotne lepsie ako 35x2km denne
ide hlavne o to ze auto jazdilo zahriate a v optimalnych podmienkach, ak jazdilo po meste to je jedno ale bolo zahriate. toto je tiez dost dolezite pre kondiciu motora, a ono zasa 140 000 km nemusi byt vela ak sa jazdilo z rozumom, ale to sa neda predpokladat.
to "kde" som myslel skor tak, ze je rozdiel ci isiel 35km, po dialnici alebo medzi dedinami ktorych cesty su rozbite na maderu(tlmice, stabilizatory, kolesa, disky)a este ked ktym dedinam pridas radenie pretekara tak mozes ocakavat ze prevodovka tiez dlho uz nevydrzi. atd.
btw. tak jazdit 35x 2km za den, tak to auto sa ani 100 t nedozije
Napsal: pon dub 24, 2006 18:30
od ninja3
Mě vyšel rozvodový řemen na 323 Kč a napínací kladka rozvoďáku 1224 Kč. Jen tak pro orientaci
Myslím, že na lanose obecně nejsou díly moc drahé.
Napsal: pon dub 24, 2006 21:12
od orgi
peco píše:nemam sice odtocenych 140 000 na lanose, ale aj tak ti viem v celku presne povedat ze tak ci onak si priprav 20 000 na prve opravy, vymenu a udrzbu.
podla coho si zistil ze tachac toho druheho je stoceny?
podotkol by som, ze je sakra rozdiel kto a ako po pripade kde tych 2x 35 najazdil.
dalej ako sa o to majitel staral? hlavne udrzba je dolezita.
zivotnost dielov sa odvyja aj od takych detailov ako som spominal kusok vyssie.
este ma napadlo, ze na lanosoch radi odchadzaju vyfuky. resp. posledne koncove diely. tak sa nato kukni.
osobne by som do toho nesiel. s vynimkou ze poznas predchadzajuceho majitela, a zazil si snim jazdu. po pripade vies ako sa o to staral.
samozrejme moj nazor v tomto pripade neni smerodatny. len si ho chcel
tiez by som sa pridal k nazoru, ze vela zalezi na tych detailoch, najme na udrzbe kazdych sprostosticiek.. verim, ze aj auto so 140tis km na tom moze byt velmi dobre.
s tym vyfukom.. no, ak tam je stary, tak by som si hned pripravil par tisiciek na jeho vymenu (a to dufat, ze nebude ho treba vymenit cely, alebo iba koncovu cast).
Napsal: úte dub 25, 2006 21:39
od palikx
tak tesneni p hlavou je jasne.pri te prilezitosti asi zjistis poskozenou vackovou hridel kdyz slysis klepani.tesneni vymena cca 3500 plus rovnani hlavy(doporucuji)vacka 4000 plus vahadla jedno cca 300.rozvodak i s vymenou cca 2500(bez kladky)tlumice jeden cca 1700.plus asi nejake simerinky .do motoru.jinak kilometry nejsou zadnej problem pokud nekdo nejezdil na stary olej nebo dokonce bez oleje.auto v celku nema vetsi naroky na udrzbu staci obcas kouknout na brzdy a do motoru,a pravidelne jezdit na prohlidky.ten plyn v lanosu taky nijak velkou skodu nedela.snad sem na nic nezapomel
Prosím o radu
Napsal: stř pro 13, 2006 08:20
od Pindruše
Ahoj, včera jsme si koupili Lanose. Jediné co mu chybí, je krytka na předním nárazníku. Myslím, že je to na mlhovky, ale máme tam ten kryt pouze na levé straně a potřebovali bychom dokoupit i ten pravý. Máme hodně tmavě zelenou metalízu. Mohl by mi někdo z Vás poradit, kde to sehnat?
Napsal: stř pro 13, 2006 08:45
od mino
Co tak skúsiť v pedajni náhradných dielov, alebo v servise Chevy?
Nech Ti spolahlivo slúži a prajem mnoho kilometrov bez nehody.
Napsal: stř pro 13, 2006 11:29
od mrk
Ked nema servisnu knizku to je jasny znak ze sa nestaral a chce to zatajit. Ja som sice kupil auto so servisnou knizkou, ale boli tam len 3 zaznamy, jeden hned pri kupe, jeden o mesiac a jeden pri 20.000km. Odvtedy nic. Ked som auto kupoval bolo vsetko OK, ale o rok odisla baterka, vyfuk, dobrovolne som menil tlmice, brzdy bolo treba po 2 rokoch robit, prislo 60.000 a s tym spojeny doporuceny servis - vymeny remena, sviecok atd. Takze behom poslednych 2 rokov som musel vymenit prakticky vsetko NARAZ co sa tak ci tak meni/opravuje na kazdom aute, len ja som to musel spravit NARAZ. Nabuduce budem hladat auto ktore ma nedavno menene aj rozvody aj vyfuk a ine.