termostat a skutečná teplota vody
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
termostat a skutečná teplota vody
Přišlo jaro a já musím opravit všechno, co předchozí majitel před prodejem už neřešil a já v zimě dělat nemohl. Auto má dost velkou spotřebu a tak postupně měním vše, co s tím mohlo mít něco společného. Po výměně svíček i s kabely šla dolů, ale ještě by to mohlo být lepší. Teď padá podezření na termostat. Teploměr ukazuje asi 7 mm pod svislou čárku. Podle papírů by měl termostat držet teplotu na 87 stupňů. Když jsem změřil po jízdě teplotu vody v nádržce, měla o 10 míň. Nezkoušel to někdo takhle zjistit jestli termostat propouští, nebo je to tolerance v normě? Kdyby na něj došlo co ten v plastovém domečku z Krče, jaký je, má ho někdo?
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
- Reklama
Termostat...
Já měl podobný pocit, že teplota je nízká, když teploměr na mé Nubiře I. ukazoval přesně uprostřed mezi 1/2 a 1/4 dílku stupnice. Rozhodl jsem se termostat po 6ti letech vyměnit za nový v značkovém servise a výsledek byl za cca 1000 Sk přesně nachlup stejný. Když už jsem byl v servise, tak jsem si nechal změřit přesně teplotu podle servisního scanneru. Ve výše uvedené poloze je teplota 87°C. Tam se za jízdy ručička zdržuje, prípadně milimetr - dva výše a to je 90°C. Tak je to u všech Nubir I. a II. Takže - nevrtat do toho, stojí to zcela zbytečně peníze.
Pro ty, kteří sledují spotřebu benzínu, tak šidítko - odpor 2200 ohmů zapojený místo teplotní sondy v sacím potrubí ošidí počítač auta na 31°C. Přišel na to servismen sám při měření teploty chladící kapaliny scannerem. Všiml si té hodnoty a koukl se pod kapotu a hned věděl oč kráčí. Moc se tomu nedivil, říkal, že je to jedna z fint jak ztlačit spotřebu dolů. Mně to funguje OK. Celoroční spotřeby okolo 6,5 l/100 km.
Pěkný den.
Pro ty, kteří sledují spotřebu benzínu, tak šidítko - odpor 2200 ohmů zapojený místo teplotní sondy v sacím potrubí ošidí počítač auta na 31°C. Přišel na to servismen sám při měření teploty chladící kapaliny scannerem. Všiml si té hodnoty a koukl se pod kapotu a hned věděl oč kráčí. Moc se tomu nedivil, říkal, že je to jedna z fint jak ztlačit spotřebu dolů. Mně to funguje OK. Celoroční spotřeby okolo 6,5 l/100 km.
Pěkný den.
Dík za info. Nechám to zatím být a zkusim ten odpor. Já mám zatím spotřebu téměř jednou tak velkou a to mě docela vytáčí. Proto hledám, kde je chyba. Asi budu muset zajet na diagnostiku, možná tam něco objeví. Jde jen o to kam. Bydlím sice v Kladně kde je přímo servis Daewoo, ale zatim jsem tady na ně moc chvály nečetl.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Ještě jednou pro mě.... teplotní čídlo vzduchu?? v sacím potrubí ?? odpojíš....místo něho dáš do svorkovnice odpor 2,2 k a ono to sníží spotřebu z mých 8,5l na tvojíïch 6.5l????????????????????????????????
Vyzkouším.... a jestli bude fachat, tak by si zasloužil nobelovku!!!!
Vyzkouším.... a jestli bude fachat, tak by si zasloužil nobelovku!!!!
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
pak napis jak to dopadlo..zni to hoooodne zajimave
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
- Miroslav Wróbel
- Příspěvky: 63
- Registrován: sob led 28, 2006 16:59
- Bydliště: Karviná Nové-Město
- Kontaktovat uživatele:
Co to čidlo vlastně cítí, na co tam je, co ovlivňuje,že to může ošálit odpor s konstantní hodnotou?Edituji svůj příspěvek: cítí teplotu nasávaného vzduchu,ale stále jsem se nedopátral jak to ovlivní ten konst.odpor.Má to snad vliv na složení výsledné směsi,jako u aut s karburátorem?To znamená, že auto jede rychleji s chudší směsí? A jaký vliv to pak má na event. chcípání motoru při studeném stavu? MOOOC dotazů že?
Naposledy upravil(a) Miroslav Wróbel dne sob dub 22, 2006 17:51, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Accent 1,3 12V
To s tym odporom je zaujimave. Neviem ako u nubiry ale u espera je v manuali napisane ze RJ ide bud podla lambdy (ak je uz zohriata a dava pouzitelne udaje) alebo podla MAT (to je ten vas teplomer) a MAP (tlakomer tiez napojeny na sanie). Z popisu som mal pocit ze ked sa ide podla lambdy tak na MAT a MAP RJ serie (aj sa to rymuje ). Akurat som nepochopil preco mi RJ na benzin motor uchlastavala ked mi lambda davala 0V.
