Stránka 1 z 1

výměna brzdových destiček

Napsal: úte dub 18, 2006 15:09
od Vlasta
Zdravím, potřebuji vyměnit přední brzdové destičky, mají už jen cca 4-5 mm a to je asi dost málo. Mám ABS a setkal jsem se se dvěma protichůdnými postupy. Jedni radí normálně zatlačit válečky a dát nové destičky. Jiní zase, že se musí se povolit odvzdušňovací šroub a nechat při vytlačování válečku vytékat kapalinu přes odvzdušňovák. Jinak prý se může něco stát s tím ABS. Jak je to vlastně správně? Při té výměně je potřeba povolit šrouby nahoře i dole, nebo stačí jen jeden pro vyklopení toho držáku?
Dík za rady Vlasta

Napsal: úte dub 18, 2006 15:33
od maxxik
Ahoj, poprvé jsem si brzdové destičky raději nechal dělat, ale není to potřeba. Normálně zatlačili písty zpátky bez povolování odvzdušňovacího šroubu, dali destičky a s nastartovaným motorem to našlapali. Šrouby u třmenů doporučuju povolit oba a trochu namazat, aby se mohli bez problémů pohybovat. Měl jsem je pěkně zatuhlý.

Napsal: úte dub 18, 2006 17:47
od djpsx
Ale bacha, aby se ti mazadlo nedostalo na destičky, to by ti pak ani ABS nepomohlo :lol: :twisted: :twisted:

Napsal: úte dub 18, 2006 22:49
od Richard
Tohle vypouštění kapaliny při zasouvání válečků přes odvzdušňovák se má dělat hlavně proto, aby se kapalina se sajrajtem z válečků nedostala do ventilků a mechanizmu ABS a nezadělala je (ona totiž ve válečku je třeba 2 roky- v brzdách nic necirkuluje- je to tam furt na místě). Ptal jsem se na to kámoše a věřím mu. Otázka je, zda-li odvzdušňováky půjdou povolit, někdy jdou dost blbě :!: Bacha na přetržení :!:

Napsal: čtv dub 20, 2006 09:50
od maxxik
Namazaný brzdy opravdu moc nebrzdí, takže na to fakt pozor.
Co se týče starý a zasviněný brzdovky, tak ta se má měnit každé dva roky, protože ztrácí své specifické vlastnosti. Především absorbuje vzdušnou vlhkost a tím se snižuje bod varu.

Napsal: čtv dub 20, 2006 14:58
od Vlasta
Když už se tu nakouslo to měnění brzdovky, dá se to udělat doma, nebo je lepší to nechat na servisu? Když půjdou odzvdušňovací šrouby povolit, tak stačí odebrat z nádržky a několikrát našlapat u každého kola, nebo je tam ještě nějakej fígl když je tam ABS?

Napsal: čtv dub 20, 2006 15:15
od Tomáš
Poud tomu trošku rozumíš , jde to doma , ve dvou , jeden šlape , druhý ovzdušňuje , ABS nemá vliv.

Napsal: čtv dub 20, 2006 15:20
od Vlasta
To jsem chtěl vědět, přece jen to Š100, na tý sem si měnil i karoserii :D , ale tohle je přece jen něco jinýho. :lol:

Napsal: čtv dub 20, 2006 15:29
od Richard
Jo Tomáš to popsal dobře, je dobré i vyrvat tu nádobku na brzdovku z hlavního válce (je v gumách) a pořádně ji umýt a vypláchnout. Ještě dejte fakt bacha na ty odvzdušňováky - lehce poklepat a nastříkat např. WD a fakt na ně opatrně. Při odvzdušňování a výměně kapaliny je jedno jestli je v autě ABS nebo ne. Při zamačkávání pístků u ABS je lepší odpustit kapalinu přes odvzduňováky!