Šidítko ...
Odpor - šidítko, je dobrý při teplotách pod 15°C, kde pro počítačovou jednotku simuluje teplejší počasí. Čím nižší teplota nasávaného vzduchu, tím více se obohacuje směs nasávaná do válců. Je to tak hlavně kvůli tomu, aby byl zaručený klidný a bezchybný chod a tah motoru při nižších teplotách. Něco podobného, jako kdysi sytič. Při aplikaci šidítka, jsem ani při teplotách hluboko pod nulou nepozoroval žádné problémy ani při startu motoru. Právě při teplotách pod +15°C jsem ale pozoroval prudký nárust spotřeby o více jako 1 l/100 km. Mám jej zapnutý trvale celý rok kromě STK. Myslím si však, že by to bez problémů prošlo i STK, ale nezkoušel jsem to. Tímto opatřením jsem vzrůst spotřeby eliminoval směrem dolů. Nejezdím rallye, normálně v rámci předpisů a občas, když mám náladu to proženu. Denne do práce tam zpět 25 km, každý víkend na chatu tam a zpět 80 km 2x ročně dovolená cca 3000 km. Zbytek, cca 15 až 20% město. Olej BP Visco 5000 a při cca 30 000 km jsem aplikoval SLICK 50. (Ten jsem měl aplikovaný v mých 5ti různých automobilech.)
Obutí: Elektrony ALUTEC 6,5 x 15 + Barum Bravuris 195 x 55 x 15. (Barum Polaris 2 v zimě).
Obutí: Elektrony ALUTEC 6,5 x 15 + Barum Bravuris 195 x 55 x 15. (Barum Polaris 2 v zimě).
Šidítko .....
Pro PPP,
do ŘJ jdou jako vstupní signály z mnoha čidel, které jsou umístěné na různých místech motoru. Tam se to smíchá roztřídí a z toho je potom v různých režimech optimální chod motoru. Ale to jistě dobře víš. Moc se toho našidit nedá, ale pokud něco funguje, tak je každá desetina litru dobrá. Už jsem o tom v tomto fóru psal několikrát na různých místech, ale zatím se nikdo neozval, aby se podělil se svými zkušenostmi. Možná se někdo bojí to udělat. Je to však naprosto bezproblémové. Nic se s tím pokazit nedá.
do ŘJ jdou jako vstupní signály z mnoha čidel, které jsou umístěné na různých místech motoru. Tam se to smíchá roztřídí a z toho je potom v různých režimech optimální chod motoru. Ale to jistě dobře víš. Moc se toho našidit nedá, ale pokud něco funguje, tak je každá desetina litru dobrá. Už jsem o tom v tomto fóru psal několikrát na různých místech, ale zatím se nikdo neozval, aby se podělil se svými zkušenostmi. Možná se někdo bojí to udělat. Je to však naprosto bezproblémové. Nic se s tím pokazit nedá.
V servisnom manuali je napisane priblizne toto:
ked je lambda zahriata, tak sa RJ prepne do tzv. closed loop, kedy reguluje bohatost podla signalu z lambdy, ak lambda nie je dostatocne zahriata, co sa moze stat aj pocas volnobehu, tak sa RJ prepne to tzv. open loop, kedy sa orientuje podla udajov z MAT a MAP.
Ono je pekne hovorit o roznych cidlach, lenze to funguje akurat tak na papieri v ucebnici v konkretnej implementacii je to vzdy trochu inak a zjednodusene. Neviem ako u nubiry ale u espera je to este relativne jednoduche.
Navyse si neviem predstavit preco by sa mala jednotka pri aktivnej lambde riadit este aj niecim insim, ked udaje z lambdy su dostatocne.
Pri tzv. plnom plyne teda akceleracii sa samozrejme bude riadit trosku inac, vtedy na stechiometrickosti zmesi velmi nezalezi.
ked je lambda zahriata, tak sa RJ prepne do tzv. closed loop, kedy reguluje bohatost podla signalu z lambdy, ak lambda nie je dostatocne zahriata, co sa moze stat aj pocas volnobehu, tak sa RJ prepne to tzv. open loop, kedy sa orientuje podla udajov z MAT a MAP.
Ono je pekne hovorit o roznych cidlach, lenze to funguje akurat tak na papieri v ucebnici v konkretnej implementacii je to vzdy trochu inak a zjednodusene. Neviem ako u nubiry ale u espera je to este relativne jednoduche.
Navyse si neviem predstavit preco by sa mala jednotka pri aktivnej lambde riadit este aj niecim insim, ked udaje z lambdy su dostatocne.
Pri tzv. plnom plyne teda akceleracii sa samozrejme bude riadit trosku inac, vtedy na stechiometrickosti zmesi velmi nezalezi.